Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Fot. Florina

Zobacz galerię [2 zdjęć]

Fot. Florina
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
04 gru 2017 10:28

Zdrowa kuchnia - sztuka smażenia w pięciu krokach

Smażenie – czynność, którą w kuchni wykonuje codziennie większość z nas, wydaje się być banalnie prosta. Jednak by prawidłowo usmażyć pyszne, soczyste potrawy, należy poznać kilka podstawowych zasad. Na czym smażyć i jak smażyć?

Przedstawiamy sztukę mądrego smażenia w pięciu krokach.

1. Mniej znaczy więcej

Chociaż tłuszcz jest nośnikiem smaku i trudno wyobrazić sobie bez niego przygotowywanie wielu dań, należy stosować go z rozwagą. Tylko niektóre składniki wymagają smażenia w głębokim tłuszczu. Zazwyczaj mniej znaczy więcej i na dobrej jakości patelni nie potrzeba używać bardzo dużo oleju. Rozsądne korzystanie z tłuszczów to przepis na dobre zdrowie i właściwy smak potraw, który „nie zaginie” w tłustej panierce. Jak umiejętnie dozować tłuszcz? Tu z pomocą przychodzi inteligentna patelnia Oil Control Florina z systemem łatwego odmierzania tłuszczu, na której rozrysowane są dwa okręci (5 i 10 g tłuszczu). Wiedząc, że optymalna dzienna porcja tłuszczów to 20 g, można z łatwością dozować olej – dla lepszego smaku i zdrowia.

2. Nie tylko co, ale i na czym

Nawet najlepsze składniki, warzywa i dobre mięso, nie będą po przyrządzeniu tak wartościowe i smaczne, jeśli usmażymy je na patelni słabej jakości. Co więcej, takie smażenie może być szkodliwe dla zdrowia. Sprzęty z porysowanymi, zdrapanymi powierzchniami lub oddzierającą się powłoką należy czym prędzej wyrzucić. Patelnia dobrej jakości jest odporna na zarysowania, a jej powierzchnia mimo użytkowania powinna pozostać nienaruszona. Patelnia Oil Control Florina, wyposażona w powłokę o trójwarstwowej strukturze - Teflon™ Radiance z cząsteczkami ferromagnetycznej stali nierdzewnej, to gwarancja smacznego smażenia z korzyścią dla zdrowia.

3. Krótko i treściwie

Smaczne smażenie rzadko wymaga obróbki składników na patelni przez długi czas. Najlepszy smak, formę i wartości odżywcze potrawy zachowują wtedy, gdy są smażone dość krótko. Zagłębiając się w aspekty techniczne warto dodać, że optymalny efekt uzyskamy, kładąc składniki na rozgrzany już tłuszcz, który natychmiast „zawiązuje” strukturę warzyw czy mięs, przez co potrawa nie wchłania tak dużo tłuszczu, jednocześnie zachowując wewnątrz pełnię smaku. Trójwarstwowa struktura Teflon™ Radiance w patelni Oil Control Florina, przyspiesza proces nagrzewania się naczynia aż o 25%. Taki system pozwala na zaoszczędzenie poboru energii, ale też czasu, który potrzebny jest do uzyskania odpowiedniej temperatury smażenia.

4. Dobre oleje – smaczne smażenie

Równie ważne, co dobór odpowiedniego sprzętu, jest podjęcie decyzji – na czym smażymy. Do tego rodzaju obróbki termicznej należy wybierać oleje o wysokiej temperaturze dymienia (które po prostu nie spalą się na patelni). Najwłaściwszy do smażenia będzie olej wysokiej jakości np. „Kujawski ze smakiem” to olej rzepakowy z dodatkiem naturalnych ziół, dzięki którym każdy posiłek będzie miał doskonały i niepowtarzalny smak. Do smażenia nie będzie nadawać się m.in. oliwa z oliwek, olej lniany czy olej z pestek winogron, które zawierają dużą ilość kwasów wielonienasyconych, które pod wpływem wysokiej temperatury uwalniają związki niekorzystne dla naszego zdrowia.

5. Dbaj o patelnię – dbaj o zdrowie

Korzystając na co dzień z patelni, należy pamiętać również o ich pielęgnacji i właściwym użytkowaniu. Smażąc potrawy używajmy jedynie drewnianych łyżek czy mieszadeł. Ich metalowe odpowiedniki, a także druciane zmywaki, mogą zarysować i uszkodzić patelnię. Konieczne jest również wylewanie tłuszczu po usmażeniu potrawy – smażenie dwa razy na tym samym oleju jest bardzo niezdrowe! Po każdym przyrządzeniu dania patelnię należy umyć i osuszyć – taki codzienny rytuał sprawi, że z patelni będzie można korzystać przez długi czas.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH