Targi KBIS - The Kitchen & Bath Industry Show. Fot. Marcin Wojewoda, gościnny korespondent

Zobacz galerię [25 zdjęć]

Targi KBIS - The Kitchen & Bath Industry Show. Fot. Marcin Wojewoda, gościnny korespondent
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Marcin Wojewoda, gościnny korespondent
08 marz 2017 10:30

Tak się mieszka w USA. Zobaczcie relację z największych amerykańskich targów

Najnowsze produkty oraz najciekawsze trendy z Europy i USA można było zobaczyć podczas tegorocznej edycji amerykańskich targów KBIS - The Kitchen & Bath Industry Show.

KBIS - The Kitchen & Bath Industry Show czyli Targi Przemysłu Kuchennego i Łazienkowego to największe tego typu wydarzenie w Stanach Zjednoczonych. Ubiegłoroczną edycję targów KBIS 2016, która miała miejsce w Las Vegas odwiedziło w ciągu 3 dni ponad 125 tysięcy osób. 

Na targach KBIS zwiedzający mają możliwość pod jednym dachem zobaczyć najnowsze produkty oraz najciekawsze trendy z Europy oraz USA. Tegoroczna edycja targów miała miejsce 09-11.01.2017 w Orlando na Florydzie przy wyjątkowej jak na Polskie zimowe warunki pogodzie, 25 stopniach w cieniu i pięknym błękitnym niebem z przelotnymi mżawkami. Na targach odwiedzający mieli możliwość sprawdzenia i zobaczenia produktów ponad 600 różnych wystawców z całego świata. Oczywiście na targach o tematyce kuchennej nie mogło zabraknąć największych graczy z branży AGD takich jak BOSH, SMEG, Electrolux, Liebherr, LG oraz typowo amerykańskich przedstawicieli tej branży Kucht, Viking, Thermador, Dacor.

Wszystko w USA musi być duże, nie inaczej jest ze sprzętem AGD, standardowa szerokość dla piekarników w USA to 91,4 cm lub 76 cm nie jak w przypadku Europy 60 cm. Na pewno jest to związane z rozmiarami indyka, którego każdy Amerykanin musi co roku upiec na Święto Dziękczynienia, ale również z tym, że domy jednorodzinne, a co za tym idzie i kuchnie w USA są po prostu większe niż w Europie. Lodówki, jak na polskie standardy również są olbrzymie, co wynika między innymi ze stylu życia. Należy przy tym wspomnieć, że prawie każdy producent oferuje lodówki do zabudowy, ale wciąż nie jest to krzyk mody i tylko w przypadku typowo europejskich zabudów kuchni stosuje się ten typ urządzeń, aby zachować czysty i oryginalny styl kuchni z Europy.

W USA wciąż panują i rządzą wielkie wolnostojące lodówki side by side w wykończeniu Inox lub aluminium. Można jednak zauważyć pewne ruchy w kierunku innych żywszych kolorów. Ekstremalnym przykładem tego może być lodówka SMEG w patriotycznych barwach flagi USA. Pozostając przy kolorach nie można było przejść obojętnie obok stoiska GROHE, który zaprezentował na targach tęczową ekspozycję baterii kuchennych. Nie tylko produkty GROHE wyróżniały się odważną kolorystyką, coraz więcej producentów armatury kuchennej i łazienkowej czerpie z całej palety kolorów nie ograniczając się tylko do znanemu wszystkim chromu.

Pozostając przy armaturze z ciekawszych nowości amerykańska firma Pfister pokazała bezdotykową baterię kuchenną oraz zupełnie nowy, niedostępny jeszcze w sprzedaży, koncept kranu zdalnie sterowanego głosem pozbawionego jakichkolwiek kurków. Kran będzie sterowany głosem i pozwoli na określenie temperatury wody oraz wymaganej ilości wody np. po komendzie (na razie niestety tylko po angielsku) „jeden litr zimnej wody” kran wykona dokładnie to zadanie. Wśród baterii kuchennych i łazienkowych zachwycał pięknem i niespotykaną formą projekt Amerykańskiej firmy DXV. Tak wyjątkową formę producentowi udało się uzyskać dzięki zastosowanie druku 3D w metalu.

