Dobrzemieszkaj.pl - projektowanie, aranżacja wnętrz, wystrój mieszkania

Sofa Cenova z modułem wypoczynkowym i szezlongiem. Fot. BoConcept.

Sofa Cenova z modułem wypoczynkowym i szezlongiem. Fot. BoConcept.
  • Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
  • 07 wrz 2016 12:53 (aktualizacja: 14 wrz 2016 15:13)

BoConcept Partnerem Głównym Forum Dobrego Designu

BoConcept to prawdziwy synonim skandynawskiego wzornictwa. Dlatego szczególnie miło nam poinformować, że marka z Danii została głównym partnerem naszego wydarzenia. Zobaczcie jej wyjątkowe w swojej prostocie i skandynawskim duchu projekty.

BoConcept to firma mająca swe korzenie w warsztacie meblowym produkującym meble skrzyniowe, założonym w 1952 roku przez Jensa Ærthøji i  Tage Mølholma. Na początku domeną firmy była produkcja mebli dla innych odbiorców detalicznych. Produkowane były zarówno meble zaprojektowane przez zleceniodawców, jak i własne projekty.

Pierwszy salon BoConcept powstał w 1993 roku w Paryżu. Od tego czasu sieć dynamicznie się rozwija - dzisiaj może się poszczycić aż 250 lokalizacjami na całym świecie. 

Prostota, humanizm, skandynawskie myślenie 

Swoje inspiracje wzornicze BoConcept i jego projektanci czerpią z dziedzictwa skandynawskiego w wyjątkowym duńskim wydaniu. Jego podstawa to utrzymywanie projektów w specyficznym reżimie prostoty projektu i wykonania, który sprawia, że produkty są dostępne cenowo dla wielu ludzi. Co z kolei jest w zgodzie z humanistycznymi i demokratycznymi zasadami będącymi fundamentem specyficznej skandynawskiej mentalności.

Podstawą działalności BoConcept jest zintegrowana kolekcja mebli i dodatków dekoracyjnych. Jednakowa na całym świecie, odzwierciedla styl BoConcept, a przy tym odpowiada aktualnym trendom wzorniczym w wyposażeniu wnętrz, jak i w innych dziedzinach życia. Dlatego też do prac projektowych zapraszano w ciągu lat funkcjonowania marki także projektantów spoza duńskiej szkoły projektowania, aby ich idee twórczo rozwijały wzornictwo BoConcept. Wśród słynnych projektantów współpracujących z duńską marką byli chociażby Karim Rashid, René Hougaard czy Oki Sato, założyciel japońskiego studia projektowego nendo. Warto wymienić także designerów rodem ze Skandynawii - wśród nich Andersa Nørgaarda, Henrika Pedersena, Mortena Georgsena, 

Założenie - duńskie korzenie, różni odbiorcy, uniwersalny przekaz

W BoConcept ważną sprawą jest utrzymanie równowagi pomiędzy globalną marką a designem, który musi reprezentować duńskie korzenie. Dlatego zaproszeni projektanci zawsze pracowali nad swymi projektami w taki sposób jak projektanci duńscy, a także w ścisłej współpracy z nimi. Jak twierdzą przedstawiciele BoConcept, pierwiastek międzynarodowy powinien poszerzyć, a nie "przykryć" duński design.
Odbiorcy produktów BoConcept mieszkają w różnych częściach świata, wyrastają z różnych kultur, mają inne przyzwyczajenia, potrzeby i styl życia. I dla takiego odbiorcy trzeba było zaprojektować, a później wykonać produkt. Te założenia legły u podstaw specyficznego stylu BoConcept, który jest doskonale rozpoznawalny pod każdą szerokością geograficzną.

Nie tylko do wnętrz mieszkalnych
W ostatnich latach dobrze widać nową tendencję w projektowaniu wnętrz publicznych i biurowych. Badania naukowców pokazują bowiem wyraźny wzrost efektywności pracowników pracujących we wnętrzach, które z typowych wnętrz biurowych zmieniają się bardziej w wygodną i przyjazną przestrzeń do życia. Podobna tendencja zarysowuje się w przypadku wnętrz publicznych, takich jak restauracje, bary, kina czy teatry. Wszędzie tam, gdzie przestrzeń ma charakter bardziej domowy i przyjazny, także i użytkownicy przebywają chętniej.   

W tym właśnie trendzie rysują się nowe możliwości dla firm sektora wyposażenia wnętrz mieszkalnych, z czego chętnie korzysta w ostatnich latach także BoConcept. Doświadczenie w projektowaniu produktów do wnętrz mieszkalnych i kompetencje tu zdobyte marka twórczo wykorzystuje w nowym biznesowym otoczeniu. Dlatego powstające produkty mające cechy charakterystyczne dla obu sektorów – detalicznego i publicznego. Modularność i funkcjonalność, tak charakterystyczna dla BoConcept, stanowi istotną zaletę w wykorzystaniu produktów na rynku komercyjnym. Nowy obszar działalności czyni z BoConcept firmę bardziej kompletną, która działając na wielu obszarach przenosi doświadczenia z jednego sektora do drugiego, a tym samym czyni swoją ofertę bardziej kompletną i uniwersalną.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

Forum Dobrego Designu

ORGANIZATOR

Organizatorzy

PARTNER GŁÓWNY

Partner Glówny Forum Dobry Design Anwis Partner Glówny Forum Dobry Design BoConcept Partner Glówny Forum Dobry Design Paradyż

PARTNERZY


PARTNERZY WSPIERAJĄCY


PATRONAT MEDIALNY