Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Wiosna to dobry czas na zmiany. Fot. mat. prasowe
Wiosna to dobry czas na zmiany. Fot. mat. prasowe
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
01 kwi 2019 08:08

Wiosenne postanowienia - 4 rzeczy, które warto zmienić

Wiosna to okres wielkich przemian – nie tylko w naturze. Coraz dłuższe i cieplejsze dni budzą w nas chęć do życia, ale również pragnienie zmian. Jest to więc idealny moment, by pomyśleć o sobie i wprowadzić w swoim życiu małą rewolucję.

Oto 4 przykłady wiosennych inspiracji, które pozytywnie wpłyną na nasze ciało i duszę.

Po pierwsze – aktywność fizyczna

Chyba większość z nas wie, jak ciężko jest wybudzić się z ,,zimowego snu”. Zmęczenie, przygnębienie, osłabiona odporność to tylko niektóre z objawów deficytu słońca. Jednakże nadejście wiosny i pojawienie się ciepłych promieni słonecznych może wyrwać z łóżka niejednego amatora leniuchowania. W tym czasie warto zadbać o odnowę naszego ciała i poprawę kondycji po zimie. Zwłaszcza, że do lata coraz bliżej. Sposobów jest mnóstwo – począwszy od jogi (klasycznej bądź popularnej w ostatnim czasie hot jogi lub bikram jogi), spacerów po parkach i lasach czy wycieczkach rowerowych z rodziną, a skończywszy na bieganiu i pływaniu (tutaj również warto pomyśleć o ciekawych alternatywach, jak biegi survivalowe lub aqua fitness). Wartą uwagi propozycją – zwłaszcza dla osób, które nie chcą poświęcać dodatkowego budżetu na sport - są również miejskie siłownie instalowane na świeżym powietrzu. Miłośnikom zwierząt polecana jest także aktywność fizyczna z czworonogami, jak np. wspólne spacery, jogging lub jazda konna. Sport działa pozytywnie nie tylko na nasze ciała, ale również i umysły. Oprócz poprawy kondycji i sprawności fizycznej, wysiłek działa antydepresyjnie, dodaje nam energii i zapewnia lepsze samopoczucie.

Wiosna na talerzu

Poza dbaniem o nasze ciała od zewnątrz, warto zatroszczyć się o to, co jest w środku. Odrzucenie nadmiernej ilości cukru i „śmieciowego” jedzenia typu fast food to podstawa wiosennej diety. Na naszych talerzach powinny znaleźć się za to spore porcje warzyw i owoców, do których o tej porze roku mamy dużo lepszy dostęp. Watro zwrócić przy tym szczególną uwagę na sezonowe superfoods, takie jak szczypiorek, pietruszka, szpinak, jarmuż, buraki czy żurawina. Ich spożywanie pomoże w walce ze zmęczeniem organizmu i przesileniem, a także wzmocni naszą odporność, zapewni odpowiednią dawkę witamin oraz wspomoże prawidłowy metabolizm. - Dobrym sposobem na pozbycie się toksyn z organizmu jest również spożywanie różnego rodzaju nasion roślinnych, które zawierają w sobie moc składników mineralnych i witamin. Wiosną warto sięgać po nasiona słonecznika, siemię lniane, czarnuszkę czy sezam – mówi Marzena Stokwisz z firmy Brześć, produkującej słomkę ptysiową z nasionami. - Dobre nawyki żywieniowe wraz z regularną aktywnością fizyczną pomogą w kompleksowy sposób przygotować nasz organizm do lata – dodaje Arkadiusz Drążek.

Zainwestuj w siebie

Gdy ciało zdrowe, czas nakarmić ducha. Wiosna to dobry moment, aby zainwestować w siebie oraz znaleźć nowe zainteresowania, które mogą przerodzić się w długoterminową pasję. Na początku warto zastanowić się, co może sprawić nam radość – może to być np. nauka tańca, gry na instrumencie, lekcje języka obcego bądź bardziej ekstremalne aktywności, jak kurs nurkowania, żeglarstwa lub skoki na spadochronie. Jeśli cenimy sobie towarzystwo, dobrym pomysłem jest również znalezienie takiego hobby, które możemy realizować wspólnie z naszą drugą połówką, dziećmi lub przyjaciółmi. Następnie warto tak zaplanować codzienny grafik, aby znaleźć na nasze nowe przyjemności przynajmniej godzinę dziennie. Rozwijanie swoich pasji lub posiadanie hobby pozytywnie wpływa nie tylko na nasz rozwój wewnętrzny, ale także na samopoczucie. Podobnie, spełnianie drobnych zachcianek, na które zwykle nie mamy czasu – np. wyjście do kina, teatru, na koncert lub spotkanie ze znajomymi to dobry sposób na celebrowanie wiosennych dni. Zwłaszcza wobec coraz ładniejszej pogody, która wręcz zachęca do przebywania poza domem.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH