Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Adam Ptasiński, prezes zarządu Synage oraz LogiQ

Zobacz galerię [5 zdjęć]

Adam Ptasiński, prezes zarządu Synage oraz LogiQ
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Radosław Zieniewicz
15 marz 2019 11:29

Adam Ptasiński, Synage: chcemy pokazać branży, że istnieje inna droga do synergii kanałów

Rozmawiamy z Adamem Ptasińskim, prezesem Synage oraz LogiQ, o nowym projekcie Grupy Refleks - Synage, który ma wprowadzić synergię pomiędzy kanałami offline i online w sieci salonów łazienek BLU. Adam Ptasiński będzie też prelegentem sesji inauguracyjnej Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej, podczas której będzie dyskutował o nowych kierunkach rozwoju branży łazienkowej.

Adam Ptasiński jest prelegentem sesji inauguracyjnej: "10 kluczowych pytań dla branży łazienkowej i kuchennej" Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej, podczas której będzie dyskutował o nowych kierunkach rozwoju branży łazienkowej.

Radosław Zieniewicz (RZ): Skąd wzięła się nazwa Synage i jaki jest powód powstania tego projektu?

Adam Ptasiński (AP): Synage (Age Of Synergy), ta nazwa nie jest przypadkowa. Nawiązuje ona do naszej wizji i celu projektu. Dążymy do osiągnięcia synergii pomiędzy kanałami offline i online w sieci salonów łazienek BLU. Cały czas bacznie obserwujemy, jak rozwija się branża e-commerce. Długo zastanawialiśmy się, jak ją wykorzystać, aby zwiększyć dynamikę sprzedaży w sieci salonów BLU. Nie da się ukryć, że z roku na rok, e-commerce ma coraz większy udział w rynku i rozwoju branży łazienkowej. A my jako sieć salonów BLU, mając dość duży zasięg online swojej strony sieciowej, w żaden sposób nie wykorzystywaliśmy tego do celów e-commerce. Zresztą żaden z większych dystrybutorów branży łazienkowej, działający w tradycyjnym kanale dystrybucji, nie zaistniał w sposób znaczący w Internecie. Dlaczego? Otóż istnieje kilka powodów. Najważniejszy związany jest z tym że taki „czysty” e-commerce sprowadza się do pozycjonowania sklepu online w porównywarkach cenowych i wyniszczającej walki o każdą, przysłowiową złotówkę i klienta, poprzez oferowanie produktów, w jak najniższej cenie. Nie ma co ukrywać, że negatywnie odbija się to na marży (zysku) takiego sklepu.

W odniesieniu do tradycyjnej offline’owej sieci detalicznej takie działania są postrzegane jako zagrożenie, gdyż generują o wiele większe koszty, związane z utrzymaniem takich sklepów niż w branży e-commerce. Nie można pozwolić sobie na ciągłe obniżanie cen i równanie do ofert w internecie, gdyż odbija się to na płynności finansowej i rentowności sieci. Taka sama sytuacja ma miejsce w kanale dystrybucji tradycyjnej, który nadal stanowi ponad 60-procentowy udział w przychodach Refleksu. Dostawcy także postrzegają e-commerce i konkurujące w nim sklepy w sposób negatywny. To oznacza często deprecjację ich marki i produktów, problemy z warunkami cenowymi w dystrybucji tradycyjnej, negatywne postrzeganie przez pryzmat walki cenowej. Dużego dystrybutora na to po prostu nie stać.

(RZ): Czyli rozumiem, że postanowiliście całkowicie zrezygnować z działalności e-commerce i skupić się na rozwoju tradycyjnej sieci salonów łazienkowych BLU?

(AP): To nie jest tak, że nie próbowaliśmy wdrożyć e-sklepów i jednocześnie działać intensywnie rozwijając sieć BLU. Kilka lat temu przez kilkanaście miesięcy prowadziliśmy swoje sklepy internetowe, aby sprawdzić na własnej skórze, jak reagują na nie klienci, rynek oraz nasza sieć własna. Po dłuższej obserwacji, doszliśmy do wniosku, że wdrażanie czystego e-commerce w działalności tradycyjnej wywołuje więcej problemów i napięć, niż zysków. Przynajmniej tak się działo w naszym przypadku, konflikt świata online i offline był bardzo widoczny, więc temat zamknęliśmy. Jednak całkowicie nie zrezygnowaliśmy z obserwowania kanału online i prób jego wykorzystania w naszej działalności, gdyż mamy świadomość, że z roku na rok świat online coraz bardziej wpływa na kształt i działanie branży łazienkowej. Po prostu doszliśmy do wniosku, że nie da się sukcesywnie przenieść wszystkich zasad, na podstawie jakich funkcjonują sklepy internetowe, bezpośrednio na grunt sieci tradycyjnych. Dlatego cały czas rozwijaliśmy nasz dział projektów internetowych. Dzięki niemu nasza strona internetowa sieci BLU – www.blu.com.pl jest bardzo dobrze rozpoznawalna przez konsumentów i ma duży zasięg. Nie ma w tym przypadku, potrzebowaliśmy dużo czasu i zaangażowania, aby osiągnąć ten efekt. Ciągła praca nad treściami i ich prezentacją, obecność w sieci, zbudowała bardzo mocną pozycję naszej strony. Ilość zapytań i leadów sprzedażowych w ostatnim czasie zaczęła nas pozytywnie zaskakiwać.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH