Forum Dobrego Designu, 7 grudnia 2017, sesja inauguracyjna. Fot. Piotr Waniorek

Zobacz galerię [15 zdjęć]

Forum Dobrego Designu, 7 grudnia 2017, sesja inauguracyjna. Fot. Piotr Waniorek
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
07 gru 2016 11:06

Forum Dobrego Designu: dyskusja "Elitarny czy masowy - jaki jest design"

Gdzie ten design? Ile kosztuje? Czy i kiedy design dotrze do każdego domu? O tym dyskutowano podczas panelu inauguracyjnego na Forum Dobrego Designu.

W debacie inauguracyjnej uczestniczyli: Izabela Bołoz – projektantka, autorka instalacji miejskich, założycielka biura projektowego w Eindhoven (Holandia), Rafał Domaradzki – Dyrektor Rozwoju Wzornictwa Ceramiki Paradyż, Maja Ganszyniec – projektantka, autorka regularnych kolekcji dla marki IKEA, Jan Kochański – projektant, autor wielu nagradzanych projektów m.in. dla marki Menu, Henrik Pedersen – Projektant Wzornictwa, stale współpracują­­cy z marką BoConcept (Dania) oraz Bartosz Piotrowski – projektant, Designer Roku 2014, Szef Zespołu Wzornictwa w Pesa Bydgoszcz SA. Moderatorem dyskusji była znana dziennikarka telewizyjna Urszula Hincz.

W dyskusji poruszono wiele interesujących zagadnień. Paneliści starali się znaleźć m.in. odpowiedzi na pytania jak zmieniający się świat, przemiany społeczne, technologiczne czy kulturowe wpływają na projektowanie. Jakie jest znaczenie lokalnej tradycji, historii, świadomości własnej odrębności jako siły w zglobalizowanym świecie designu.

Paneliści starali się także skonfrontować i porównać design polski ze światowym.  Dyskutowano to tym, czy wzorujemy się na innych krajach, czy kreujemy własną tożsamość, a także czy polski design posiada własny charakter?

Czy istnieje styl polski - na to pytanie uczestnicy dyskusji starali się odpowiedzieć z  punktu widzenia projektantów.

Kolejnym interesującym wątkiem w debacie było zagadnienie czy design może i powinien być na każdą kieszeń. Designerzy polemizowali czy dobry projekt lub produkt musi być drogi? Czy tani może być dobry? 

Rozmawiano także o tym, jak się projektuje dla masowego odbiorcy oraz jak się współpracuje z producentem, który tworzy na masową skalę.

Paneliści stali się także wyjaśnić jak projektantom udaje się trafić w gusta odbiorców, czyli jak dobrze ocenić trendy i określić docelową grupę odbiorców.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

CZYTAJ WIĘCEJ

Partner Główny

Partnerzy

Partnerzy Wspierający