Dobrzemieszkaj.pl - projektowanie, aranżacja wnętrz, wystrój mieszkania

Uczestnicy panelu dyskusyjnego "Czy muszą mnie znać, aby docenić". Fot. Piotr Waniorek.

Uczestnicy panelu dyskusyjnego
  • Autor: Judyta Kokoszkiewicz
  • 10 gru 2015 14:30 (aktualizacja: 11 gru 2015 12:39)

III Forum Dobrego Designu - relacja z panelu "Czy muszą mnie znać, aby docenić"

Warto promować się na wielu polach - zgodnie przyznali uczestnicy panelu dyskusyjnego „Czy muszą mnie znać, aby docenić”, który odbył się w ramach III edycji Forum Dobrego Designu.

Panel dyskusyjny pt. „Czy muszą mnie znać, aby docenić?” poprowadził Krystian Kowalski, znany projektant i założyciel pracowni projektowej Krystian Kowalski Industrial Design. Na scenie audytorium na pytania moderatora odpowiadali: dr Barbara Krzeska z Instytutu Adama Mickiewicza, projektantka Marta Niemywska-Grynasz, architekt i prezenterka telewizyjna Natalia Nguyen, architekt i blogerka Agnieszka Puchyr oraz Michał Woch, współtwórca marki VZÓR. W trakcie dyskusji poruszono przede wszystkim kwestie obecności współczesnych projektantów i twórców designu w social mediach. Zaproszeni goście na podstawie własnych doświadczeń zawodowych rozmawiali o prowadzeniu swoich kanałów w social mediach – np. na Facebooku, Instagramie czy Twitterze.

Prowadząca własną pracownię architektoniczną Agnieszka Puchyr zaznaczyła, że coraz częściej w komunikacji z klientem liczy się także własny blog – jako swoista tuba medialna, która pokazuje, jaki projektant jest na co dzień, jakie rzeczy lubi i czym się interesuje. Pokazanie się od mniej oficjalnej strony także na Instagramie może przyciągać i inspirować klientów. Kanały social media pozwalają jednocześnie dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców i szybciej się z nimi komunikować.

Natomiast projektantka Marta Niemywska-Grynasz, zapytana, co zainspirowało ją do założenia profilu na Facebooku czy Instagramie, odpowiedziała, że właśnie rozmowa z klientem, który pewnego dnia zapytał, ile prowadzone przez nią i męża studio ma polubień na Facebooku. To był dla nich pierwszy sygnał, że nowi klienci zwracają uwagę także na obecność projektantów z social mediach. Dzięki takim kanałom twórca ma szansę być rozpoznawalny nie tylko w swoim własnym środowisku.

Uczestnicy panelu podkreślali także duże znaczenie bardziej tradycyjnych sposobów na promocję własnej marki. Jednym z nich jest uczestniczenie w targach i eventach branżowych. Jak zgodnie uznali, to świetny sposób na promocję własnej marki – pozwala budować i umacniać swój wizerunek w środowisku oraz być ambasadorem własnej marki. Barbara Krzeska zaznaczyła jednocześnie, że kiedy na danej wystawie prezentuje się np. swoje krzesło, warto, by przy stoisku był obecny także projektant, ponieważ to on najlepiej będzie potrafił opowiedzieć o pięknej historii powstawania mebla.

Wnioskiem płynącym z dyskusji był fakt, że warto promować się na wielu polach, ale lepiej podzielić to na etapy – jak zaznaczyła Natalia Nguyen, na początku lepiej skupić się np. na obecności w mediach tradycyjnych (np. gazecie czy telewizji), lub postawić tylko na kanały social media. Zbyt duże rozproszenie sposobów promocji własnej marki zabierze projektantowi jedynie dużo czasu, jednocześnie nie przynosząc wymiernych korzyści.

 

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

Forum Dobrego Designu

ORGANIZATOR

Organizatorzy

PARTNER GŁÓWNY

Partner Glówny Forum Dobry Design Anwis Partner Glówny Forum Dobry Design BoConcept Partner Glówny Forum Dobry Design Paradyż

PARTNERZY


PARTNERZY WSPIERAJĄCY


PATRONAT MEDIALNY