Dobrzemieszkaj.pl - projektowanie, aranżacja wnętrz, wystrój mieszkania

Forum Dobrego Designu, 7 grudnia 2016, dyskusja "Cudze chwalicie, swego nie znacie – jak promować polskie wzornictwo i rzemiosło na świecie". Fot. Paweł Pawłowski

Forum Dobrego Designu, 7 grudnia 2016, dyskusja
  • Autor: Alicja Pietrowska
  • 07 gru 2016 16:54 (aktualizacja: 12 gru 2016 11:08)

Cudze chwalicie, swego nie znacie. Czy polski design trzeba promować?

Jak promować polskie wzornictwo i rzemiosło na świecie? O tym dyskutowali uczestnicy debaty podczas Forum Dobrego Designu.

Czy łatwo być twórcą we własnym kraju? Jak pobudzić świadomość polskiej marki? Ile kosztuje polski design za granicą? -  na te i inne pytania starali się znaleźć odpowiedź uczestnicy dyskusji  "Cudze chwalicie, swego nie znacie – jak promować polskie wzornictwo i rzemiosło na świecie".

Dyskusja, podobnie jak wszystkie poprzednie zgromadziła wielu uczestników. Goście z uwagą przysłuchiwali się opiniom dyskutantów, którzy z entuzjazmem dzielili się swoją wiedzą zawodową oraz doświadczeniem.

Izabela Banaś - Główny Specjalista w Departamencie Wdrożeń Innowacji w Przedsiębiorstwach w PARP, Barbara Krzeska z Instytutu Adama Mickiewicza, Krystian Kowalski  - projektant w firmie Krystian Kowalski Industrial Design oraz Józek Madej z musk collective design, wymieniali swoje opinie i wiedzę zgromadzoną poprzez lata pracy, w szeroko pojętej branży projektowania i designu. Dyskusję poprowadziła Ewa Gołębiowska – dyrektor, Zamku Cieszyn, który poprzez różnorodne działania od lat propaguje rozwój innowacyjnej przedsiębiorczości poprzez wykorzystanie potencjału polskiego wzornictwa.

Poruszono wiele interesujących zagadnień w tym temacie, nie było jednak żadnych wątpliwości, iż dobry design jest skutecznym narzędziem podnoszenia konkurencyjności firm, instytucji, miast, a nawet całych regionów. Z perspektywy PARP design to jedno z narzędzi, które pomaga rozwijać firmę. Tym bardziej, że wiemy iż wiele firm wciąż nie czuje potrzeby by inwestować we wzornictwo. - powiedziała Izabela Banaś. 

Józef Madej zaznaczał jak ważna jest ciągła praca nad rozwojem produktu, jego innowacyjności, a w konsekwencji całej marki. Rozmawiamy tu o promocji polskiego designu za granicą, ale pytanie brzmi, czy jest to akurat tak bardzo ważne? W Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia, zleceń dla projektantów nie brakuje – i są na to pieniądze. Firmy, które decydują się na wydawanie na współpracę z designerem wiedzą, że jest to inwestycja i wydatek, który w ostateczności się opłaci.

Opinię tą potwierdził Krzysztof Kowalski. Projektant podkreślił, że choć na świecie są tysiące polskich produktów, to mało kto wie, że są z Polski, dlatego w procesie budowy silnej pozycji polskich marek, bardzo ważna jest pomoc instytucji rządowych. Z własnego doświadczenia wiem, że tym co pracuje na promocję i pozycję projektanta w Polsce są wdrożenia. To one sprawiają, że twórca staje się rozpoznawalny i producenci interesują się jego pracą. Może więc ze strony rządowej wskazane by było, aby zainteresować się rozwiązaniami, które by wspierały współpracę projektantów i producentów. 

 

 

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

Forum Dobrego Designu

ORGANIZATOR

Organizatorzy

PARTNER GŁÓWNY

Partner Glówny Forum Dobry Design Anwis Partner Glówny Forum Dobry Design BoConcept Partner Glówny Forum Dobry Design Paradyż

PARTNERZY


PARTNERZY WSPIERAJĄCY


PATRONAT MEDIALNY