Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Bujak dla dzieci Dodo (proj. Oiva Toikka) wykonany z przyjaznego w dotyku kolorowego polietylenu. Magis Me Too/Worldsdesign.pl.

Zobacz galerię [13 zdjęć]

Bujak dla dzieci Dodo (proj. Oiva Toikka) wykonany z przyjaznego w dotyku kolorowego polietylenu. Magis Me Too/Worldsdesign.pl.
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Justyna Łotowska
06 sty 2014 18:21

Me Too! - włoski design dla maluchów

Kolekcja mebli Me Too włoskiej firmy Magis to nie tylko seria kolorowych mebli i dodatków dla dzieci. To także niezwykły eksperyment, w którym w pracy nad pomysłami w równym stopniu uczestniczyli słynni projektanci i psychologowie dziecięcy.

Choć kolekcja Me Too wystartowała w 2004 roku, pomysł na meble dedykowane dzieciom w wieku od 2 do 5 lat narodził się trzy lata wcześniej w głowie Eugenio Perazziego, prezydenta marki Magis, po długich poszukiwaniach biurka, które byłoby odpowiednie dla malutkiej wnuczki, zaczynającej przygodę z rysowaniem.

Nazwa programu to swoisty manifest potrzeb małego dziecka – ja też jestem ważne i chciałobym otaczać się nie tylko zabawkami, ale meblami odpowiednimi do mojego wieku i poziomu rozwoju,  korespondującymi z moim własnym dziecięcym światem, tak przecież różnym od świata dorosłych.

Światowi projektanci w służbie dzieciom

Do pracy zaproszono uznanych światowych designerów – znalazł się wśród nich Javier Mariscal, Eero Arnio, Satyendra Pakhale, Narti Guixe, El Ultimo Grito, Enzo Mari czy Marcel Wanders. Mieli za zadanie spojrzeć na świat oczami dziecka i zaprojektować meble odpowiadające maluchom nie tylko rozmiarami, ale przede wszystkim dziecięcym sposobem postrzegania świata.

Nad pracami czuwali lekarze i  psychologowie dziecięcy, w tym Edward Melhuish, światowej sławy profesor psychologii Uniwersytetu w Londynie. Ostatecznymi recenzentami każdego z projektów były dzieci.

Meble jak marzenie

W efekcie powstały zabawne i bezpretensjonalne meble, które mają za zadanie stymulować rozwój dziecka dzięki umiejętnemu połączeniu nauki z zabawą, pobudzać dziecięcą wyobraźnię i ciekawość oraz zachęcać do samodzielnego odkrywania świata.

Dostosowane do dziecięcej percepcji formy, kolory i faktury pomagają dzieciom poczuć się bezpiecznie, dają najmłodszym poczucie kontroli nad swoim najbliższym otoczeniem, co – jak udowodnili psychologowie – ma kluczowe znaczenie w kształtowaniu zdolności poznawczych. A co najważniejsze,  bajkowe kształty przyjaznych meblowych stworków dają gwarancję doskonałej zabawy.

Nic więc dziwnego, że kolekcja Me Too okazała się światowym komercyjnym sukcesem i dowodem, że najmniejsi też zasługują na wielki design.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH