Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: www.dobrzemieszkaj.pl
25 cze 2009 10:39

Genotype - nowy projekt Tomasza Rygalika

Tomek Rygalik opowiada o kulisach powstania instalacji świetlnej Genotype.

Tomek Rygalik, projektant i artysta, oraz Małgorzata Majewska, dyrektorem ds. marketingu i sprzedaży DuPont Poland Sp. z o. o. opowiadają o zaprezentowanym podczas Międzynarodowych Targów Poznańskich najnowszym projekcie „Genotype” – instalacji przestrzennej, wykonanej z wszechstronnego materiału DuPont™ Corian®.

Co było dla Ciebie najważniejszym motywem do podjęcia współpracy z firmą DuPont? Tomek Rygalik: Firma DuPont organizuje spektakularne i ciekawe akcje i wystawy w różnych miejscach na świecie. Pracuje z uznanymi projektantami, którzy wydobywają z DuPont™ Corian® niezwykłe cechy. Moje zainteresowanie materiałem DuPont wyniknęło z samego produktu, który daje niesamowite możliwości twórcze. Taki projekt daje szansę na wygenerowanie czegoś, czego charakter nie jest ograniczony ciasnymi ramami.

Dlaczego współpraca z Tomkiem?

Małgorzata Majewska: Tomka poznałam w Łodzi, w październiku ubiegłego roku, gdzie zajmowałam się realizacją pierwszej niestandardowej instalacji CORIANU® podczas Łódź Design Festival. Wiedziałam, że jest uznanym projektantem, uwielbiającym niekonwencjonalne rozwiązania. Realizując trudne zadanie promocji materiału CORIAN® - tradycyjnie wykorzystywanego na blaty - chciałam pokazać coś niestandardowego, a Tomek wydawał się najbardziej odpowiednią osobą do współpracy.

Dlaczego lampy?

Tomek Rygalik: Wśród architektów, projektantów oraz ludzi związanych ze światem dizajnu ciąży koncepcja, że CORIAN® jest materiałem blatowym . By przełamać to myślenie, zależało mi na tym, aby pokazać te właściwości materiału, które czynią ten produkt prawdziwie wyjątkowym. Przeźroczystość i efekt świetlny z tym związany, możliwość gięcia tego materiału pod wpływem temperatury oraz niewidoczne łączenia to najciekawsze z nich. Mogłem je zademonstrować tworząc obiekty świetlne. Ponieważ jestem projektantem produktu, uważam że wartościowe jest tworzenie przedmiotów użytkowych, żywych, które po wernisażu czy wystawie mogą być rozwijane dalej by stać sie wreszcie produktami. Obiekty z instalacji nawiązują do typologii klasycznej stojącej lampy z abażurem na nodze - jednak wszystkie jej części składowe są zintegrowane tworząc jedną spójną geometrię z CORIANU®.

Jak przebiegała realizacja projektu?

Małgorzata Majewska: Od pomysłu Tomka do realizacji mieliśmy tylko 2 miesiące. To było niesamowite wyzwanie zarówno dla Tomka jak i dla mnie. Stworzyliśmy kolekcję 17 lamp, które zostały wykonane w Polsce przez Autoryzowanego Wykonawcę zajmującego się obróbką materiału CORIAN®. Cały projekt udał się dzięki sprawnej komunikacji oraz ścisłej współpracy między Tomkiem, jego studiem projektowym oraz naszą firmą i Wykonawcą.

Jak powstał koncept wernisażu, dlaczego Stara Rzeźnia?

Tomek Rygalik: Ta instalacja jest bardzo czysta wizualnie - wysublimowane obiekty świetlne, wykonane z gładkiego, jasnego materiału, dopracowane w każdym szczególe, wymuskane. Zależało nam na skonfrontowaniu ich z przestrzenią, odnalezieniu kontekstu, który wyeksponuje te cechy jeszcze bardziej. Udało nam się znaleźć miejsce, które ma bardzo dużo charakteru, cechuje je patyna i rozpad, tworzące idealne tło wzmacniające zamierzony efekt na zasadzie kontrastu.

WASZE KOMENTARZE (1)

DODAJ KOMENTARZ
  • Beladonna, 2011-12-17 13:20:05

    Witam, oglądałam programy z Panem Rygalikiem w roli komentatora, narratora designu pod tytułem Design, istota rzeczy.

    Ten program pozwolił mi, kobiecie w średnim wieku z niewielkiej miejscowości na zapoznanie się z designem w Polsce. Nie z gadżeciarstwem, nie z trendami i pogoni za modą, a właśnie z designem.

    Wracając jednak do tematu, nawet bardzo chcąc wydać pewnie nie małe pieniążki na lampę Genotype, nigdzie jej znaleźć nie można.



    Pozdrawiam.

POLECAMY W SERWISACH