Sofa Cenova z modułem wypoczynkowym i szezlongiem. Fot. BoConcept.

Zobacz galerię [12 zdjęć]

Sofa Cenova z modułem wypoczynkowym i szezlongiem. Fot. BoConcept.
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
07 wrz 2016 12:53

BoConcept Partnerem Głównym Forum Dobrego Designu

BoConcept to prawdziwy synonim skandynawskiego wzornictwa. Dlatego szczególnie miło nam poinformować, że marka z Danii została głównym partnerem naszego wydarzenia. Zobaczcie jej wyjątkowe w swojej prostocie i skandynawskim duchu projekty.

BoConcept to firma mająca swe korzenie w warsztacie meblowym produkującym meble skrzyniowe, założonym w 1952 roku przez Jensa Ærthøji i  Tage Mølholma. Na początku domeną firmy była produkcja mebli dla innych odbiorców detalicznych. Produkowane były zarówno meble zaprojektowane przez zleceniodawców, jak i własne projekty.

Pierwszy salon BoConcept powstał w 1993 roku w Paryżu. Od tego czasu sieć dynamicznie się rozwija - dzisiaj może się poszczycić aż 250 lokalizacjami na całym świecie. 

Prostota, humanizm, skandynawskie myślenie 

Swoje inspiracje wzornicze BoConcept i jego projektanci czerpią z dziedzictwa skandynawskiego w wyjątkowym duńskim wydaniu. Jego podstawa to utrzymywanie projektów w specyficznym reżimie prostoty projektu i wykonania, który sprawia, że produkty są dostępne cenowo dla wielu ludzi. Co z kolei jest w zgodzie z humanistycznymi i demokratycznymi zasadami będącymi fundamentem specyficznej skandynawskiej mentalności.

Podstawą działalności BoConcept jest zintegrowana kolekcja mebli i dodatków dekoracyjnych. Jednakowa na całym świecie, odzwierciedla styl BoConcept, a przy tym odpowiada aktualnym trendom wzorniczym w wyposażeniu wnętrz, jak i w innych dziedzinach życia. Dlatego też do prac projektowych zapraszano w ciągu lat funkcjonowania marki także projektantów spoza duńskiej szkoły projektowania, aby ich idee twórczo rozwijały wzornictwo BoConcept. Wśród słynnych projektantów współpracujących z duńską marką byli chociażby Karim Rashid, René Hougaard czy Oki Sato, założyciel japońskiego studia projektowego nendo. Warto wymienić także designerów rodem ze Skandynawii - wśród nich Andersa Nørgaarda, Henrika Pedersena, Mortena Georgsena, 

Założenie - duńskie korzenie, różni odbiorcy, uniwersalny przekaz

W BoConcept ważną sprawą jest utrzymanie równowagi pomiędzy globalną marką a designem, który musi reprezentować duńskie korzenie. Dlatego zaproszeni projektanci zawsze pracowali nad swymi projektami w taki sposób jak projektanci duńscy, a także w ścisłej współpracy z nimi. Jak twierdzą przedstawiciele BoConcept, pierwiastek międzynarodowy powinien poszerzyć, a nie "przykryć" duński design.
Odbiorcy produktów BoConcept mieszkają w różnych częściach świata, wyrastają z różnych kultur, mają inne przyzwyczajenia, potrzeby i styl życia. I dla takiego odbiorcy trzeba było zaprojektować, a później wykonać produkt. Te założenia legły u podstaw specyficznego stylu BoConcept, który jest doskonale rozpoznawalny pod każdą szerokością geograficzną.

Nie tylko do wnętrz mieszkalnych
W ostatnich latach dobrze widać nową tendencję w projektowaniu wnętrz publicznych i biurowych. Badania naukowców pokazują bowiem wyraźny wzrost efektywności pracowników pracujących we wnętrzach, które z typowych wnętrz biurowych zmieniają się bardziej w wygodną i przyjazną przestrzeń do życia. Podobna tendencja zarysowuje się w przypadku wnętrz publicznych, takich jak restauracje, bary, kina czy teatry. Wszędzie tam, gdzie przestrzeń ma charakter bardziej domowy i przyjazny, także i użytkownicy przebywają chętniej.   

W tym właśnie trendzie rysują się nowe możliwości dla firm sektora wyposażenia wnętrz mieszkalnych, z czego chętnie korzysta w ostatnich latach także BoConcept. Doświadczenie w projektowaniu produktów do wnętrz mieszkalnych i kompetencje tu zdobyte marka twórczo wykorzystuje w nowym biznesowym otoczeniu. Dlatego powstające produkty mające cechy charakterystyczne dla obu sektorów – detalicznego i publicznego. Modularność i funkcjonalność, tak charakterystyczna dla BoConcept, stanowi istotną zaletę w wykorzystaniu produktów na rynku komercyjnym. Nowy obszar działalności czyni z BoConcept firmę bardziej kompletną, która działając na wielu obszarach przenosi doświadczenia z jednego sektora do drugiego, a tym samym czyni swoją ofertę bardziej kompletną i uniwersalną.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

CZYTAJ WIĘCEJ