Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Greenery we wnętrzach. Fot. Black Red White

Zobacz galerię [5 zdjęć]

Greenery we wnętrzach. Fot. Black Red White
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Anna Usakiewicz
27 lut 2018 09:15

Trendy 2018 - Greenery nadal na topie

Kolor Roku wybierany jest przez Instytut Pantone od niemal 20 lat. Greenery został wybrany kolorem roku 2017. Co zmieniło się w branży wnętrzarskiej dzięki greenery w ciągu minionego roku?

Od momentu ogłoszenia „greenery” Kolorem Roku 2017 w polskim Internecie ukazało się ponad tysiąc artykułów z wykorzystaniem jego nazwy. Ponad połowa związana była z branżą wnętrzarską. Uwzględniając wpisy na portalach społecznościowych nazwa koloru pojawiła się ponad sześć tysięcy razy. „Greenery”, jak mało który kolor, pociągnął za sobą znaczące zmiany w sposobie urządzania wnętrz w naszym kraju. Co dokładnie zawdzięczamy zeszłorocznemu wyborowi Instytutu Pantone?

Globalny zespół ekspertów Instytutu Pantone od prawie 20 lat, rok w rok, typuje jedną barwę, która najlepiej odzwierciedla bieżące trendy. Wybory Pantone Color Institute są z reguły bardzo trafne i typowane kolory rzeczywiście odgrywają zauważalną rolę - szczególnie w branżach, w których barwy mają szczególne znaczenie – wnętrzarskiej, designu, modowej. Zmiany jakie w wystroju wnętrz uruchomił wybór na 2017 rok były tak znaczące, że warto im poświęcić chwilę.

Według analizy przygotowanej przez platformę monitoringu Newspoint, w polskim Internecie od momentu ogłoszenia zieleni barwą ubiegłego roku ukazało się ponad tysiąc artykułów z wykorzystaniem słowa „greenery”. Spośród wszystkich publikacji ponad połowa (53%) powiązana była z branżą wnętrzarską, a mniej niż jedna trzecia z branżą modową (30%). Wybory Pantona mają wpływ nie tylko na modę i wnętrza. Analiza artykułów z wykorzystaniem tego słowa wykazała na przykład, że aż siedem procent z nich dotyczyło branży elektronicznej. Jeśli pod uwagę weźmiemy także posty z mediów społecznościowych, to okaże się, że o Kolorze Roku 2017 wspominano ponad sześć tysięcy razy. W social media „greenery” używano najczęściej w kontekście wnętrz - 33% wszystkich publikacji, natury – 31% wzmianek i dopiero na trzecim miejscu stylizacji modowych - 21% i 7% dotyczących urody. Zieleń, jak mało która barwa do tej pory, wprowadziła w naszym kraju wiele zmian w sposobie urządzania wnętrz.

Dzięki „greenery” do branży z impetem wdarły się ciemniejsze odcienie – szmaragdowy i butelkowy – i to właśnie one były jednymi z najmocniejszych trendów kolorystycznych poprzedniego roku. Polacy pokochali nasyconą zieleń we wnętrzach i coraz śmielej zaczynają z nią eksperymentować. Ciemna zieleń pozwoliła na przełamanie dyktatu biało-szarych wnętrz w typie skandynawskim, któremu z ogromną chęcią podporządkowali się Polacy. Dosłowne przeniesienie koloru „greenery” do wnętrzarskiej mody można było znaleźć głównie w dodatkach. 

Z pewnością jednak wybór Instytutu przyczynił się do podtrzymania trwającej od 2015 roku mody na żywe rośliny we wnętrzach, którą dodatkowo wzmocnił powrót trendu na naturalne materiały – drewno i marmury. Dzięki ciemnej zieleni i ciemnym odmianom koloru niebieskiego pojawiła się alternatywa dla jasnych, neutralnych wnętrz w typie skandynawskim. Poza tym wnętrza w ogóle "nabrały koloru". Obecnie głośno jest już o wyborze Instytutu Pantone na rok 2018, ale wątpliwe jest czy żywy fiolet będzie w stanie zagrozić zieleni, którą Polacy pokochali dzięki ”greenery”. Źródło: Newspoint

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH