Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Cotton & Co.

Zobacz galerię [9 zdjęć]

Fot. Cotton & Co.
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Sołomiewicz
13 maj 2016 14:23

Zdrowy sen: wybierz wyposażenie sypialni

Sen to ważny element naszego życia, wpływający na nasze zdrowie. Warto wybierać wyposażenie sypialni tak, aby umożliwiała nam odpoczynek dobrej jakości.

Dobry sen wpływa nie tylko na nasze zdrowie, ale też przyczynia się do regeneracji cery. Osoby, które się nie wysypiają, mają więcej zmarszczek i szybciej się starzeją. Zadbajmy więc o nasz zdrowy sen i cieszmy się młodością przez długie lata.

Skóra zapamiętuje to, co z nią robimy. Jeśli odpowiednio o nią zadbamy i właściwie będziemy pielęgnować, będzie wyglądała dłużej młodo i jędrnie. Komórki naszego ciała zaczynają zanikać około 25 roku życia, a około 30 zaczynamy dostrzegać pierwsze zmarszczki. Na ich pojawienie się mają także wpływ stres, tryb życia, zanieczyszczenie środowiska, częste opalanie się, niestosowanie filtrów przeciwsłonecznych oraz błędy żywieniowe. Oczywiście wpływ na kondycję i jędrność skóry ma wiele czynników. Duże znaczenie mają uwarunkowania genetyczne, ale też to, w jaki sposób ją traktujemy.

Z pomocą przychodzą nam zabiegi medycyny estetycznej. Te jednak, w zależności od rodzaju problemów z cerą, mogą wiązać się z dużymi wydatkami. Możemy jednak zapobiegać i znacznie spowalniać procesy starzenia, choćby poprzez odpowiednią pielęgnację cery na co dzień i dbanie o swój organizm.

Sen to... uroda

Wpływ na kondycję skóry oraz zachodzące wraz z wiekiem procesy starzenia ma jakość i długość naszego snu. Naukowcy pod przewodnictwem dr Elmy Baron, dermatologa w ośrodku badawczym Skin Study Center przy Szpitalu Uniwersyteckim w Cleveland i naukowca Uniwersytetu Case Western Reserve udowodnili, że osoby, śpiące krótko szybciej się starzeją. Oceniono kondycję skóry 60 kobiet w wieku od 30 do 49 lat, z których połowa deklarowała niewystarczającą ilość godzin snu w ciągu doby. Okazało się, że tkanka skórna kobiet niewysypiających się miała dwa razy więcej oznak starzenia się, takich jak zła elastyczność i niewłaściwe napięcie, zmarszczki oraz przebarwienia.

Zdaniem naukowców organizm wypoczętych kobiet lepiej radzi sobie także ze stresorami i czynnikami degradującymi komórki skóry. U kobiet, które źle i krótko sypiały, zauważono też wolniejszą regenerację skóry po oparzeniach słonecznych. Zaczerwienienie utrzymywało się u nich powyżej 72 godzin, a ich ciało miało problemy z pozbyciem się stanu zapalnego. Regeneracja u uczestniczek wysypiających się przebiegała o 30% szybciej. Zauważono także, że osoby, które śpią krótko, miały wyższy wskaźnikiem masy ciała BMI. Problem ten zaobserwowano u 44% uczestniczek niedosypiających.

Sposób na wysypianie się 6 godzin to minimum, aby nasz organizm miał czas się zregenerować, a idealnie jeśli przeznaczymy na to 8 godzin. Ważne, aby w sypialni panowała cisza i ciemność podczas całego okresu snu. Najlepszym rozwiązaniem będą zaciemniające rolety lub grube, nieprzepuszczające światła zasłony. Dobrze, aby w pomieszczeniu była niezbyt wysoka (18-21 st. C) temperatura i obowiązkowo wietrzmy je przed snem. 3 godziny przed położeniem się do łóżka nie uprawiajmy sportów, nie jedzmy ciężkostrawnych posiłków oraz starajmy się wyciszyć emocje. Ciepła kąpiel przed snem wpływa na lepsze zasypianie.

Jak sobie pościelisz

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH