Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Akcesoria do kuchni fit. Fot. Galicja dla Twojego Domu

Zobacz galerię [4 zdjęć]

Akcesoria do kuchni fit. Fot. Galicja dla Twojego Domu
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
05 marz 2018 10:59

Kuchnia fit - przydatne akcesoria kuchenne

Szukacie sposobu na bycie fit? Zmiana nawyków żywieniowych nie musi oznaczać wielkich wyrzeczeń i rezygnacji z ulubionych dań.

Nie da się ukryć – należymy do społeczeństw najszybciej przybierających na wadze, zajmując niechlubne 5. miejsce wśród najbardziej otyłych narodów Europy. Plaga otyłości dotyka szczególnie najmłodszych, ponieważ ich dieta często obfituje w rafinowany cukier i wysoko przetworzone produkty. Wobec tych danych kwestia bycia fit przestaje być wyrazem modnej tendencji, raczej powinna zamienić się w filozofię życia, której podstawą jest dbanie o zdrowie, we wszelkich jego aspektach, w tym również o zdrowie na talerzu.

Czasami wystarczy wprowadzić inne proporcje składników w posiłkach, jeść więcej warzyw, a jeśli węglowodany – to przede wszystkim złożone, w postaci pełnoziarnistego chleba, makaronów i kasz. Można też jadać częściej – nawet 5 razy dziennie, ale za to w niewielkich ilościach czy zastąpić tradycyjne metody przygotowania potraw, zwłaszcza smażenie – gotowaniem na parze. To jeden z najzdrowszych sposobów przyrządzania jedzenia, ponieważ pozwala zachować większość minerałów i witamin. Poza tym warzywa ugotowane al dente mają piękny kolor i wyrazisty smak, a delikatne gatunki mięsa (drób i cielęcina) oraz ryby są lekko strawne i mniej tłuste od smażonych czy pieczonych. Para wodna doskonale wydobywa także smak szlachetnych odmian ryżu – basmati i jaśminowego oraz kasz, takich jak kuskus czy bulgur.

W czym gotować? Z pewnością przydatny okaże się specjalny zestaw garnków wykonany z wysokiej jakości stali nierdzewnej, składający się z 4 elementów. Do dolnego naczynia wlewamy wodę do takiej wysokości, aby garnek z sitkiem nie był w niej zanurzony. Na sitku układamy przygotowane warzywa. Umieszczamy garnek z warzywami na garnku z wodą, przykrywamy pokrywą i stawiamy na kuchence. Zaletą zestawu jest kapslowe dno naczynia, które zapewnia równomierne rozprowadzanie ciepła, a przez to umożliwia gotowanie w małej ilości wody. Szklana pokrywa pozwala śledzić proces gotowania, a otwór w niej umieszczony odprowadza nadmiar pary. Polecamy też metalowe wkładki – koszyki do gotowania na parze, których średnicę można dostosować do wielkości garnka.

W trosce o zdrowie i ładną sylwetkę urozmaicamy menu o różnorodne zielone kompozycje na bazie sałat, szpinaku czy jarmużu. Posypane ziarnami słonecznika, dyni czy orzeszkami piniowymi, polane dobrymi olejami o jak najwyższej zawartości kwasów Omega-3, wspomagają przemianę materii, wpływają na dobrą kondycję cery, wzmacniają odporność i … pięknie się prezentują w przezroczystych salaterkach na naszym stole. Takie specjały zapakowane w szczelny pojemnik, mogą również stanowić wyśmienitą przekąskę w pracy lub drugie śniadanie dla dziecka.

Warto także zadbać o napoje. Oprócz wody powinniśmy pić różne rodzaje herbat, a zwłaszcza białą, nazywaną eliksirem młodości, zieloną – uważaną za najzdrowszą, bo chroni serce, obniża poziom cholesterolu, działa antybakteryjnie i regeneruje, czerwoną oczyszczającą i czarną – poprawiającą krążenie krwi i wspomagającą koncentrację. Parzona tradycyjnie w czajniczku lub z pomocą praktycznych zaparzaczy, wypijana niespiesznie, będzie nie tylko wspaniałym uzupełnieniem diety, ale przede wszystkim miłym rytuałem celebrowania chwil tylko dla siebie.

Źródło: Galicja dla Twojego domu

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH