Pożywne śniadanie. Fot. Hotpoint

Zobacz galerię [5 zdjęć]

Pożywne śniadanie. Fot. Hotpoint
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Katarzyna Masłowska
17 maj 2017 11:13

Pożywne śniadanie - zdrowe i rodzinne

Pożywne śniadanie warto na dobre wprowadzić do naszego planu dnia i stworzyć z tego przyjemny i smaczny rytuał. Co możemy dzięki temu zyskać?

Śniadanie uważane jest za najważniejszy posiłek dnia. Niestety często jest przez nas bagatelizowane lub spożywane w pośpiechu – w postaci szybkich i niekoniecznie zdrowych przekąsek. Nie zdajemy sobie sprawy jak jedna codzienna rutyna może wpłynąć na pozostałe aspekty naszego życia.

Dlatego pożywne śniadanie warto na dobre wprowadzić do naszego planu dnia i stworzyć z tego przyjemny i smaczny rytuał. Co możemy dzięki temu zyskać?

Sposób na energię i dobry nastrój!

Abyśmy codziennie mogli cieszyć się zdrowiem i energią, nasze ciało musi dostać od nas potrzebne składniki. Jak ma się do tego poranny posiłek? Odpowiednio skompletowany dostarcza witamin i składników odżywczych, dzięki czemu pomaga nam rozbudzić się i przygotować na wyzwania codziennego dnia.

Dodatkowo usprawnia działanie układu trawiennego, krwionośnego i podnosi odporność na stres. Jeśli dbamy o sylwetkę, wartościowe i dobrze zbilansowane śniadanie to najlepsze, czym możemy „uraczyć” swoje ciało od rana. Wbrew pozorom, ominięcie tego porannego rytuału wcale nie pomoże nam w zgubieniu zbędnych kilogramów – wręcz przeciwnie, może nawet zaszkodzić, ponieważ brak energii powoduje spowolnienie metabolizmu.

Naczelne zasady „dobrego śniadania”

Po całej nocy nasz organizm jest odwodniony i zaspany, dlatego dobrze zacząć dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną, wypitej na pusty żołądek. Pobudzi trawienie i wydzielanie soków żołądkowych.

Samo śniadanie powinno zostać zjedzone do około godziny po przebudzeniu. Dzięki temu ożywimy nasze ciało, które „odwdzięczy się” dobrym nastrojem i przygotuje nas do działania. Śniadanie powinno pokryć około 1/3 zapotrzebowania energetycznego w ciągu całego dnia.

Warto także pamiętać, że w naszej diecie powinny znaleźć się wszystkie składniki pokarmowe (węglowodany, białka, tłuszcze oraz błonnik). Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych produktów, dzięki którym naładujemy akumulatory na cały dzień:

• nabiał – to źródło wapnia, białka oraz witamin A i D. Znajdziemy go w mleku, serach czy jogurtach naturalnych;
• produkty zbożowe – zapewniają odpowiednią ilość błonnika w naszej diecie oraz dostarczą niezbędnych do wytworzenia energii węglowodanów. Warto więc sięgnąć po musli lub ciemne pieczywo (najlepiej z dodatkiem ziaren);
• zdrowe tłuszcze – zjedzenie tłuszczowego śniadania pomaga utrzymać stabilny poziom cukru we krwi i daje energię na długie godziny (ułatwia przemiany energetyczne zachodzące w organizmie). Rano warto więc sięgnąć po awokado, orzechy nerkowca, migdały czy tłuste ryby.

Najlepiej smakuje z rodziną!

Czy śniadanie to tylko kwestia dostarczenia kalorii? Niekoniecznie – to także idealny moment na podtrzymywanie rodzinnych relacji. Jak doskonale wiemy, wspólne spędzanie czasu pomaga tworzyć trwałe i silne więzi.

Rodzinne celebrowanie posiłków to wyjątkowa chwila, kiedy wszyscy mogą zebrać się przy stole, by razem zjeść, porozmawiać, wymienić się doświadczeniami i po prostu spędzić miło poranek. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż ciągły pośpiech i np. jedzenie kanapki w samochodzie w drodze do pracy.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH