Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Największą popularnością DIY cieszy się wśród osób zainteresowanych wystrojem wnętrz. Fot. Empikfoto.pl

Zobacz galerię [2 zdjęć]

Największą popularnością DIY cieszy się wśród osób zainteresowanych wystrojem wnętrz. Fot. Empikfoto.pl
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
12 maj 2016 13:01

Moda na DIY - zrób sam dodatki wnętrzarskie i nie tylko

DIY (ang. Do It Yourself) to skrót znany na całym świecie jako własnoręczne wykonywanie bądź przerabianie przedmiotów. Największą popularnością DIY cieszy się wśród osób zainteresowanych wystrojem wnętrz, a także modą i urodą.

Powszechny dostęp do dóbr powoduje, że coraz częściej szukamy produktów unikatowych, a najlepiej spersonalizowanych. Tak właśnie narodził się trend DIY, który dla jednych jest pasją, a dla innych sposobem na kreatywne prezenty. Użytkownicy sieci, bez względu na miejsce czy strefę czasową, inspirują się nawzajem oraz dzielą własnymi pomysłami i radami w skali globalnej. Czy styl życia oparty na „zrób to sam” to jedynie chwilowa moda?

DIY (ang. Do It Yourself) to skrót znany na całym świecie jako własnoręczne wykonywanie bądź przerabianie przedmiotów. Największą popularnością DIY cieszy się wśród osób zainteresowanych wystrojem wnętrz, a także modą i urodą. W Polsce, 5 popularnych sieci sklepów branży wnętrzarskiej i DIY stanowi aż 40% rynku1. Dla przykładu, Brytyjczycy również wydają coraz więcej na materiały z sektora DIY. W ciągu ostatnich 20 lat wynik wzrósł o 42%2.

W sieci DIY

Źródłem inspiracji do samodzielnego tworzenia produktów jest Internet, w którym każdy z nas może dzielić się swoimi pomysłami. Główną ideą jest stworzenie czegoś oryginalnego niewielkim kosztem, aby potem otaczać się niebanalnymi przedmiotami z „duszą”. Czasem wystarczy samodzielnie zaprojektowana fotorama albo poduszka z ulubionym zdjęciem, aby nadać wnętrzu osobisty charakter. Nierozerwalnie z DIY związane są też takie pojęcia jak recykling (przetwarzanie zniszczonych przedmiotów) oraz upcykling (zrobienie czegoś nowego ze starego przedmiotu). Nie jest to krótkotrwała moda tylko nowy styl życia, w którym praca własnych rąk daje satysfakcję i pozwala się wyróżnić. - Trend samodzielnego wytwarzania zaczyna nabierać nowego znaczenia. Powstała kultura odpowiedzialnych konsumentów i ich kreatywnych pomysłów. Doceniamy nie tylko użyteczność przedmiotów, ale i relację emocjonalną. Staramy się, aby rzeczy nie były już tylko niepowtarzalne, ale osobiste i wykonane z dbałością o szczegóły – mówi Paulina Burzyńska, Manager serwisu empikfoto.pl.

W poszukiwaniu oryginalności

Coraz częściej współczesnym rękodzielnikom udaje się całkowicie poświęcić swojej pasji. Metka „hand made” stała się bardzo pożądana w świecie mody, a świadomi konsumenci coraz bardziej ją doceniają. DIY jako sposób wyróżnienia się z tłumu? Co roku w Krakowie, studenci artystycznych uczelni prezentują swoje projekty na Junk Fashion Show – kreacje powstają wyłącznie z papieru oraz materiałów z recyklingu. Próbowanie swoich sił w projektowaniu i nadawaniu znoszonym ubraniom nowego życia to trend widoczny także w sieci. Kopalnią wiedzy i pomysłów DIY jest np. portal pinterest.com, czy jego polski odpowiednik – zszywka.pl. Znajdziemy tam m.in. proste wskazówki jak stworzyć własną linię kosmetyków czy niebanalne pomysły na prezenty.

Sposób na osobisty prezent

Coraz chętniej obdarowujemy także najbliższych własnoręcznie wykonanymi prezentami, które nie tylko są oryginalne, ale też mają dużą większą wartość emocjonalną. Ekologiczny balsam do ciała, unikatowa biżuteria, a może zaprojektowana przez całą rodzinę fotoksiążka ze wspólnymi zdjęciami? To tylko nieliczne przykłady prezentów idealnych na zbliżające się w maju okazje do świętowania. Dzień Matki, ślub czy komunia to dobry pretekst do sprawdzenia swoich sił w DIY. Jeśli nie mamy odpowiednio dużo czasu na wykonanie prezentu od początku do końca samemu, a chcemy, żeby był niebanalny i osobisty, można zacząć od czegoś prostszego jak np. zaprojektowanie fotogadżetu na www.empikfoto.pl. Korzystając z gotowych szablonów na stronie, wystarczy tylko wybrać swoje ulubione zdjęcia i dobrać pasujący szablon.

Warto przekonać się samemu, że DIY może być nie tylko sposobem na odstresowanie się czy na odkrywanie nowych zdolności, ale może też sprawić, że poczujemy satysfakcję z własnoręcznie zaprojektowanych i wykonanych prezentów. Nasze starania oraz zaangażowanie z pewnością zostaną docenione!

 

 

 

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH