Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Planując podjazd warto pomyśleć o miejscu parkingowym dla gości na posesji. Fot. Buszrem
Planując podjazd warto pomyśleć o miejscu parkingowym dla gości na posesji. Fot. Buszrem
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
04 paź 2018 07:52

Pojazd na posesję - funkcjonalny i reprezentacyjny

We współczesnych projektach otoczenia domów jednorodzinnych podjazd z reguły został zredukowany do prostej i możliwie krótkiej drogi między wjazdem na działkę a bramą garażową.

Jednak już posiadanie odrobinę większej powierzchni poszerza zakres dostępnych możliwości projektowych.

Planujemy transport i komunikację

Najpierw należy więc przeprowadzić analizę potrzeb i możliwości. Dobrze jest w niej uwzględnić kilka czynników. Poza wielkością działki jest to liczba posiadanych (i planowanych) samochodów, planowana wielkość garażu, ale również to jak często, na jak długo i jakimi środkami transportu przyjeżdżają do nas zarówno goście jak i pracownicy firm usługowych tacy jak na przykład kurierzy czy taksówkarze. Dobrze jest również zwrócić uwagę, jak duży jest ruch na ulicy obsługującej posesję i czy jest możliwość choćby chwilowego bezpiecznego zatrzymania przy krawędzi jezdni i wysadzenia pasażera. Wszystkie te elementy zebrane w całość podpowiedzą nam jakie rozwiązania należy uwzględnić projektując podjazd do domu.

Zacznijmy od gości parkujących przez najkrótszy czas – taksówkarzy, kurierów. Jeżeli nasz dom stoi przy bocznej ulicy o niewielkim natężeniu ruchu lub wręcz przy sięgaczu obsługującym tylko kilka posesji – problemu właściwie nie ma. Staje się on jednak coraz większy wraz ze wzrostem natężenia ruchu. Jeśli pozostawienie na chwilę samochodu przy krawędzi jezdni lub na chodniku może powodować utrudnienia w ruchu – warto przewidzieć zintegrowaną ze strefą wejściową zatokę parkingową. Taka przestrzeń będzie szczególnie pożądana jeśli często korzystamy z taksówek wożąc ze sobą większy bagaż (na przykład na lotnisko), lub jeśli korzystają z nich osoby starsze lub o obniżonej sprawności ruchowej.

Kolejna rzecz o której warto pomyśleć, to miejsca parkingowe dla gości znajdujące się na posesji. Problem oczywiście znacznie się zmniejsza jeśli w pobliżu znajduje się publiczny parking. W przeciwnym wypadku odwiedzający nas zmotoryzowani będą najprawdopodobniej parkować na podjeździe, blokując jednocześnie wjazd do garażu. Dodatkowe zewnętrzne miejsce parkingowe przydaje się również jeśli przyjeżdżamy do domu na chwilę i zwyczajnie szkoda nam czasu na precyzyjne ustawianie samochodu wewnątrz garażu. Wadą tego rozwiązania jest oczywiście dość duże zapotrzebowanie na wolną przestrzeń. Typowe miejsce parkingowe ma wymiary 2,5x5m, co w zestawieniu z niewielkimi powierzchniami działek często będzie barierą nie do przebycia. Nawet jeśli istnieje fizyczna możliwość jego wykonania, istnieje duże ryzyko że niewielka przestrzeń przed domem zmieni się w brukowaną pustynię. Można jednak próbować stosować pewnego rodzaju półśrodki. Chociażby poszerzyć drogę dojazdową do garażu tak, aby parkujące równolegle auto zmieściło się nie blokując przejazdu. Można do tego użyć kostki ażurowej, np. płyt Meba, kostki Ekostrada lub płyt ażurowych. Jedyny warunek to długość płaskiej części podjazdu – musi wystarczyć do zaparkowania samochodu, czyli mieć ok. 6 m.

Pozostaje jeszcze kwestia samego podjazdu „pod drzwi”. Raczej nie w celu zaparkowania tam samochodu na dłuższy czas, ale po to by umożliwić wygodne dojście do domu szczególnie oczekiwanemu gościowi lub skrócić je komuś mającemu problemy z poruszaniem. Może się to przydać także przy transporcie mebli czy innych ciężkich elementów. Pytanie tylko, jak często wnosimy lub wynosimy meble i czy na pewno robimy to przez drzwi wejściowe czy też może korzystamy z wygodnych, szerokich drzwi tarasowych…

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH