Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Fabryka Materacy Janpol
Fot. Fabryka Materacy Janpol
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Sołomiewicz
21 cze 2016 11:40

Zdrowy sen: jak się wyspać latem, a jak zimą?

Aby zapewnić sobie zdrowy sen trzeba odpowiednio przygotować pomieszczenie i ciało do warunków atmosferycznych.

Na komfortowy odpoczynek wpływa wiele czynników zewnętrznych, w tym zmieniająca się aura oraz pory roku. Wraz z ekspertami z Fabryki Materacy Janpol sprawdzamy, jak pogoda oddziałuje na sen oraz jak zmienić przyzwyczajenia z nim związane, aby osiągnąć wysoce efektywny wypoczynek.

Krótsze dni, a sen

Zimowo-jesienną aurę charakteryzują zdecydowanie krótsze dni. Dostęp do słońca jest znacznie ograniczony, a zmrok zapada już we wczesnych godzinach popołudniowych. Zdarza się, iż czas spędzany w otoczeniu naturalnego światła dziennego jest znikomy – budzimy się jeszcze przed wschodem Słońca, a z pracy wychodzimy po jego zajściu. Tym samym produkcja witaminy D w naszym organizmie spada. Jakie są tego skutki? Wraz z ową witaminą, obniża się również poziom serotoniny. Jest to hormon, który reguluje pracę m.in. układu nerwowego. Co istotne, jego niski poziom jest powodem wahań nastrojów, zmęczenia, jak również problemów ze snem.

Aby podczas chłodnych, jesiennych oraz zimowych dni zapewnić sobie wysokiej jakości odpoczynek, wystarczy poświęcić kwadrans na relaks w słonecznych promieniach. Jeżeli nie możemy sobie na to pozwolić, a nasza praca wymaga pozostania we wnętrzu budynku – dobrze jest usytuować miejsce pracy w otoczeniu okna, gdzie dostęp do naturalnego światła będzie nieograniczony. Takie rozwiązanie z pewnością wpłynie na spokojny, dający energię do działania odpoczynek.

Wiosenne poranki

Wiosna to czas, kiedy otaczająca nas natura budzi się do życia. Wraz z rozpoczęciem sezonu, pojawiają się liczne pyłki traw oraz drzew, które są bezpośrednim powodem uczuleń. Ich objawy wpływają na dyskomfort wypoczynku w czasie wiosennych nocy. Właśnie dlatego, osoba będąca alergikiem, powinna zadbać o odpowiednie wyposażenie swojej sypialni.

Warto, aby osoby cierpiące z powodu alergii zdecydowały się na podłoże snu dopasowane do swoich potrzeb. Materace, jakie polecane są tej grupie użytkowników to te o wypełnieniu lateksowym. Lateks, dzięki swej strukturze zapewnia doskonałą cyrkulację powietrza. Ponadto cechują go właściwości antybakteryjne i przeciwgrzybiczne, co wpływa na higieniczność produktów. Tym samym jest on surowcem przyjaznym alergikom – komentuje Tomasz Goc, ekspert z Fabryki Materacy Janpol.

Temperatura ma znaczenie

Podczas upalnych, letnich nocy warto pamiętać jak istotna jest temperatura panująca we wnętrzu sypialni. Optymalną jej wartością będzie ok. 18ºC. Ciekawym jest, że gdy organizm przygotowuje się do snu, jego temperatura spada i zachowuje ten poziom aż do kilku godzin przed przebudzeniem się. Tym samym, chłodniejsze temperatury czynią sen bardziej komfortowym. Jednak w sezonie letnim, powietrze jest gorące i wilgotne, co zaburza porządek nocnego wypoczynku. Rozwiązaniem tego problemu jest wieczorne wietrzenie sypialni, pozostawianie otwartych okien oraz używanie pościeli wykonanej z naturalnych materiałów, które zapewnią odpowiednią cyrkulację powietrza.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH