Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

073810.jpg
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Justyna Łotowska
13 marz 2019 14:47

Oferta producentów przerasta potrzeby architektów

Jego pracownia zrealizowała od 2004 roku ponad trzy tysiące projektów wnętrz. Pracuje głównie dla restauracji, sklepów i innych obiektów komercyjnych. Architekt Dariusz Gocławski, tegoroczny prelegent Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej mówi o wyzwaniach towarzyszących projektowaniu łazienek HORECA oraz o współpracy z dostawcami wyposażenia.

Wszyscy korzystamy na co dzień z łazienek w obiektach publicznych - miejscu pracy, galerii, restauracji czy kawiarni. Dobrze zaprojektowane są prawdziwą wizytówką tych miejsc. Jak należy je projektować, aby taką wizytówką się stały? Co jest, Pana zdaniem, kluczowe i najistotniejsze?

Łazienki to specyficzne miejsce. W różnych obiektach mamy zupełnie inne oczekiwania dotyczące toalet. Na stacji benzynowej czy w fast foodzie oczekujemy czystości i szybkości. W galerii handlowej wymagamy czystości, wygody i braku kolejek. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w lokalach gastronomicznych i w obiektach kultury. Tutaj potrzebujemy prywatności, komfortu, czystości (choć można wskazać zasadę, że im więcej ludzi i głośniejsza muzyka, tym tolerancja na pochlapaną podłogę wzrasta), a często wymagana jest atrakcyjna oprawa naszego odbicia w lustrze i miejsce do poprawienia wyglądu.

Toalety dla gości w gastronomii i w klubach to najtrudniejszy element do zaprojektowania. Musimy tu zachować scenariusz spotkania z miejscem/marką, a gość znajduje się nagle w zupełnie nowym środowisku: inne światło, inna akustyka, inna temperatura, inne zapachy, a do tego oddzielenie od towarzystwa. Toalety pozwalają nawiązać formę dialogu z użytkownikiem. Mając ok. dwóch minut czasu i możliwość złapania uwagi klienta, dostajemy narzędzia do przekazania bardzo rozbudowanego przekazu. Możemy opowiedzieć wiele rzeczy i zejść do poziomu detalu/niuansów.

Dodatkowo częstym zabiegiem jest stworzenie efektu „wow” aby użytkownik odkrył i podał dalej swoje „odkrycie”. Legendarne są toalety w klubie Sketch w Londynie. W internecie jest więcej zdjęć toalet niż sal konsumenckich. Projektując klub Sketch Nite w Warszawie starałem się opowiedzieć o całym spektrum skojarzeń z miejscem, towarzystwem, muzyką i kulturą związanymi z tymże klubem. Z kolei toalety w Brofakturze siedleckiej, poza tym, że każda jest inna i nawiązuje do historii miejsca to przede wszystkim każda toaleta wnosi dobry nastrój i pokazuje, że z małych marzeń rodzą się fajne sprawy.

Osobną kategorię stanowią toalety „wizerunkowe”, np. w holu głównym PZU Tower zaprojektowane są toalety wysokie na ok. 3 metry, osiowe, z kaflami 60x60 cm i 90x90 cm, dostojne i bardzo eleganckie, a przy tym przyjazne (wygodne, naturalne materiały, delikatnie oświetlone, użytkowo bardzo przemyślane). Z kolei toalety biurowe wykorzystujemy, poza „podkręceniem” klimatu działu/piętra, na reset pracowników/użytkowników. Toalety są wyjątkowym miejscem, w którym mamy szansę wybić myślenie z utartych torów i na chwilę przenieść praktycznie wszystkie zmysły w inny świat. Taki reset jest silnym narzędziem do odświeżenia głowy, mikro relaksu i zainspirowania. To bardzo dobra wizytówka biura. Przykładem mogą być łazienki w kilkunastu biurach T-Mobile w Polsce: każda łazienka inna a wszystkie „resetują”, dają pozytywną energię.

Co jest więc najważniejsze dla zaprojektowania toalety, która będzie wizytówką lokalu?

Kluczowe dla zaprojektowania łazienki „wizytówki” jest staranne dopasowanie środków i estetyki miejsca do scenariuszy możliwych użyć oraz do klimatu całego obiektu, aby każdy użytkownik, poza spełnieniem podstawowych potrzeb (komfort, czystość), dostał duży komunikat zgodny z „opowieścią” całego otoczenia. Wygodne jest stosowanie nowoczesnych rozwiązań: czujek ruchu, automatycznych mieszaczy wody, automatycznych suszarek i dozowników, systemów pozwalających oszczędzać wodę i prąd, bezdotykowych rozwiązań i antybakteryjnych powierzchni.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH