Prawdopodobnie nie zdajesz sobie nawet sprawy z korzyści płynących z regularnego wysypiania się oraz spania na odpowiednim łóżku. Odpowiednim czyli nie tylko pasującym do wnętrza, lecz także wygodnym, dzięki właściwie dobranemu materacowi. Fot. BRW

Zobacz galerię [4 zdjęć]

Autor: Rafał Konopka
25 maj 2016 12:14

Śpij zdrowo i wygodnie w sypialni w skandynawskim stylu!

Człowiek przesypia średnio 1/3 swojego życia, warto zatem spędzać ten czas we wnętrzu zapewniającym zdrowy sen w każdym wymiarze. Sypialnie urządzone w stylu skandynawskim idealnie wpisują się w komfortowy schemat wnętrza stworzonego do odpoczynku.

Przestrzeń, jasne kolory, okna zapewniające naturalne dzienne światło i wygodne łóżko – oto kwintesencja przytulnej sypialni, w której każdego dnia chce się budzić i zasypiać. Specjaliści marki Black Red White przygotowali dla Ciebie kilka pomysłów na aranżację wygodnej sypialni inspirowanej stylem Skandynawii.

Białe meble – serce i dusza minimalistycznego wnętrza

Minimalistyczny styl skandynawski to przede wszystkim ponadczasowa biel. Warto pamiętać, że wybór tego koloru pomaga optycznie powiększyć i rozjaśnić wnętrze, dzięki czemu to doskonały wybór również dla małych i ciemnych pomieszczeń, takich jak przedpokój. W sypialni z kolei biel sprawdza się znakomicie również z innego powodu. Barwa śniegu uspokaja, dodaje lekkości oraz świeżości, dzięki czemu Ty czujesz się lepiej, a Twój sen jest dużo spokojniejszy.
Zaletą białych mebli jest to, że nawet ich masywna forma wygląda na dużo subtelniejszą i nie przytłacza wnętrza. Dodatkowo takie wyposażenie pokoju łatwo zestawić z dowolnym kolorem ścian bądź dodatków. Zyskujesz w ten sposób możliwość częstych metamorfoz domowej sypialni.

Łóżko – centralny punkt sypialni
Łóżko dzieli się na dwie części składowe: ramę oraz materac. Pierwsza z nich odpowiada głównie za estetykę, druga – za wygodę oraz zdrowie jego użytkownika. Rama łóżka powinna być dość głęboka. Dzięki temu zapewnisz stabilność swojego materaca, a także zyskasz miejsce na zagłówek, o który oprzesz się podczas wieczornej lektury. Warto zadbać, by w konstrukcji były również zaplanowane szuflady – pomogą one w utrzymaniu porządku i umożliwią schowanie zapasowej pościeli, ręczników lub rzadziej używanych książek. Przykładem jest tu łóżko z kolekcji Toulouse dostępne w ofercie Black Red White.

Jeśli zaś chodzi o materac, to przed zakupem odpowiedz sobie na dwa ważne pytania:
1. W jakiej pozycji śpię najczęściej?
Jeśli na plecach – wybierz twardy materac, który zapewni odpowiednie podparcie kręgosłupa. Propozycją godną rozważenia jest np. materac sprężynowy z warstwą kokosu Ceres Clima+. Jeśli wolisz leżeć na boku – miękki materac będzie lepszym rozwiązaniem.
2. Ile ważę?
Wybór materaca w dużej mierze zależy też od Twojej wagi – im jest ona większa, tym materac powinien być twardszy.

Sprawdź też, ile stref twardości ma wybrany przez Ciebie materac. Najlepiej, by miał ich siedem i zapewniał podparcie głowy, szyi, bioder, lędźwi, ud, łydek oraz stóp.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wyboru materaca? Szczegółowe informacje znajdziesz tutaj.

Kolekcje mebli i wnętrza inspirowane Skandynawią
Jeśli planujesz urządzić sypialnię w klimacie skandynawskiego minimalizmu, przedstawiamy Ci kilka wskazówek, o których należy pamiętać: jasne – białe bądź beżowe – kolory, dekoracyjny umiar zgodnie z zasadą – mniej znaczy więcej, drewniane meble oraz dodatki, miękkie tekstylia.

Aby nadać wnętrzu bardziej osobisty charakter, możesz także zdecydować się na proste ramki do zdjęć – drewniane lub czarne. Dzięki temu pokój będzie dużo przytulniejszy. Ciekawym rozwiązaniem aranżacyjnym jest również stworzenie ściany z bielonych kamieni – ich faktura i nieregularne kształty sprawiają, że całość wyda się dużo bardziej dynamiczna.
W skandynawskich wnętrzach doskonale wyglądają także kolory pastelowe, czyli niekwestionowany hit tego sezonu. Delikatny róż, dziecięcy błękit, soczysta brzoskwinia oraz przydymiona szarość – wykorzystaj je w aranżacji, a stanie się ona bardzo nowoczesna, ciepła i przyjemna dla oka.

Dlaczego warto zdrowo spać?
Długi (min. 8 godzin) i nieprzerwany odpoczynek nocny sprawia, że organizm spowalnia pracę po męczącym dniu, mózg wypoczywa po wytężonej pracy, komórki się regenerują, a do krwi zostają wypuszczone hormony odpowiadające za funkcjonowanie wszystkich narządów. Wysypianie się to także sposób na wzmocnienie układu odpornościowego, który będąc w pełni sił, lepiej radzi sobie z przeziębieniami oraz infekcjami.
Pamiętaj też, by rano nie ulegać pokusie wygodnego łóżka i stawać na nogi od razu po pierwszym budziku – dzięki temu wbrew pozorom lepiej oraz energiczniej rozpoczniesz nowy dzień! Łóżko poczeka na wieczór, gdy leżąc na idealnie dopasowanym materacu, zaczniesz zapadać w sen.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH