Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Wybór odpowiedniego materaca to gwarancja pełnego odpoczynku. Fot. iStock

Zobacz galerię [4 zdjęć]

Wybór odpowiedniego materaca to gwarancja pełnego odpoczynku. Fot. iStock
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Katarzyna Masłowska
04 paź 2018 14:42

Sposoby na dobry sen i sprawne wstawanie o poranku

Miesiąc szkoły już za nami, a Wam wciąż trudno przestawić się na tryb porannego wstawiania. W końcu ciężko znaleźć coś bardziej nielubianego przez małych urwisów i stresującego dla rodziców. Czy wstawanie rano z uśmiechem na ustach w ogóle jest możliwe?

Poznaj nasze wskazówki, które ułatwią Ci codzienną pobudkę i sprawią, że będziesz bardziej rześki i pełen energii.

Zmień nastawienie i uczyń siebie człowiekiem sukcesu

Już nie raz kalkulowałeś, ile można zyskać wstając wcześnie rano – w końcu to nawyk ludzi sukcesu. Życie byłoby o wiele ciekawsze, a Ty zyskałbyś co najmniej 3 godziny do wykorzystania każdego dnia na naukę obcego języka czy spędzanie czasu z rodziną. Brzmi dobrze, prawda?

Trudno jednak z dnia na dzień zmienić przyzwyczajenia i sprawić, że pobudka o 5 rano stanie się prawdziwą przyjemnością. Najpierw przekonaj siebie i przeprogramuj swój umysł. Większość osób sądzi, że 8-9 godzin na sen to optymalna ilość, by prawidłowo funkcjonować.

Zobacz także: Mały dom. Zobacz pomysłowo zaprojektowane 90 metrów 

Niemniej jednak może się okazać, że Tobie w zupełności wystarcza już 6 godzin. Na pewno przez pierwsze dni, kiedy zmęczenie da Ci się we znaki, nie będzie to łatwe, ale po 3-4 tygodniach organizm przywyknie do nowego rytmu. Możesz też stopniowo wdrażać zmiany, np. budząc się o kolejne 15 minut wcześniej co 1-2 tygodnie.

Wyznacz nocną rutynę, która zaprocentuje rano

Aby odnieść pełen sukces i sprostać wyzwaniu porannego wstawania, wypracuj sobie pewną rutynę. I to zarówno, jeśli chodzi o wczesną pobudkę, jak i moment udawania się do snu. Trzeba po prostu codziennie kłaść się spać i wstawać o podobnych godzinach. Tylko tym sposobem przyzwyczaisz organizm do bezproblemowego wstawania. Najlepiej wcielić w życie kilka zasad, które pozwolą Ci zbudować rytuały korzystnie wpływające na jakość nocnej regeneracji.

To Cię również zainteresuje: Płytki w salonie. 15 najmodniejszych kolekcji 

W osiągnięciu efektywnego snu z pewnością pomoże zdrowa kolacja, np. skomponowana z węglowodanów o niskim indeksie glikiemicznym (jak brązowy ryż, kasza, ciemne pieczywo, warzywa i owoce). Pamiętaj jednak, żeby nie jeść jej bezpośrednio przed snem, ponieważ układ pokarmowy będzie potrzebował dodatkowej energii na trawienie i w efekcie obudzisz się zmęczony. Na 6-7 godzin przed pójściem spać najlepiej unikaj też picia kawy i czarnej herbaty. Wycisz się i zrelaksuj - spoglądanie na ekran telefonu lub telewizora z pewnością nie pomoże w zapadnięciu w głęboki sen.

Dobry sen, dobry dzień, czyli zadbaj o jakość snu

Warto pamiętać, że bardziej od ilości snu liczy się jego jakość. A ta w dużej mierze zależy od wyboru odpowiedniego materaca, ponieważ to on jest gwarantem pełnego odpoczynku. W końcu łatwiej zrywać się o wschodzie słońca, kiedy jest się w pełni wypoczętym.

Pobudka na całego

Wszystkie wskazówki zastosowane, a pokusa drzemki po przebudzeniu wciąż jest silna? Aby wyrobić w sobie nawyk regularnego wstawiania, najlepiej nie odwlekaj momentu rozpoczęcia dnia. W tym wypadku sprawdzą się proste metody, jak odsunięcie budzika od łóżka. Wtedy, by go wyłączyć musisz po prostu wyjść z pościeli. Jeśli mimo to nie czujesz się w pełni dobudzony, otwórz okno i zaczerpnij świeżego powietrza. Wykonaj też krótki 10-15-minutowy trening, który dotleni organizm i będzie prawdziwym zastrzykiem energii.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH