Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Pożywne śniadanie. Fot. Hotpoint

Zobacz galerię [5 zdjęć]

Pożywne śniadanie. Fot. Hotpoint
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Katarzyna Masłowska
17 maj 2017 11:13

Pożywne śniadanie - zdrowe i rodzinne

Pożywne śniadanie warto na dobre wprowadzić do naszego planu dnia i stworzyć z tego przyjemny i smaczny rytuał. Co możemy dzięki temu zyskać?

Śniadanie uważane jest za najważniejszy posiłek dnia. Niestety często jest przez nas bagatelizowane lub spożywane w pośpiechu – w postaci szybkich i niekoniecznie zdrowych przekąsek. Nie zdajemy sobie sprawy jak jedna codzienna rutyna może wpłynąć na pozostałe aspekty naszego życia.

Dlatego pożywne śniadanie warto na dobre wprowadzić do naszego planu dnia i stworzyć z tego przyjemny i smaczny rytuał. Co możemy dzięki temu zyskać?

Sposób na energię i dobry nastrój!

Abyśmy codziennie mogli cieszyć się zdrowiem i energią, nasze ciało musi dostać od nas potrzebne składniki. Jak ma się do tego poranny posiłek? Odpowiednio skompletowany dostarcza witamin i składników odżywczych, dzięki czemu pomaga nam rozbudzić się i przygotować na wyzwania codziennego dnia.

Dodatkowo usprawnia działanie układu trawiennego, krwionośnego i podnosi odporność na stres. Jeśli dbamy o sylwetkę, wartościowe i dobrze zbilansowane śniadanie to najlepsze, czym możemy „uraczyć” swoje ciało od rana. Wbrew pozorom, ominięcie tego porannego rytuału wcale nie pomoże nam w zgubieniu zbędnych kilogramów – wręcz przeciwnie, może nawet zaszkodzić, ponieważ brak energii powoduje spowolnienie metabolizmu.

Naczelne zasady „dobrego śniadania”

Po całej nocy nasz organizm jest odwodniony i zaspany, dlatego dobrze zacząć dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną, wypitej na pusty żołądek. Pobudzi trawienie i wydzielanie soków żołądkowych.

Samo śniadanie powinno zostać zjedzone do około godziny po przebudzeniu. Dzięki temu ożywimy nasze ciało, które „odwdzięczy się” dobrym nastrojem i przygotuje nas do działania. Śniadanie powinno pokryć około 1/3 zapotrzebowania energetycznego w ciągu całego dnia.

Warto także pamiętać, że w naszej diecie powinny znaleźć się wszystkie składniki pokarmowe (węglowodany, białka, tłuszcze oraz błonnik). Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych produktów, dzięki którym naładujemy akumulatory na cały dzień:

• nabiał – to źródło wapnia, białka oraz witamin A i D. Znajdziemy go w mleku, serach czy jogurtach naturalnych;
• produkty zbożowe – zapewniają odpowiednią ilość błonnika w naszej diecie oraz dostarczą niezbędnych do wytworzenia energii węglowodanów. Warto więc sięgnąć po musli lub ciemne pieczywo (najlepiej z dodatkiem ziaren);
• zdrowe tłuszcze – zjedzenie tłuszczowego śniadania pomaga utrzymać stabilny poziom cukru we krwi i daje energię na długie godziny (ułatwia przemiany energetyczne zachodzące w organizmie). Rano warto więc sięgnąć po awokado, orzechy nerkowca, migdały czy tłuste ryby.

Najlepiej smakuje z rodziną!

Czy śniadanie to tylko kwestia dostarczenia kalorii? Niekoniecznie – to także idealny moment na podtrzymywanie rodzinnych relacji. Jak doskonale wiemy, wspólne spędzanie czasu pomaga tworzyć trwałe i silne więzi.

Rodzinne celebrowanie posiłków to wyjątkowa chwila, kiedy wszyscy mogą zebrać się przy stole, by razem zjeść, porozmawiać, wymienić się doświadczeniami i po prostu spędzić miło poranek. To zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż ciągły pośpiech i np. jedzenie kanapki w samochodzie w drodze do pracy.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH