Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Wiosenne soki i koktajle- naturalne źródło przeciwutleniaczy. Fot. Philips

Zobacz galerię [4 zdjęć]

Wiosenne soki i koktajle- naturalne źródło przeciwutleniaczy. Fot. Philips
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Katarzyna Masłowska
23 marz 2017 10:31

Wiosenne soki i koktajle. Sprawdź, jak je szybko przygotować

Dzięki piciu domowych soków uzbroisz swój organizm w niezwykle silną broń – antyoksydanty. Walcząc z wolnymi rodnikami, antyoksydanty pomagają budować odporność, chronią przed chorobami i opóźniają starzenie.

Pewnie nie raz słyszałaś o antyoksydantach czy przeciwutleniaczach, które choć znane są od dawna, obecnie stały się bardzo modne. Według powszechnych obietnic antyoksydanty (lub inaczej mówiąc przeciwutleniacze) mają zapewniać zdrowie i młodość.

Czym jednak w ogóle są antyoksydanty? Są to substancje, które po prostu zapobiegają uszkodzeniu komórek. Walcząc z wolnymi rodnikami (które powstają w naszym ciele w wyniku złego odżywiania, chorób, stanu zapalnego, stresu i przemęczenia), powodują, że rzadziej chorujemy, zmniejszamy u siebie ryzyko powstania chorób nowotworowych, czujemy się zdrowsi i wyglądamy młodziej - tłumaczy dietetyczka i ekspertka żywieniowa Philips, Agata Ziemnicka - Łaska. Czyli to prawda – przeciwutleniacze to naprawdę silna broń dla organizmu. 

Antyoksydanty mogą przyjmować różne nazwy. - Znajdziemy wśród nich te dość powszechnie znane, jak witaminy A, C, E, selen, cynk czy mangan, jak i takie, których nazwy trudno jest wymówić: koenzym Q10, karotenoidy, ksantofile, polifenole i flawonoidy – dodaje dietetyczka.

Gdzie znaleźć antyoksydanty

Przeciwutleniacze znajdziesz niemal w każdym nisko przetworzonym produkcie (zarówno roślinnym jak i zwierzęcym). Na każdym etapie przetworzenia produktu, niestety tracimy część drogocennych antyoksydacyjnych składników. Szczególnie źle na potencjał antyoksydacyjny produktu (czyli jego zdolność do walki z wolnymi rodnikami i do dbania o nasze zdrowie) wpływa wysoka temperatura, długie i nieprawidłowe przechowywanie, gotowanie czy smażenie – opowiada Agata Ziemnicka- Łaska.

Dlatego w Twojej codziennej diecie powinno pojawiać się jak najwięcej produktów świeżych i surowych. Produkty pochodzenia zwierzęcego rzadko nadają się do spożycia na surowo, dlatego głównym składnikiem potraw bogatych w antyoksydanty są świeże rośliny. Warzywa, owoce, orzechy, ziarna, dobrej jakości zboża, oleje roślinne, zioła - to produkty, których nie może zabraknąć w każdym posiłku! To one wnoszą do naszego ciała najwięcej odmładzających i uzdrawiających składników. Spożywane regularnie tworzą niewidzialną barierę przed bakteriami, wirusami, chorobami, nadwagą i przedwczesnym starzeniem się – zachwala dietetyczka, Agata Ziemnicka- Łaska.

Dodatkową wskazówką w wyborze produktów zawierających najwięcej antyoksydantów, jest ich barwa - warzywa i owoce o najbardziej intensywnej barwie (czerwonej, fioletowej, pomarańczowej, zielonej) zawierają ich najwięcej.

Soki i koktajle

Czy zatem, jeśli należy spożywać produkty roślinne w dużej mierze na surowo, do wyboru pozostają wyłącznie sałaty i surówki? Oczywiście, że nie! Są również inne, pyszne i proste sposoby. Z warzyw i owoców możemy przygotować chociażby odżywcze i sycące soki, musy czy koktajle. To wspaniały patent na śniadanie, lunch, kolację czy dodatek do obiadu. Sprawdzą się nawet w formie deseru (pomyśl tylko o szklance pysznego koktajlu jagodowego!) – zachęca Agata Ziemnicka- Łaska.

Do domowych soków i koktajli warto dodawać również przyprawy, które również mają wysokie właściwości antyoksydacyjne, a w dodatku urozmaicą smak owocowo-warzywnych napojów. Na czoło stawki wysuwają się kurkuma, czarny pieprz, goździki, cynamon, oregano, kmin rzymski czy estragon - wymienia Agata Ziemnicka- Łaska.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH