Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Justyna Majkowska
10 sty 2014 11:57

Jak zimą zadbać o automatykę wjazdową?

Pod wpływem niskich temperatur przycisk automatycznego otwierania może zamarznąć. Aby zapewnić spokojne zimowe wieczory zarówno sobie, jak i serwisantowi, warto zadbać o konserwację napędów automatycznych.

Specjaliście, co specjalistyczne

Bramy wjazdowe dzielimy na trzy podstawowe rodzaje:
1. Skrzydłowe,
2. Przesuwne na umieszczonej w podłożu szynie,
3. Przesuwne samonośne.

Dobór odpowiedniej automatyki najlepiej zostawić w rękach profesjonalistów – dopasują oni rodzaj i parametry napędu do rozmiarów i masy bramy, warunków technicznych, częstotliwości używania czy średnich temperatur w ciągu roku. Im także należy przekazać kwestię montażu. Samodzielna instalacja napędu zakupionego w internecie może nam nastręczyć problemów z ewentualnymi naprawami gwarancyjnymi, producenci z reguły wymagają bowiem dokumentów z odpowiednim wpisem przeszkolonego montera.

 Automat, o który trzeba zadbać

Automatykę naszych bram powinniśmy poddawać przeglądom przynajmniej raz-dwa razy do roku, najlepiej jeszcze przed zimą. Należy zwrócić szczególną uwagę na elementy elektroniczne – nie wiedzieć czemu, serwisantom często zdarza się znajdować w obudowach napędów małe owady, a nawet... myszy. Ważną kwestią jest też regulacja siły przesuwu bramy. Ze względów eksploatacyjnych, siłowniki napędowe z czasem muszą wykonywać większą pracę, by otworzyć/zamknąć dany wjazd.

Upewnijmy się także, że szyna bramy przesuwnej pozostaje zawsze czysta – ponieważ akumulujący się na niej piasek, liście, a zimą śnieg i lód mogą zablokować ruchome skrzydło, należy na bieżąco wymiatać gromadzące się tam zanieczyszczenia. W przypadku bram przesuwnych samonośnych trzeba też usuwać przeszkody spod samego ogrodzenia (dlatego nie najlepszym pomysłem jest hodowanie tam roślin).

Odpowiednio dobrana, poprawnie zamontowana i regularnie konserwowana automatyka do bram z pewnością posłuży przez długie lata. Nie warto bagatelizować kwestii przeglądów, gdyż to się po prostu nie opłaca ekonomicznie. Nieprzestrzeganie wskazówek zawartych w gwarancji oznacza zazwyczaj gwarancję... kupna nowego systemu napędowego.

FAAC C720 to napęd elektromechaniczny do bram przesuwnych o ciężarze skrzydła do 400kg, przeznaczony do użytku przydomowego. Model ten łączy zastosowanie najnowszych rozwiązań oraz nowoczesnego wzornictwa. Po raz pierwszy została zastosowana przekładnia cykloidalna, zwiększająca wydajność mechaniczną do ponad 80%. Wirniki w przekładni zostały przesunięte w fazie o 180°, dzięki czemu zredukowano drgania i hałas. Kolejnym atutem napędu jest jego szybkobieżność: prędkość przesuwu wynosi 18 m na minutę.

Fot. FAAC.
Fot. FAAC.

 

Napęd do bram garażowych jest łatwy w montażu. Montuje się go do sufitu garażu. Bardzo proste programowanie umożliwia ustawienie pozycji krańcowych bramy (otwarcia/zamknięcia) i zwolnienia przed domknięciem. Po zakończeniu cyklu programowania napęd działa poprawnie bez jakichkolwiek dodatkowych regulacji. Najistotniejszym parametrem napędu D1000, wyrózniającym go na rynku spośród innych tego typu produktów, jest jego maksymalna siła ciągu (1000 N), która zapewnia bezproblemową obsługę bramy o wymiarach nawet do 5 x 3,80 m.

 

Fot. FAAC.
Fot. FAAC.

 

WASZE KOMENTARZE (1)

DODAJ KOMENTARZ
  • kowalstwokubala, 2015-12-26 19:51:01

    Witam należy zwrócić uwagę czy mamy wersję z marketu tandetę, która ma w specyfikacji-10C
    a zestaw oryginalny dużo droższy w zakupie -35 C normalna praca przystosowana do warunków atmosferycznych. Konserwacja tak ale z reguły są bezawaryjne odśnieżanie drogi dojazdowej każdy wykonuje sam lub firma która zajmuje się pielęgnacją ogrodu dachu itd.

POLECAMY W SERWISACH