Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Sesja Projekt salon. Fot. PTWP

Zobacz galerię [13 zdjęć]

Sesja Projekt salon. Fot. PTWP
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
19 lut 2018 12:16

Projekt salon na 4DD: rolą architekta jest także edukowanie

O roli projektanta w procesie projektowania, potrzebach inwestorów, charakterze usług i sposobie komunikacji z klientem rozmawiali uczestnicy sesji „Projekt salon”.

W dyskusji po hasłem „Projektowanie z sensem. Jak kształtować ofertę, aby odzwierciedlała zmieniające się myślenie o przestrzeni do życia.” udział wzięli: Joanna Małecka oraz Wojciech Małecki, architekci, Małeccy Biuro Projektowe, Dominika Rostocka, architekt, projektant, Karolina Janczy, architekt wnętrz, Janczy ArtDesign, Małgorzata Mataniak-Pakuła, architekt, pracownia Profilart, Tomasz Smus, architekt marki Tubądzin, Katarzyna Uszok, architekt, Pracownia Architektoniczna Uszok, a rozmowę moderowała Dagmara Jakubczak, blogerka Forelements.pl, historyk sztuki, projektantka wnętrz.

Rozmowę poprzedziła prezentacja Tomasz Smusa dotycząca najnowszych propozycji marki Tubądzin, czyli wielkoformatowych płyt gresowych w rozmiarze 120x240 cm polecanych do salonów i nie tylko.

Punktem wyjścia do rozmowy było pytanie o projektowanie z sensem oraz analiza definicji tego pojęcia. Tomasz Smus stwierdził, że najważniejszy w tym procesie jest użytkownik: – To od niego zależy, co ostatecznie znajdzie się we wnętrzu. Natomiast architekci mają wpływ na końcową decyzję, dlatego przygotowując ofertę słuchamy użytkowników, ale staramy się trafić również do architektów, dając im wszelkiego rodzaju narzędzia do pracy z klientem.

Sporo miejsca w dyskusji poświęcono temu jak powinna wyglądać komunikacja na linii klient – architekt oraz czym w podejmowaniu decyzji kierują się klienci.

Karolina Janczy zwróciła uwagę że, bez edukowania inwestorów nie ma sukcesów, a klienci są otwarci na nowości. I mimo że nadal budżet jest czynnikiem najważniejszym, to powiększa się grupa klientów, którzy na pierwszym miejscu stawiają walor estetyczny.

Wojciech Małecki zauważył, że wśród klientów jest zapotrzebowanie na jakość, oryginalność, indywidualizm i niekoniecznie stawiają budżet na pierwszym miejscu.

Klienci dzisiaj słuchają architektów – mówiła Dominika Rostocka – Architekt staje się wyrocznią, której klienci dlatego słuchają, bowiem czują się zagubieni. Podobną opinię wyraziła również Joanna Małecka – Klient dzisiaj świadomie wybiera architekta i oddaje się w jego ręce. Potrzebuje pomocy i pokłada zaufanie w architekcie.

Zasadniczą część dyskusji stanowił wątek dotyczący charakteru i jakości usług architekta oraz czynników, które wpływają na oczekiwania klientów korzystających z usługi projektowania. Nie zbrakło polemiki oraz wymiany ciekawych doświadczeń. – Na szczęście w Polsce w ostatnich latach nastąpiło uświadomienie klienta – stwierdził Tomasz Smus. – Usługa architekta przestała być ekskluzywna, a klienci maja świadomość, że za dobry projekt trzeba zapłacić.

Z kolei Małgorzata Mataniak-Pakuła zwróciła uwagę, że usługa architekta stała się popularna usługa, ale wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jaką formę usługi mogą otrzymać. Nawet jeżeli klienta nie stać na kompleksową usługę, to architekt może pomóc także klientowi z ograniczonym budżetem np. rozwiązać problemy na poziomie układów funkcjonalnych w mieszkaniu. Warto klienta wesprzeć na tym podstawowym poziomie, czyli chociażby go wyedukować.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH