Fot. Paweł Pawłowski/PTWP
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
12 gru 2016 10:47

Polski design: mamy wszystko oprócz marek

- Nie musimy być „kolorową papugą”, by wyróżnić się na świecie. Musimy tylko robić dobre, wysokiej jakości i dopracowane produkty, a nie na siłę szukać czegoś, co będzie "polskim wzornictwem" - uważa projektantka Maja Ganszyniec.

- Design włoski, hiszpański czy skandynawski tworzą rozpoznawalne brandy. Polska jest dużym producentem, mamy technologie i potencjał – nie mamy tylko marek. Przecież cały skandynawski design jest produkowany w Polsce! - stwierdza Maja Ganszyniec, projektantka i uczestniczka inauguracyjnego panelu dyskusyjnego "Elitarny czy masowy – jaki jest design?" podczas Forum Dobrego Designu w Warszawie.

Jak podkreśla autorka kolekcji dla Ikea, Polska jest dla marki drugim dostawcą mebli po Chinach. Ten segment produktowy jest naszą siłą, lecz dotąd nie udało się wypracować rodzimej marki, która pozwoliłaby wyjść poza własne podwórko. Polskie firmy są przeważnie dostawcami, nie głównymi graczami.

- Nie musimy być „kolorową papugą”, by się wyróżnić na świecie. Musimy tylko robić dobre, wysokiej jakości i dopracowane produkty, by być zauważonym, a nie na siłę szukać czegoś, co będzie "polskim wzornictwem". Możliwość zaoferowania produktów w dobrej cenie już mamy, teraz pora na coś więcej – podkreśla Maja Ganszyniec.

- Od dawna walczę o to, by nie traktować klientów jak idiotów. Co klient ma zrobić, jeżeli za pieniądze które jest w stanie wydać na produkt, oferuje mu się rozwiązania, które wyglądem nawiązują do tych tworzonych 15 lat temu? Naszym zadaniem jest klientowi dać dobry produkt, nowoczesny i w dobrej cenie. Cieszy mnie, że coraz więcej firm ma świadomość tego, że jest za to odpowiedzialna – dodawała projektantka.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

CZYTAJ WIĘCEJ