Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Według raportu Google Consumer Barometer 2018 wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli jest glamour. Projekt: Karolina Łuczyńska. Fot. Bartosz Jarosz
Według raportu Google Consumer Barometer 2018 wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli jest glamour. Projekt: Karolina Łuczyńska. Fot. Bartosz Jarosz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
20 sie 2019 08:44

Jakich mebli szukają Polacy w wyszukiwarce - zobacz wyniki raportu

Nowych mebli szukamy najczęściej… w fotelu. Badania Google wskazują, że polski konsument na tropie wyposażenia wnętrz inspiracji szuka głównie w internecie – surfując w sieci za pomocą telefonu lub w domu z rodziną i przyjaciółmi.

Interesują nas styl glamour, eleganckie toaletki, ale również wygodne fotele.

Polska jest 4. eksporterem mebli na świecie i 6. największym ich producentem. Kupuje od nas nie tylko rynek europejski ale i Stany Zjednoczone – tak wynika z badań Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli. A co i przede wszystkim jak kupujemy my, Polacy? Otóż sam sposób zakupu mebli znacząco się zmienił i nie zaczyna się już w sklepie, a właśnie we własnym domu – na kanapie, w towarzystwie rodziny czy też przy stole ze znajomymi. Inspiracje dotyczące meblarskich wyborów pojawiają się obecnie w każdym momencie i w każdym miejscu. Szukasz mebli – stajesz się klientem cyfrowym. W 2018 roku większość zapytań o home furnishing pochodziła z telefonów komórkowych i wyniosła aż 65% zapytań w czwartym kwartale ubiegłego roku.

Współczesny klient jest przede wszystkim bardzo ciekawy - poszukuje inspiracji w kraju
i zagranicą, jest niecierpliwy i wymagający. Informacje z sieci pozwalają mu samodzielnie porównywać i analizować oferty, również na bazie rekomendacji influencerów wnętrzarskich. Dlatego wyszukiwarka Google jest swego rodzaju barometrem zachowań klienta - mówi Łucja Woźnica z Google Polska.

Liczy się komfort

Według raportu Google Consumer Barometer 2018 Polacy coraz częściej szukają foteli
i krzeseł, ich wyszukiwanie wzrosło o 57% (najszybszy wzrost rok do roku w lutym 2019 r.). Chętnie wyszukiwane są również stoły (wzrost o 47%). Urządzając salon, odchodzimy od popularnych skórzanych wypoczynków na rzecz wygodnych uszaków (wzrost o 104%) oraz foteli wiszących (wzrost o 35%). Wiodącym stylem podczas wyszukiwania mebli w ogóle jest styl “glamour”. Do polskich sypialni coraz częściej trafiają toaletki (wzrost wyszukiwań o 240%) i nowe materace (wzrost aż o 370%).

W kuchni nie musi być laboratoryjnie

Nowe trendy widać też w polskich kuchniach, o 13% spadło zainteresowanie białymi zabudowami. Wzrosło natomiast wyszukiwanie kuchni szarych (o 15%), a także połączenia czerni z drewnem (o 50%). Choć Polska jest silnym producentem mebli, wciąż jednak najchętniej kupujemy w zagranicznych sieciówkach. W lutym 2019 IKEA zanotowała 25,2% wyszukiwań, Leroy Merlin 12,8%, a Castorama 12,5%.

Mebli szukamy głównie jesienią – największa liczba wyszukiwań przypadła w 2018 roku
w listopadzie. To również zasługa wyprzedażowego szaleństwa związanego z Black Friday, które to już na dobre zagościło w polskich zwyczajach zakupowych.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH