V Forum Dobrego Designu: Design Workshop z René Hougaardem. Fot. Tomasz Wawer.

Zobacz galerię [5 zdjęć]

V Forum Dobrego Designu: Design Workshop z René Hougaardem. Fot. Tomasz Wawer.
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja
06 gru 2017 15:27

V Forum Dobrego Designu: Design Workshop z René Hougaardem

Gość specjalny Forum Dobrego Designu, René Hougaard, designer, właściciel Arde design studio poprowadził podczas imprezy warsztaty dla projektantów, podczas których odpowiadał na pytania uczestników.

Współpracujący z firmą BoConcept duński wizjoner poprowadził warsztaty z cyklu Design Workshop towarzyszące Forum Dobrego Designu. Spotkaniu towarzyszyła luźna, wręcz towarzyska atmosfera, a jego uczestnicy mogli zadawać pytania na dowolne tematy dotyczące wzornictwa, z czego bardzo chętnie korzystali. Projektanta pytano zarówno o jego inspiracje, doświadczenia zawodowe, opinie na temat zmieniających się trendów rynkowych, przemyślenia związane z designem, a także porady.

René Hougaard opowiadał o rozmaitych sytuacjach ze swojej kariery, w tym także obserwacjach dotyczących rynku.  – Prawdę powiedziawszy to nie spotkałem jeszcze firmy, której działania byłyby strategiczne w kontekście wzornictwa. Bardzo wiele produktów jest po prostu robiona w taki sposób, że firma jedzie na jakąś wystawę i wybiera projekty, które im się spodobały – opowiadał skandynawski designer. Bardzo szczerze mówił również o prozie swojej pracy. – W czerwcu zadzwoniło do mnie kilka firm, prosząc o przygotowanie produktu na targi w Kolonii. To nie za wiele czasu!  – śmiał się René  – Wolałbym, żeby firmy dzwoniły do mnie z rocznym wyprzedzeniem, ale jeżeli tego nie robią, to po prostu muszę pracować szybciej. 

Jedna z uczestniczek warsztatów zapytała projektanta o jego opinię odnośnie projektów-ikon: co stoi za takim wzornictwem? Co sprawia, że produkt staje się ikoną? – Pracowałem zarówno jako designer i jako producent i na podstawie tych wszystkich lat doświadczenia mogę stwierdzić, że nie ma właściwej recepty. Jednak to w co wierzę to artystyczny talent projektanta – odpowiadał designer. – Największym testem dla produktu jest czas. Jeżeli zrobiłeś produkt, który jest naprawdę dobry to czas ujawni jego potencjał. Chociaż dużą rolę odgrywa również szczęście. Musimy także pamiętać, że wiele produktów, które są obecnie uznawane za klasyki były zmieniane, ulepszane na przestrzeni lat – dodawał.

Odniósł się również do popularnego ostatnimi czasu tematu personalizacji produktów: – Wiele firm rzuciło się w wir customizacji. Tyle tylko, że nie jest to do końca prawda. Customizacja oznacza, że klient może otrzymać wszystko czego zapragnie, tymczasem w rzeczywistości firmy ograniczają te wybory. Technologia wciąż się jednak zmienia i zapewne w ciągu najbliższych lat będziemy świadkami większych możliwości customizacji. Przy obecnym stanie rzeczy wierzę jednak w wyspecjalizowaną produkcję, czyli sytuację w której jedna firma pracuje nad wieloma produktami – przekonywał Houghaard.

Przy okazji tematu masowej produkcji, designer został zapytany o praktykę outsourcingu produkcji do Azji: – Fakty są takie, że jeżeli są to duże ilości to produkcja w Azji może być rzeczywiście bardzo efektywna. Jeżeli jednak ilości są mniejsze, to patrząc na całkowitą ekonomię (wliczając w to koszty podróży, transportu etc.), koszta te mogą być niższe jeżeli będziemy produkować bliżej, w Europie.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

CZYTAJ WIĘCEJ

Partner Główny

Partnerzy

Partnerzy Wspierający

Partner Instytucjonalny