Mikołaj Molenda, tylko. Fot. Piotr Waniorek

Zobacz galerię [12 zdjęć]

Autor: Katarzyna Masłowska
07 gru 2016 13:40

Start-upy w świecie designu: jak osiągnąć sukces?

Na IV Forum Dobrego Designu odbyła się wyjątkowo interesująca sesja poświęcona start-upom. Szeroko omówiono najbardziej spektakularne sukcesy młodych polskich firm.

Jednym z najważniejszych tematów poruszanych w czasie Forum Dobrego Designu 2016 były start-upy w oparciu o design. Uczestnicy tej sesji zastanawiali się wspólnie, jak stworzyć dobry start-up, jak korzystać z różnorodnych możliwości finansowania dostępnych w Polsce i zagranicą.

Również założyciele polskich start-upów, które odniosły międzynarodowy sukces opowiedzieli o swoich doświadczeniach w tworzeniu innowacyjnych pomysłów i przedsiębiorstw.

O start-upie, który osiągnął już teraz międzynarodowy sukces opowiedział między innymi Mikołaj Molenda, jeden z założycieli innowacyjnej firmy meblarskiej Tylko. Zaznaczył, że: żadna innowacja nie bierze się z samej idei. Innowacje powstają, gdy udaje się nam prawidłowo zidentyfikować problem i umiejętnie spojrzeć na niego z wielu perspektywy, z uwzględnieniem różnych dziedzin wiedzy i życia. Z punktu widzenia wyboru klienta design jest dziś bardzo ważny. Bo to ten aspekt decyduje o funkcjonalności i jakości produktu. Mało kto wybiera dziś produkty bez zwracania uwagi na te aspekty.

Marcin Januchta, Kierownik Działu Promocji i PR opowiedział o rozwiązaniach i ofercie, jaką dla startupów związanych z projektowaniem ma Kielecki Park Technologiczny. Centrum Kompetencji Fashion Design to miejsce domyślnie stworzone dla branży modowej. Ale konstrukcja jego oferty i dostępna baza zawiera wszystko to, czego młodzi przedsiębiorcy z branży projektowej potrzebują, by realizować swoje projekty. Tam otrzymają niezbędne wsparcie w zakresie procesów projektowych. Platforma Startowa TechnoparkBiznesHub to projekt realizowany w kilku miejscach w Polsce, w tym w Kielcach. Ich ideą jest znajdowanie i wspieranie w rozwoju młodych, do 35. roku życia, twórców, którzy mają innowacyjne przynajmniej na skalę Polski projekty.

Z kolei Dariusz Żuk, prezes Business Link Poland zaznaczył, że: idealny start-up musi mieć rozwinięte trzy kompetencje: designerską, technologiczną i marketingową. Najlepiej gdy założyciele projektu są w stanie odpowiadać za te trzy sfery, bo one decydują o sukcesie przedsięwzięcia. Dziś nikt, kto tworzy nowe rozwiązania, nie myśli przecież, by tworzyć produkt brzydki.

Design nie jest też pomijany w projektach unijnych, o czym wspomniał Marcin Januchta, zaznaczając: W procesie inkubacji, twórcy start-upów mogą liczyć na wsparcie w zakresie designu – pomagamy znaleźć osoby, które mogą zadbać o tę sferę projektu.

Debatę "Start-it-up. Tak się robi design" moderował Tomasz Jabłoński, co-founder Startup Academy i tutlo, pasjonat start-upów i nieszablonowych rozwiązań. Od 9 lat wspiera początkujących przedsiębiorców. Zbudował największy inkubator przedsiębiorczości w Polsce z którego wsparcia skorzystało ponad 1000 start-upów.

 

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

CZYTAJ WIĘCEJ