Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Na wystawie Nieśpieszne arcydzieło gościły m.in. krzesła Oak Chair in Scrapwood, stół oraz komoda Waste autorstwa Pieta Hein Ekka. Fot. Kooku

Zobacz galerię [8 zdjęć]

Na wystawie Nieśpieszne arcydzieło gościły m.in. krzesła Oak Chair in Scrapwood, stół oraz komoda Waste autorstwa Pieta Hein Ekka. Fot. Kooku
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
18 paź 2017 14:38

Piet Hein Eek: drugie życie drewna

Wystawa Nieśpieszne arcydzieło, którą w czerwcu br. można było zobaczyć w Galerii KOOKU zgromadziła prace kilku współczesnych twórców zafascynowanych drewnem, m.in. Pieta Hein Eeka.

Ambasadorem jego twórczości w Polsce jest Konrad Kudraszow, założyciel KOOKU, z którym rozmawiamy o projektach holenderskiego designera.

Czym podyktowany był dobór prac Pieta Heina Eeka na wystawę i jakie projekty ostatecznie na nią trafiły?

Chcieliśmy zaprezentować przekrój prac Pieta Heina Eeka – od jego wczesnej, opracowanej jeszcze na studiach kolekcji Waste, po to, co tworzy obecnie. Zależało nam też na pokazaniu różnorodnych obiektów – od typowo użytkowych, po dzieła sztuki. Pokazaliśmy więc Classic Cupboard in Scrapwood z drewna recyklingowego w naturalnej postaci oraz kubik kawowy i stół Waste in Scrapwood w wykończeniu na wysoki połysk. Naszym gościom szalenie podobała się komoda Waste Cabinet w jasnej tonacji kolorystycznej. Ponadto mieliśmy na ekspozycji grupę krzeseł Oak Chair in Scrapwood – każde z nich dzięki wykorzystaniu recyklingowego drewna ma unikalny kolor i rysunek. Serię Waste Waste powstałą reprezentowała przestrzenna płaskorzeźba, a prawdziwym ukoronowaniem naszej wystawy było unikatowe popiersie z drobnych odpadków drewna. Żaden z tych obiektów nie był wcześniej prezentowany w Polsce, więc jesteśmy dumni, że to nam przypadło w udziale przybliżenie Polakom tego cenionego na całym świecie designera. Wystawa co prawda już się zakończyła, ale prace Eeka chcemy eksponować w naszej galerii, więc – choć może w nieco skromniejszej liczbie – nadal jest możliwość żeby je u nas zobaczyć.

Co urzekło Was w twórczości Pieta Heina Eeka?

Generalnie bliski jest nam konceptualny, holenderski design i wielu z twórców z tamtego kręgu zaprosiliśmy do współpracy z Kooku. Piet Hein Eek wyróżnia się w tym gronie konsekwencją, wręcz radykalnością swojej twórczej postawy. Choć wykorzystuje odpady, dzięki mistrzowskiemu rzemiosłu i gigantycznemu nakładowi pracy tworzy piękne, unikalne przedmioty. Co więcej, w pełni panuje nad tworzywem w którym pracuje – jego meble, instalacje, obiekty czy wnętrza zawsze są bardzo charakterystyczne, nie sposób ich nie rozpoznać na tle dziesiątków innych recyklingowych projektów. Zawsze nadaje im indywidualny, niepowtarzalny rys. Ujmujący jest także szacunek Eeka do drewna, to jak dba o to, by wykorzystywać je w najdrobniejszych nawet kawałkach. Każdy stworzony przez niego obiekt niesie w sobie ogromny ładunek narracyjny, historie tworzących go elementów.

Fascynujące jest także to, że Eek ma w sobie coś ze stolarza, który ma swój warsztat w miasteczku, którego znają i z którego usług korzystają wszyscy sąsiedzi – w Eindhoven gdzie pracuje, jest prawdziwą instytucją, znajdziemy tam wiele wnętrz, które urządził, a każdy taksówkarz zna drogę do jego siedziby – to pozytywnie zaskakujące, że działając w globalnej skali jest tak wyraźnie cząstką lokalnej społeczności.

Piet Hein Eek mierzy się z drewnem w każdej postaci – przede wszystkim tym odzyskanym. Czy we współczesnym designie twórczy recykling to chwilowa moda czy globalny trend?

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH