Warsztat prowadziła Joanna Piłka, kierownik działu znaków towarowych i wzorów przemysłowych, rzecznik patentowy w kancelarii patentowej Patpol. Fot. Paweł Pawłowski/PTWP

Zobacz galerię [13 zdjęć]

Warsztat prowadziła Joanna Piłka, kierownik działu znaków towarowych i wzorów przemysłowych, rzecznik patentowy w kancelarii patentowej Patpol. Fot. Paweł Pawłowski/PTWP
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
09 gru 2018 16:58

Jak ochronić swoją markę? Warsztaty dla przedsiębiorców na Forum Dobrego Designu 2018

Jak chronić swoją markę? Jakie znaki towarowe można zastrzec, a jakich nie? Jak się bronić przed działaniami nieuczciwej konkurencji? Tego dotyczyły warsztaty da przedsiębiorców zorganizowane w ramach Forum Dobrego Designu 2018.

Warsztaty "Chroń swoją markę! Prawna ochrona znaków towarowych" poprowadziła Joanna Piłka, kierownik działu znaków towarowych i wzorów przemysłowych, rzecznik patentowy w kancelarii patentowej Patpol. W bardzo interesującej prezentacji wiele miejsca poświęciła temu, jakie elementy mogą, a jakie nie mogą podlegać ochronie.

- Rodzaje oznaczeń, które możemy chronić to wyraz, rysunek, ormanent, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, melodia lub sygnał przestrzenny, a nawet zapach. Aby oznaczenie mogło podlegać ochronie, powinno posiadać zdolność odróżniającą, nie może być przy tym identyczne lub podobne do oznaczenia już chronionego oraz nie może naruszać praw osobistych lub majątkowych osób trzecich - mówiła Joanna Piłka. 

Ochronie nie mogą natomiast podlegać znaki towarowe, które nie spełniają tych kryteriów, przede wszystkim zaś takie, które nie odróżniają się od innych. Są to chociażby proste formy przestrzenne czy elementy graficzne, takie jak np. figury geometryczne. Ochronie nie podlegają również opisy takie jak "multi", "eko" czy "plus". Nie możemy zastrzec znaku, który jest uwarunkowany naturą przedmiotu (np. jabłko) lub jest niezbędny do uzyskania efektu technicznego. Znaki towarowe, które chcemy ochronić nie mogą także składać się wyłącznie z elementów z języka potocznego, być sprzeczne z dobrymi obyczajami czy też zawierać symbole religijne czy patriotyczne. 

- Przed dokonaniem zgłoszenia znaku towarowego należy ustalić, na jakim terytorium chcemy je chronić, uwzględniając terytorium, na jakim prowadzimy działalność gospodarczą, aktualne, ale także planowane w ciągu najbliższych kilku lat rynki zbytu - wyjaśniała Joanna Piłka. 

 

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