Od armatury łazienkowej możemy przejść do zlewozmywaków i tutaj też są duże różnice pomiędzy tym co w USA jest standardem a tym co znamy w Europie. Zacznijmy od popularnego zlewu nazywanego w USA „country sink” co można przetłumaczyć jako zlew wiejski lub lepiej brzmiące tłumaczenie zlew prowincjonalny. Wyróżnia się on tym, że wystaje poza front szafki, na której jest osadzony, występuje on w wersji pod blatowej oraz na blatowej. Innym rodzajem zlewozmywaka, którego nie ma jeszcze w Europie jest zaproponowany przez firmę The Galley zlew a raczej centrum robocze umożliwiające wykonanie większości prac związanych z przygotowaniem posiłku. Cytując samego producenta „Innowacja zazwyczaj definiowana jest jako nowy pomysł, urządzenie lub metodę” produkt The Galley łączy wszystkie trzy obszary innowacji. Dzięki nowemu podejściu do procesu przygotowania, czyszczenia, a nawet serwowania gotowych posiłków zlew wraz z akcesoriami wprowadza nową jakość oraz pozwala na zaoszczędzenie miejsca w kuchni.

Jedna z wariacji produktu wyżej wymienionej firmy została nagrodzona Srebrną Nagrodą Najlepszego Produkty dla Kuchni 2017.Innym nagrodzonym produktem w dwóch kategoriach jest firma Geoluxe z Tajlandi za nowy rodzaj blatów. Produkty tej firmy zostały nagrodzone aż w dwóch kategoriach Najlepszego Produktu Targów oraz Złotą Nagrodą Najlepszego Produktu dla Kuchni. Firma dzięki opatentowanej technologii naśladującej naturalne procesy tworzenia skał lawowych wyłącznie z naturalnych mineralnych składników była w stanie stworzyć blaty o dotychczas niespotykanych wzorach oraz właściwościach.

Na targach KBIS mamy możliwość również zapoznać się z wyjątkowymi produktami niespotykanymi w Europie, jednym z takich produktów są olbrzymie grille gazowe. Tak samo jak Polacy, Amerykanie też uwielbiają grillować, jednak nie jak w przypadku polski odbywa się to na grillach opalanych węglem drzewnym, a na grillach zasilanych gazem. Prawie każdy dom w ogrodzie musi mieć wielki grill gazowy, który pomieści steki, hamburgery oraz dużo więcej różnorodnego jedzenia.

Na koniec typowo Amerykański produkt na targach KBIS 2017. Jedno ze stoisk zajmował producent akcesoriów domowych takich jak uchwyty meblowe z Amerykańskim orłem, wieszaki w kształcie kowbojskich kapeluszy oraz przełączniki ozdobione rzeźbionymi rewolwerami. Trzeba przyznać, że trudno szukać podobnych produktów w Europie.

KBIS 2017 to mieszanka produktów największych i najlepszych wystawców z Europy i Ameryki oraz mniejszych niszowych producentów z USA z domieszką producentów z Chin. Możemy tutaj zobaczyć najnowsze światowe trendy i nowości, ale również bardzo tradycyjne produkty jak np. klasyczne kuchnie amerykańskie, które wciąż znajdują wielu nabywców. Na pewno to co wyjątkowe w targach amerykańskich to ich atmosfera. Otwartość ludzi oraz pozytywne nastawienie to cechy rzucające się w oczy natychmiast, jest tutaj więcej luzu niż samego biznesu. Odwiedzający nie mają oporów przed wyrażaniem na głos swoich opinii na temat produktów, a sami wystawcy również chętnie dzielą się doświadczeniami.

  • Gościnny korespondent, Marcin Wojewoda
    Gościnny korespondent, Marcin Wojewoda


 

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH