Jasny salon. Projekt: Małgorzata Mazur. Fot. Bartosz Jarosz

Zobacz galerię [11 zdjęć]

Autor: Anna Usakiewicz
19 gru 2016 10:07

Salon w bieli i beżach - te kolory kochają Polacy

Jakie kolory w wystroju wnętrz podbijają serca Polaków? Sprawdź wyniku raportu.

Biały, beżowy i ecru królują w wystroju polskich mieszkań – wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska na rzecz marki farb Beckers. Choć tego typu jasne barwy dominują w aranżacji wnętrz, to więcej niż co czwarty Polak (27%) dekorując salon wybiera delikatne tonacje różu, niebieskiego czy zielonego, a co ósmy badany (13%) kontrastowe zestawienia.

Pokój dzienny w jasnych tonacjach bieli, beżu i ecru urządza co trzeci (35%) Polak. Na kolejnym miejscu znajdują się wciąż stonowane, ale już trochę bardziej wyraziste barwy jak subtelny różowy, albo pastelowa zieleń czy niebieski (27% badanych). Na podium plasują się też kontrasty (13%). Najmniejszym zainteresowaniem w pokoju dziennym cieszą się natomiast ciemne szarości czy brązy (5%), a także barwy intensywne jak ostra czerwień, zieleń czy żółty (4%). Badanie pokazuje jednak także, że co 9. Polak dekorując salon nie kieruje się konkretnymi preferencjami, ale po prostu stawia na kolory i kompozycje, które mu się aktualnie podobają.

W wiosenno-letnim sezonie idealnym na malowanie Beckers sprawdził jakie kolory wybieramy do naszych salonów. Okazało się, że póki co dominują w nich bezpieczne odcienie, choć powoli się to zmienia, co szczególnie widać wśród młodych osób. W grupach 15-19 lat i 20-29 lat odsetek osób, które decydują się na biel czy beż w salonie jest mniejszy niż wśród ogółu badanych i wynosi odpowiednio 29% i 32%. Na popularności w tej grupie zyskują natomiast kontrasty. Wśród respondentów w wieku 20-29 tego typu zróżnicowane zestawienia w salonie wybiera już 18%, a w przedziale 15-19 lat jest to nawet 21%. Dla porównania w grupie osób od 30 do 39 roku życia odsetek ten jest prawie dwukrotnie mniejszy i wynosi 11%. Do kwestii aranżacji wnętrz młodzi podchodzą więc coraz odważniej, wprowadzając do domu więcej barw - zauważa Aneta Stopa, Brand Manager marki Beckers.

Badanie na marki rzecz Beckers zostało przeprowadzone przez TNS Polska metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 1011 Polaków w wieku 15 lat i więcej w dniach 4-9 marca 2016 r.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH