Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
25 marz 2016 13:58

Polacy kupują coraz więcej mebli. Jakie wymieniamy najczęściej?

Pokochaliśmy drewniane meble, cenimy minimalizm, ale jesteśmy także indywidualistami. Polacy coraz częściej kupują meble z myślą o wielofunkcyjnym wykorzystaniu przestrzeni. W tym roku kupimy ich jeszcze więcej niż w ubiegłym!

Meblościanki definitywnie odchodzą do przeszłości. Z danych GUS oraz raportu TNS na temat polskiego rynku (z końca 2014) wynika, że Polacy kupują coraz więcej mebli drewnianych do pokojów stołowych i salonów, a także mebli do siedzenia.

Można to wyjaśnić tym, że meble drewniane dobrze komponują się z różnymi materiałami i są trwałe. Jeśli chodzi o design, to dominuje styl minimalistyczny. Polacy przywiązują dużą wagę do funkcjonalności. Obserwujemy przy tym, że coraz częściej decydują się na meble umożliwiające wielofunkcyjne wykorzystanie przestrzeni – mówi Jakub Malinowski, ekspert ds. okuć meblowych firmy Häfele.

Jest to związane m.in. z faktem, że coraz więcej Polaków ma salon otwarty na kuchnię lub łączy przestrzeń wypoczynkową z miejscem do pracy w średniej wielkości pokojach. Popyt na nowe meble rośnie między innymi dlatego, że Polacy kupują coraz więcej mieszkań. Według GUS w styczniu i lutym 2016 oddano do użytku ponad 14% mieszkań więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Osoby kupujące nowe meble mają w czym wybierać. Oferta rynku meblarskiego jest bardzo szeroka i zachęca do szukania indywidualnych rozwiązań. Zdecydowanie częściej decydujemy się też na kupno mebli na zamówienie, dopasowanych do naszych potrzeb
i pomysłu na aranżację, niż gotowych kompletów – dodaje Jakub Malinowski.

Jakie meble kupujemy?
Jednak Polacy kupują nowe meble nie tylko wtedy, gdy wprowadzają się do nowego mieszkania. Coraz częściej decydują się również na nową aranżację przestrzeni lub po prostu na wymianę starszych mebli na nowsze. Jakie meble wymieniamy najczęściej? W pierwszym rzędzie wypoczynkowe, a w dalszej kolejności do salonu oraz kuchenne.

Najrzadziej wymieniamy meble dla dzieci i młodzieży. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS.

Dlaczego wymieniamy meble?
• Zużycie (42%)
• Zmiana wystroju (29%)
• W związku z remontem (11%)
*Dane na podstawie badania TNS (2014) na grupie 800 Polaków reprezentatywnych ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania.

Coraz częściej wymieniamy meble
Wiele wskazuje na to, że 2016 będzie rokiem znakomitej koniunktury dla branży meblarskiej. W styczniu wartość rynku meblarskiego w Polsce zwiększyła się o 11% w stosunku do stycznia 2015 (dane GUS). B+R Studio prognozuje, że wartość naszego rynku mebli dla klientów indywidualnych wzrośnie w tym roku do 5,2 mld zł (5,18 mld w 2015). Dobrą koniunkturę branży wzmacnia również dynamiczny rozwój budownictwa mieszkaniowego.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH