Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

4 Design Days 2019. Uczestnicy sesji „Design – droga do innowacyjności i wyższych przychodów”. Fot. PTWP

Zobacz galerię [8 zdjęć]

4 Design Days 2019. Uczestnicy sesji „Design – droga do innowacyjności i wyższych przychodów”. Fot. PTWP
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
29 sty 2019 14:04

4 Design Days: Tworzenie światowej marki to dobra zabawa

Stworzenie światowego brandu jest tańsze niż się wydaje. Na początku zawsze jest strach, który ma wielkie oczy, bo na końcu okazuje się dobrą zabawą. Włożone w design pieniądze przekładają się bezpośrednio na sukces biznesowy, bo design nie jest kosztem, lecz inwestycją. Musi przynosić wymierne rezultaty. Do takich wniosków doszli uczestnicy sesji „Design – droga do innowacyjności i wyższych przychodów”, która odbyła się podczas 4 Design Days 2019.

Walka o konkurencyjność w biznesie oparta jedynie na cenie powinna należeć już do przeszłości. Starania przedsiębiorców o wyższe przychody muszą uwzględniać design i troskę o środowisko.

– Mam nadzieję, że nie powtórzy się scenariusz znany z serialu „Czarne lustro” opowiadający m.in. o technologiach, które w nieodpowiednich rękach mogą zniszczyć świat. Ciągle wierzę, być może naiwnie, że technologie w odpowiedzialnych rękach posłużą do jego odbudowy – przyznała podczas sesji 4DD „Design – droga do innowacyjności i wyższych przychodów” dziennikarka Beata Tadla

Kroimy paździerz na kawałki 

Jednak czy biznes jest otwarty na zmianę zasad życia?

- Jeżeli projektanci jako grupa zawodowa będą naciskali na swoich klientów i dostawców, by stawiali tylko na materiały ekologiczne, to mogą stać się ogniwem łączącym te dwie niewspółpracujące ze sobą strony. Teraz tak naprawdę ludzie mają to w nosie. Z wyjątkiem pojedynczych przypadków – na przykład Adidas zadeklarował, że w ciągu pięciu lat przestawi produkcję tak, że buty będą robione z recyklingu – stwierdził Robert Majkut, CEO Robert Majkut Design.

Designer zbadał rynek przyjaznych środowisku zamienników materiałów budowlanych dostępnych na rynku. – Beton, płyty paździerzowe, laminaty – te wszystkie szkodliwe produkty mają już swoje bezpieczne odpowiedniki. Na przykład moja pracownia robi teraz blaty kuchenne ze starych kubków po jogurcie, albo z czarnych worków foliowych. Mają one te same właściwości co corian. Rozwiązania te są na razie nieco droższe, ale nie jest to wystarczające usprawiedliwienie, by ich nie stosować. Uświadamianie ludziom, że powinni takie rzeczy robić jest dużo trudniejsze niż proponowanie gotowych rozwiązań. Na tym polega rola projektantów, bo w ten sposób mogą zmieniać rzeczywistość – tłumaczył Robert Majkut.

Ekspert podkreślił, że Polska jest trzecim na świecie producentem mebli, co znaczy, że jesteśmy wielką fabryką krojącą paździerz na kawałki, skręcającą ją śrubami i wysyłającą w świat po obcymi brandami.

– Cała Europa robi to u nas. Jeżeli wykażemy się inteligencją, to wkrótce wykorzystamy nasze umiejętności, potencjał parków maszynowych, doświadczenie i technologię do tego, żeby powiedzieć: Basta! Wtedy będziemy produkowali tylko to, co jest rozsądne z punktu widzenia nie tylko brandingowego, czyli tworzenia własnych marek, ale także ekologii. Mamy już wszystkie narzędzia. Potrzebujemy tylko decyzji. Możemy wykreować bezprecedensową sytuację w skali świata i stać się najbardziej pożądanym rynkiem – zauważył Robert Majkut.

Mechanizm dopiero raczkuje

Czy w Polsce wartość tworzona przez projektantów jest wykorzystywana przez przedsiębiorców? Na potrzeby współpracy z komercyjnymi klientami studio Roberta Majkuta przyjęło pewien współczynnik obliczeniowy, który wskazuje w jaki sposób skalkulować czy praca designera opłaca się stronie biznesowej.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH