Fot. Cotton & Co.

Zobacz galerię [9 zdjęć]

Fot. Cotton & Co.
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Sołomiewicz
13 maj 2016 14:23

Zdrowy sen: wybierz wyposażenie sypialni

Sen to ważny element naszego życia, wpływający na nasze zdrowie. Warto wybierać wyposażenie sypialni tak, aby umożliwiała nam odpoczynek dobrej jakości.

Dobry sen wpływa nie tylko na nasze zdrowie, ale też przyczynia się do regeneracji cery. Osoby, które się nie wysypiają, mają więcej zmarszczek i szybciej się starzeją. Zadbajmy więc o nasz zdrowy sen i cieszmy się młodością przez długie lata.

Skóra zapamiętuje to, co z nią robimy. Jeśli odpowiednio o nią zadbamy i właściwie będziemy pielęgnować, będzie wyglądała dłużej młodo i jędrnie. Komórki naszego ciała zaczynają zanikać około 25 roku życia, a około 30 zaczynamy dostrzegać pierwsze zmarszczki. Na ich pojawienie się mają także wpływ stres, tryb życia, zanieczyszczenie środowiska, częste opalanie się, niestosowanie filtrów przeciwsłonecznych oraz błędy żywieniowe. Oczywiście wpływ na kondycję i jędrność skóry ma wiele czynników. Duże znaczenie mają uwarunkowania genetyczne, ale też to, w jaki sposób ją traktujemy.

Z pomocą przychodzą nam zabiegi medycyny estetycznej. Te jednak, w zależności od rodzaju problemów z cerą, mogą wiązać się z dużymi wydatkami. Możemy jednak zapobiegać i znacznie spowalniać procesy starzenia, choćby poprzez odpowiednią pielęgnację cery na co dzień i dbanie o swój organizm.

Sen to... uroda

Wpływ na kondycję skóry oraz zachodzące wraz z wiekiem procesy starzenia ma jakość i długość naszego snu. Naukowcy pod przewodnictwem dr Elmy Baron, dermatologa w ośrodku badawczym Skin Study Center przy Szpitalu Uniwersyteckim w Cleveland i naukowca Uniwersytetu Case Western Reserve udowodnili, że osoby, śpiące krótko szybciej się starzeją. Oceniono kondycję skóry 60 kobiet w wieku od 30 do 49 lat, z których połowa deklarowała niewystarczającą ilość godzin snu w ciągu doby. Okazało się, że tkanka skórna kobiet niewysypiających się miała dwa razy więcej oznak starzenia się, takich jak zła elastyczność i niewłaściwe napięcie, zmarszczki oraz przebarwienia.

Zdaniem naukowców organizm wypoczętych kobiet lepiej radzi sobie także ze stresorami i czynnikami degradującymi komórki skóry. U kobiet, które źle i krótko sypiały, zauważono też wolniejszą regenerację skóry po oparzeniach słonecznych. Zaczerwienienie utrzymywało się u nich powyżej 72 godzin, a ich ciało miało problemy z pozbyciem się stanu zapalnego. Regeneracja u uczestniczek wysypiających się przebiegała o 30% szybciej. Zauważono także, że osoby, które śpią krótko, miały wyższy wskaźnikiem masy ciała BMI. Problem ten zaobserwowano u 44% uczestniczek niedosypiających.

Sposób na wysypianie się 6 godzin to minimum, aby nasz organizm miał czas się zregenerować, a idealnie jeśli przeznaczymy na to 8 godzin. Ważne, aby w sypialni panowała cisza i ciemność podczas całego okresu snu. Najlepszym rozwiązaniem będą zaciemniające rolety lub grube, nieprzepuszczające światła zasłony. Dobrze, aby w pomieszczeniu była niezbyt wysoka (18-21 st. C) temperatura i obowiązkowo wietrzmy je przed snem. 3 godziny przed położeniem się do łóżka nie uprawiajmy sportów, nie jedzmy ciężkostrawnych posiłków oraz starajmy się wyciszyć emocje. Ciepła kąpiel przed snem wpływa na lepsze zasypianie.

Jak sobie pościelisz

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH