Zobacz galerię [28 zdjęć]

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Ewa Kozioł
06 gru 2018 13:42

FDD 2018: Smart-dom daje komfort i poprawę jakości naszego życia

Czym jest smart-wnętrze? Co daje nam użytkownikom? Czy nowoczesne technologie już niedługo będą standardem w każdym domu? O tym rozmawiali architekci i projektanci podczas VI edycji Forum Dobrego Designu.

Smart-wnętrze to nowoczesne, zintegrowane technologie zapewniając nam komfort i poprawę jakości życia – zgodnie stwierdzili architekt i producenci, którzy wzięli udział w sesji "Smart-wnętrza – inteligentna rewolucja pod dachem". Dyskusję rozpoczął architekt Bogusław Barnaś. Już na samym początku stwierdził, że dla niego określenie smart-wnętrza i smart-budynek to dwie odrębne, niezależne definicje. Smart-budynek to budynek dobrze zaprojektowany, wpisany w krajobraz, natomiast smart-wnętrze to przestrzeń posiadająca wszystkie systemy inteligentne, dzięki którym jest bardziej użytkowa, ekonomiczna, czyli bardziej przyjazna nam ludziom.

Krzysztof Sasin stwierdził z kolei, że smart budynek to nic innego, jak budynek sprytny. Co to właściwie oznacza? To budynek, który można zmieniać i dopasowywać go do naszych potrzeb. Smart budynek czuje nasze potrzeby i reaguje na nie według decyzji, które my sami podejmujemy – podkreślił.

Smart-budynek to też budynek elastyczny, w którym wszystkie instalacje można zaprogramować na nowo bez żadnego remontu – przekonywał Maciej Turski. Dodał jednocześnie, że to inteligentny dom to połączenie wszystkich instalacji i rozwiązań zastosowanych we wnętrzu w jeden, prosty system.
Automatyka pozwala nam na komfort zapominania – mówił Adam Bronikowski. Daje nam więc nie tylko świadomość, czym możemy sterować, ale też komfort tego, że o czymś po prostu możemy zapomnieć. Nie musimy na przykład pamiętać, że wychodząc z domu musimy „przykręcić” grzejniki – zrobi to za nas automatyka.

Grzegorz Goworek zaznaczył, że smart dom to także zabawa. Mieliśmy klientów, którym bardzo zależało na tym, aby, kawa zaczynała się parzyć w momencie kiedy znajdują się 15 minut od domu. Jak widać automatyka w domu może więc służyć wielu naszym potrzebom. Smart-dom i integracja wszystkich systemów to jest przede wszystkim poprawa komfortu życia, a co za tym idzie więcej czasu dla siebie, dla rodziny.

Uczestnicy dyskusji zwrócili uwagę na niezwykle istotny fakt, że wciąż sporo klientów zainteresowanych instalacją nowoczesnych, inteligentnych rozwiązań tak naprawę nie wie, jak one działają i jakie dają możliwości. Nie zdają sobie sprawy, że mogą one zarządzać bezpieczeństwem, ciepłem, zużyciem energii. Brakuje w tym temacie rzetelnej wiedzy.

Klient przychodzący do naszej pracowni nie ma świadomości, czym są nowoczesne, inteligentne instalacje. Nie wie, że to właśnie integracja wszystkich instalacji w domu. Nie wie też, że inteligentne rozwiązania mają mu w prosty sposób ułatwić zarządzanie instalacjami takimi jak ogrzewanie, czy oświetlenie. I właśnie na to należałby dość mocno zwracać klientom uwagę. Klient musi sobie zdawać sprawę po co ten system jest – powiedziała Agnieszka Buczkowska-Korlińska.

Maciej Turski dodał, że nawet jeśli klient ma pewną wiedzę w kwestii inteligentnych systemów, to zawsze warto tą wiedzę poszerzyć i dokładnie sprawdzić, jakie potrzeby ma dany inwestor. Klienci chcą mieć inteligentne rozwiązanie, ale potrzebują wsparcia doświadczonych firm.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

CZYTAJ WIĘCEJ