Zobacz galerię [23 zdjęć]

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Wojciech Napora
05 gru 2018 12:07

Co będzie modne we wnętrzach w nadchodzącym roku?

Sesja tematyczna Stylebook 2019 była doskonałą okazją do zapoznania się z trendami i tendencjami w urządzaniu wnętrz na nadchodzący rok.

Sesja Stylebook 2019 poświęcona była aktualnym trendom w aranżacji wnętrz. W jej trakcie eksperci przedstawili prezentacje i opowiedzieli o tym, jak projektować i wyposażać przestrzenie mieszkalne, by były piękne i nowoczesne, ale też ponadczasowe i funkcjonalne! Co warto mieć na oku w 2019 roku, co podbija branżę wnętrzarską? Jak radzić sobie z wnętrzarską modą?

Pierwsza prezentacja poświęcona była wejściu w obszar nieznany – czyli nowe technologie a aranżacja wnętrz. Wygłosił ją Marcelin Matusiak, Strategic Insight Manager, GfK Polonia.

- Klient na początku procesu twórczego nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, jaki będzie efekt końcowy. Często ma problem ze zdefiniowaniem swojego oczekiwania. Rolą architekta jest to, by pomóc mu odkryć, czego on tak naprawdę potrzebuje - mówił Marcelin Matusiak. Poprzez rozwijającą się technologię mobilną klienci uzyskują możliwość zapoznawania się z ofertą architektów (wszelkiego rodzaju wizualizacje, projekty) oraz mają możliwość sterowania domami inteligentnymi. Architekci również powinni zapoznawać się z nowymi aplikacjami i możliwościami, jakie dają nowoczesne rozwiązania. Klienci często podejmują decyzje zakupowe w oparciu o gotowy, widoczny produkt. Stąd popularność portali prezentujących aranżacje wnętrz. Nowoczesne technologie nie stworzą jednak relacji międzyludzkich. I tu jest kluczowa rola architekta - dodał.  

Kolejną prezentację przedstawił Dariusz Jędrzejczak, szef działu handlowego i marketingu, Mochnik. Wystąpienie poświęcone było trzem obliczom szkła. 

Wybierając szkło szukamy jednocześnie przegrody i przestrzeni. Czyli chcemy się oddzielić, ale nie być oddzielonym. Szkła używamy także do konstrukcji. Balustrady są tego najlepszym przykładem. Szkło konstrukcyjne z powodzeniem przenosi obciążenia - mówił Dariusz Jędrzejczak. Ciekawym rodzajem szkła jest szkło lakierowane. Gdy polakierujemy szkło na jasny kolor uzyskamy efekt dobrego odbicia światła i optycznego powiększenia wnętrza. Przy ciemnych barwach uzyskujemy głębię. Szkło matowe powoli odchodzi w zapomnienie, głównie ze względu na trudności z czyszczeniem. W jego miejsce weszły szkła satynowane - dodał. 

Dariusz Jędrzejczak mówił także o strukturze szkła. 

Bardzo niedocenianym typem szkła jest szkło ornamentowe, które - moim zdaniem - bardzo fajnie kreuje i aranżuje przestrzeń. Ornamenty mają możliwość rozmycia tego co się dzieje za nimi. Są mniej lub bardziej przepuszczające - powiedział.

Trzecia prezentacja dotyczyła okien, a konkretnie przesłon okiennych. Wygłosiła ją Agnieszka Gołębiewska, kierownik Działu Marketingu, ANWIS.

Chciałabym powiedzieć o kilku trendach, które my jako firma obserwujemy. Pierwszy to światło we wnętrzu. Widać wyraźnie, że coraz więcej montuje się dużych przeszkleń. Dlatego my jako firma oferujemy produkty dostosowane do tego rozwiązania. Również trend przenikania wnętrza z otoczeniem budynku jest bardzo wyraźny. Inny trend, który jest obecnie widoczny, dotyczy koloru i faktury. Jako firma dostosowujemy barwy naszych produktów do aktualnych tendencji. Każdego roku dokładamy do oferty kolejne kolory. Widać wyraźnie, że obecnie w stolarce okiennej dominują antracyt i szary bazaltowy. Cały czas utrzymuje się trend na okleinę - zwłaszcza w Polsce. Widać także, że coraz częściej montuje się okna o drewnianej fakturze, w naturalnych barwach. Kolejny widoczny trend to personalizacja. Klient może dostosować do własnych potrzeb każdy produkt. Ważnym trendem jest też bezpieczeństwo, np. systemy bezpieczne dla dzieci. Widać, że to jest oczekiwanie rynku - mówiła Agnieszka Gołębiewska.   

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

CZYTAJ WIĘCEJ

Partner Główny

Partnerzy

Partnerzy Wspierający

Patronat Medialny