Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
06 marz 2019 13:40

FBŁiK 2019: Jeśli chcemy być pierwsi, musimy patrzeć dalej

Projektowanie produktu to nie tylko sfera wyglądu i stylistyki, to ciągła obserwacja i wrażliwość na potrzeby klientów, wychodzenie naprzeciw im, ale również ich kreowanie - mówi Marcin Jędrzak, polski designer, autor ponad 400 wdrożonych projektów, prelegent Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej.

Jest Pan autorem ponad 400 produktów, w większości dla branż łazienkowej i kuchennej. Jak oceniłby Pan potencjał i gotowość producentów w Polsce do pracy z designerami?

Zaszła niespotykana zmiana. Pamiętam spotkanie i rozmowę u jednego z czołowych producentów armatury w Polsce, jaką odbyłem pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Znaczną część spotkania zajęło mi wytłumaczenie kierownictwu firmy, że absolwent Wzornictwa Form Przemysłowego zajmuje się tworzeniem nowych produktów, a nie projektowaniem form do odlewów korpusów baterii. I to wcale nie jest śmieszne. Zmiana jest tak duża, że w porównaniu do tego, co było niespełna dwadzieścia lat temu, czuję się, jakbym żył na zupełnie innej planecie.

Jak stworzyć udany mariaż na linii projektant – przedsiębiorca? Jaki powinien być punkt wyjścia i poszczególne elementy tego procesu, aby współpraca zakończyła się sukcesem?

Wszystko zależy od zaufania, otwartości i umiejętności słuchania się. Projektant wchodzi w istniejący schemat działań i może byś świetnym katalizatorem do zmian w samoświadomości przedsiębiorcy. Ani projektant nie powinien się obrażać, że jego pierwotnej koncepcji projektowej nie można wykonać, ani przedsiębiorca, kiedy zauważone zostaną i wskazane błędy, jakie popełnia. Przecież obu stronom zależy w równym stopniu na sukcesie ich wspólnych działań.

Czy polscy przedsiębiorcy mają świadomość swoich potrzeb, potencjału i możliwości, jeśli chodzi o wdrożenie nowego produktu i generalnie design? I co robić, aby ta świadomość była większa?

Świadomość wynika ze stanu posiadania wiedzy w temacie, lub tego, że jest wciąż tyle do odkrycia i zbadania. Nikt z nas nie zna tak naprawdę własnego drzemiącego w każdym z nas potencjału. Przedsiębiorcy również i może dlatego każde spotkanie na linii projektant – przedsiębiorca, może być zaczynem do odkrycia nowych możliwości. Projektanta można przyrównać do takiego wolnego elektronu, który krąży w przestrzeniach między atomami. Zdobywa z wiekiem doświadczenia, łamie własne schematy myślowe i tylko dzięki unikaniu rutyny może osiągać nowe cele. Dzięki przedsiębiorcom jest to możliwe.

Jak dobrze ocenić trendy, potrzeby użytkowników i określić docelową grupę odbiorców? Jak mądrze korzystać z trendów i nowoczesnych badań konsumenckich? Jak to wygląda z punktu widzenia projektanta?

Mam alergię na słowo trend i moda. One są chwilowe i szybko przemijają. Musimy patrzeć jeszcze dalej, żeby być pierwsi. Wyznaczać trendy, a nie ulegać im. Mieć własny charakter. Projektowanie produktu to nie tylko sfera wyglądu i stylistyki, to ciągła obserwacja i wrażliwość na potrzeby klientów, wychodzenie naprzeciw im, ale również ich kreowanie. Również nowe technologie dają nam możliwość kreacji projektów wcześniej niemożliwych do zrealizowania. Rzetelnie przeprowadzone badania konsumenckie są bardzo pomocne. Dają nam obraz tego, co jest teraz i nie opieramy się tylko na wyobrażeniu, czy przeczuciu. Niejednokrotnie oprócz twardych danych, to właśnie intuicja projektowa decyduje o sukcesie rynkowym produktu.

Marcin Jędrzak będzie jednym z prelegentów sesji inaugurującej tegoroczne Forum Branży Łazienkowej i Kuchennej 2 kwietnia 2019 r. w Hotelu Sheraton w Warszawie.

FBŁiK to najważniejsze wydarzenie w branży łazienkowej w Polsce, w tym roku w zupełnie nowej odsłonie, bo wzbogacone o tematykę kuchenną! W jednym miejscu zgromadzimy przedstawicieli rynku łazienek i kuchni – producentów, dystrybutorów, właścicieli salonów łazienkowych i kuchennych, ekspertów sektora, architektów i designerów – aby porozmawiać o trendach i wyzwaniach na rynku łazienek i kuchni. Bądź z nami 2 kwietnia w Warszawie.

Rejestracja dostępna pod tym LINKIEM.

Rozmawiała: Justyna Łotowska

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH