Marcelin Matusiak na V Forum Branży Łazienkowej. Fot. Marek Misiurewicz

Zobacz galerię [5 zdjęć]

Marcelin Matusiak na V Forum Branży Łazienkowej. Fot. Marek Misiurewicz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Radosław Zieniewicz
17 kwi 2018 13:04

Marcelin Matusiak: ekspozycja w salonie łazienkowych to jedno z najwiarygodniejszych źródeł informacji dla konsumenta

Marcelin Matusiak, podczas swojej prezentacji „ Klient. Jakie łazienki chcą mieć Polacy?” podkreśla, że Klient kupuje „oczami” to co widzi i to co może zweryfikować w punkcie sprzedaży. Co to oznacza? Ekspozycja w salonie łazienkowym to jedno 2 (obok Internetu) najczęściej wymienianych wiarygodnych źródeł informacji, dla konsumentów podczas zakupu produktów wyposażenia łazienek.

Marcelin Matusiak, Strategic Insight Manager, Sales Effectiveness & Consumer Insights w GfK Polonia podczas swojej prelekcji podkreślał że, aby wiedzieć jaką łazienkę chcą mieć polscy konsumenci trzeba na początku sobie powiedzieć jaką łazienkę mają Polacy.

Wskaźnik „ułazienkowienia” gospodarstw domowych pokazuje że aż ¾ gospodarstw ma 1 tylko łazienkę. Na trzy łazienki może pozwolić sobie tylko 6 % właścicieli gospodarstw w tym kraju

Średnia powierzchni łazienki w Polsce wynosi tylko 7 m2. W mieszkaniach jest ona jeszcze mniejsza sięga tylko 5,6 m2. Na tej przestrzeni muszą zmieścić się wszystkie funkcje łazienki: kąpielowa i toaletowa. Marcelin Matusiak twierdzi, że Polacy pożądają ekskluzywnych łazienek. Pożądają piękne salony łazienkowe, ale ogranicza ich powierzchnia małych łazienek.

W 77% polskich łazienek jest łączona funkcja kąpielowa + toaleta w 1 pomieszczeniu,. Marceli Matusiak podreślał że Mówiąc o łazienkach musimy mieć świadomość o jakich zasobach i możliwościach konsumentów mówimy.

Jakimi kryteriami kierują się Polacy o zakup łazienki?

Otóż klienci zapytani czym kierują się przy wyborze wyposażenia łazienek w 51% podkreślają że ceną a 41 % z nich poszukuje jakości Jednak zdaniem naszego eksperta, jeżeli klient kupuje produkt nie jest w stanie samodzielnie ocenić wygody użytkowania trwałości i tych produktów.

Klient kupuje „oczami” to co widzi i to co może zweryfikować w punkcie sprzedaży. Klient kupuje i płaci określoną cenę, ale nie może zweryfikować jakości i trwałości przy zakupie wyposażenia łazienkowego.

Ekspozycja w sklepie to jedno 2 (obok Internetu) najczęściej wymienianych źródeł informacji w produktach wyposażenia łazienek.

Ekspozycja w salonie łazienek jest więc źródłem wiedzy o największym wpływie na decyzję o zakupie określonych produktów do łazienki. To właśnie eskpozycja inspiruje konsumentów do zmian pokazuje jakie produkty trzeba kupić. Jest pewną „ściągawką” dla konsumenta.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH