Forum Dobrego Designu 2016, panel dyskusyjny

Zobacz galerię [10 zdjęć]

Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
07 gru 2016 16:52

Klient-architekt - trudna współpraca. Jak o nią dbać?

O tym jak należy układać współpracę na linii klient-architekt-wykonawca rozmawiano podczas panelu "Przychodzi klient do architekta, czyli jak przetrwać w tym związku" na Forum Dobrego Designu.

W debacie zatytułowanej "Przychodzi klient do architekta, czyli jak przetrwać w tym związku?" wzięli udział znani, polscy architekci oraz przedstawiciele firm: Adam Bronikowski, współzałożyciel Hola Design, Małgorzata Konikiewicz, Local Sales Manager w firmie Kinnarps Polska, Anna Koszela, architekt wnętrz z Autorskiej Pracowni Projektowania Wnętrz, Teresa Pyszkiewicz, projektant ze Studia Prostych Form oraz Dominika Rostocka, prezes i główna projektantka Creative Coop Architects. Dyskusję poprowadziła Justyna Łotowska, dyrektor wydawnicza wydawnictwa Publikator.

W dyskusji poruszono wiele ważnych zagadnień dotyczących współpracy pomiędzy klientami, a architektami, m.in. o tym, jak dobrą relację stworzyć i ją utrzymać. Adam Bronikowski podkreślał, że "niezależnie od tego, czy pracujemy nad mieszkaniem dla studenta, czy pracujemy dla dwa razy starszego od nas biznesmena, to musi być układ partnerski. Jeżeli na tym oprzemy tę współpracę i po obu stronach jest kultura, to zawsze udaje się znaleźć wyjście z bardzo różnych sytuacji."

Poruszono również wrażliwy dla wielu temat, co robić, kiedy spotykamy się z nieterminowością i odwlekaniem oddawania projektów. Wielu słuchaczy zainteresowało również zagadnienie, jak zrozumieć prawdziwe potrzeby inwestorów, by stworzyć projekt, który będzie całkowicie spełniał ich oczekiwania.

"Bardzo ważne jest, aby wyrabiać w sobie intuicję. Jeżeli my intuicyjnie potrafimy klienta odczytać, powiedzieć: <<ok, rozumiem Panią doskonale, chce Pani zaprojektować swój dom super, ale może wprowadziłabym kilka lekkich zmian.>>

I okazuje się, że klienci nawet nie przypuszczali, że coś takiego może mieć miejsce i są zachwyceni, że potrafię im powiedzieć, czego potrzebują. To też przyciąga klienta." - mówiła Dominika Rostocka.

 

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

CZYTAJ WIĘCEJ