Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Wybór materaca ma duże znaczenie dla jakości naszego codziennego funkcjonowania. Projekt i zdjęcie: Katarzyna Benko (Och-Ach_Concept)

Zobacz galerię [12 zdjęć]

Wybór materaca ma duże znaczenie dla jakości naszego codziennego funkcjonowania. Projekt i zdjęcie: Katarzyna Benko (Och-Ach_Concept)
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Katarzyna Zacharewicz-Łukaszuk
04 sie 2018 12:02

Jakie materace wybierają Polacy? Spawdźcie

Wybór materaca to poważna decyzja. Choć nie jest – a przynajmniej nie powinna być – decyzją na całe życie, ma duże znaczenie dla jakości naszego codziennego funkcjonowania.

Jesteśmy coraz bardziej świadomi znaczenia snu dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Polski konsument poszukuje dziś materaca dobrej jakości, spełniającego oczekiwania estetyczne, a przy tym w akceptowalnej cenie. Zasada ta dotyczy zarówno produktów ekonomicznych, jak i tych ze średniej półki.

Bardzo polecam wizyty w profesjonalnie przygotowanych salonach sprzedaży, gdzie można wysłuchać fachowo przygotowanego sprzedawcy oraz samemu ocenić różne warianty komfortu materaca przez zwyczajne położenie się na nim i wypróbowanie go – mówi Artur Wasążnik, dyrektor ds. handlu i marketingu marki Comforteo. To bardzo istotne, bo nierzadko taka wizyta otwiera nam oczy na kwestie, z których jako laicy mogliśmy nie zdawać sobie sprawy – chociażby różnorakie aspekty zdrowotne czy wytrzymałościowe. Może się wtedy okazać, że tani materac nie oznacza „najtańszy w ofercie”, ale raczej „najtańszy spośród posiadających wymagane przez nas cechy”. Bardzo dobrym przykładem są nasze materace „Olimp”, „Begonia” oraz „Lotos”, które znakomicie się sprzedają, zwłaszcza dzięki możliwości osobistego sprawdzenia ich w salonach.

Wśród najbardziej popularnych i istotnych parametrów wpływających na wybór materaca producenci wskazują również dostępność „od ręki”, okres gwarancji, a także wysokość materaca (preferowane są te wyższe). Wielu klientów jeszcze zanim wybierze się do sklepu, poszukuje informacji o tym, na co zwrócić uwagę, wybierając materac.

Zobacz też: Łóżko do sypialni - 15 modnych kolekcji

Klienci odwiedzający nasze salony są dociekliwi – potwierdza Paweł Jankowski, category manager firmy Black Red White. Chcą poznać konstrukcję danego modelu, zrozumieć co i po co w nim zastosowano. Jeżeli chodzi o sam materac, to przeszliśmy z ery sprężyny bonell do sprężyny kieszeniowej. Taka konstrukcja zapewnia lepsze dopasowanie materaca do ciała. Gwarantuje elastyczność punktową i właściwe podparcie ciała w każdej pozycji. Bardzo pożądaną funkcjonalnością jest także zdejmowalny pokrowiec, który można uprać. Liderami sprzedaży w ofercie Black Red White są właśnie tego typu konstrukcje, a wśród nich „Sonus”, „Ceres”, „Mimas” oraz „Lumnis” – dodaje.

Jak Polacy wypadają na tle Europy?

Główne kryteria, jakimi kierują się klienci kupujący materace w Polsce i np. we Francji czy w Niemczech, są podobne. Cena gra bardzo ważną rolę nie tylko w naszym kraju. Wydaje się, że na przestrzeni ostatnich 10-15 lat preferencje zakupowe statystycznego Polaka i Europejczyka z Zachodu bardzo mocno się zbliżyły – mówi Tomasz Goc, dyrektor handlowy Fabryki Materacy Janpol. Należy jednak pamiętać, że przeciętny Polak dysponuje siłą nabywczą o połowę mniejszą niż statystyczny Europejczyk. Dlatego te same produkty są inaczej klasyfikowane cenowo na naszym rynku, a inaczej na rynkach zachodnich.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH