• Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Rafał Konopka
22 paź 2014 12:03

6. edycja konkursu Jump the Gap

Ambitni i z nieograniczoną wyobraźnią – takich architektów z całego świata poszukuje jury międzynarodowego konkursu Jump The Gap organizowanego przez firmę Roca.

W tegorocznej, 6 edycji zainaugurowanej podczas Tygodnia Designu w Pekinie, został zmieniony system wyróżniania zwycięzców. Uczestnicy, kreując nowe trendy w branży wyposażenia łazienek, walczą aż o trzy nagrody: dla najlepszego studenta, dla profesjonalisty oraz o nagrodę specjalną Fundacji We Are Water.

Rejestracja do konkursu Jump the Gap jest już otwarta i potrwa do 25 lutego 2015. Można jej dokonać za pośrednictwem www.jumpthegap.net

Jump the Gap to międzynarodowy konkurs związany z kreowaniem przestrzeni łazienkowej. Skierowany jest do młodych profesjonalistów oraz studentów architektury i wzornictwa z całego świata.

Fot. Jump the Gap.
Fot. Jump the Gap.
Jump The Gap to międzynarodowy konkurs dla studentów architektury oraz młodych projektantów i architektów, którzy nie ukończyli 35. roku życia. Jury oczekuje od uczestników propozycji innowacyjnych rozwiązań dla przestrzeni łazienkowych oraz produktów z nią związanych. W pracach szuka nowoczesnego podejścia, przełamywania schematów oraz nowych, rewolucyjnych propozycji odpowiadających na aktualne potrzeby. 28 września, w czasie Tygodnia Designu w Pekinie rozpoczęła się 6. edycja tego wydarzenia

Zapisy do Jump The Gap 2014/2015 trwają do 25 lutego 2015 r. Do konkursu można zgłosić jeden projekt wykonany indywidualne lub stworzony w dwuosobowym zespole. Prace konkursowe można nadsyłać jeszcze przez miesiąc od zakończenia etapu rejestracji czyli do 25 marca 2015 r. Pod koniec kwietnia jury ogłosi nazwiska twórców 10 najlepszych prac, spośród których w czerwcu wybierze zwycięzców. Rozstrzygnięcie i finałowa gala odbędą się w październiku.

Dla laureatów w tej edycji przewidziane są aż trzy nagrody: dwie główne dla studenta oraz dla profesjonalisty (po 4 000 euro każda) oraz wyróżnienie Fundacji We Are Water o wartości 1 000 euro. Największym wyróżnieniem dla uczestników jest jednak możliwość sprawdzenia swoich umiejętności, nawiązania cennych kontaktów zawodowych oraz zdobycie doświadczenia i uznania w prestiżowym świecie znanych architektów.
Jury Jump the Gap.
Jury Jump the Gap.
Przewodniczącym jury konkursu został Ma Yansong – 35 letni chiński architekt, który pomimo młodego wieku, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych w architektonicznym świecie. Jako założyciel MAD Architects – globalnej firmy architektonicznej, zdobył prestiżowe nagrody, takie jak Young Architects Award, International Fellowship czy Young Global Leaders. Międzynarodowy sukces i rozpoznawalność przyniosły mu projekty „Floating Island” oraz „Absolut World”. Projekty adeptów architektury będą oceniać również: Rafael de la Hoz – projektant najlepszego budynku biurowego świata, zdobywca International Design Award oraz American Architecture Award; Tom Dyckhoff – krytyk architektury znany programu The Culture Show w BBC, Isabel Roig – przewodnicząca BEDA oraz dyrektor BCD Design Centre, Marcelo Rosenbaum – projektant i dyrektor Rosenbaum, Guta Moura – komisarz Portugalskiego Roku Designu oraz dyrektor ROCA design Josep Congost.
Ma Yansong.
Ma Yansong.
Podczas dotychczasowych edycji Jump The Gap siłę pokazała polska szkoła designu. Uznanie jury zyskał projekt IN&OUT Michała Warykiewicza, zdobywając 1 miejsce w JtG 2010/2011. Oprócz IN&OUT w 4. edycji w gronie finalistów znalazły się jeszcze trzy prace polskich projektantów. Młodzi architekci z Polski powtórzyli sukces również w ostatniej edycji, w której do ścisłego finału zakwalifikowano aż trzy prace; Exstream Anny Lubaś, czyli innowacyjne spojrzeniem na toaletę; LIFT Marty Szymkowiak – umywalkę z funkcją prysznica oraz watAIR Magdaleny Chudy i Aleksandra Gruszki, czyli wariacje na temat nowoczesnej strefy kąpielowej.

Informacje o firmie ROCA
ROCA oferuje produkty wyposażenia łazienki, kładąc nacisk na ich design i funkcjonalność. W ofercie firmy znajdują się kompleksowe wyposażenie przestrzeni łazienkowej – ceramika, baterie, stelaże podtynkowe i przyciski, wanny, meble łazienkowe oraz dodatki, i płytki ceramiczne. Firma zatrudnia 21 100 pracowników, posiada 78 zakładów produkcyjnych i jest obecna w ponad 135 krajach na całym świecie. ROCA jest światowym liderem w swojej branży. Grupa z hiszpańskim kapitałem dominuje nie tylko na rynkach Europy, lecz także Ameryki Łacińskiej, w Indiach i Rosji. Z sukcesem działa też w Chinach, na Bliskim Wschodzie oraz wielu krajach Azji i Afryce.

Grupa ROCA to łącznie ponad siedemdziesiąt marek z branży wyposażenia łazienek na całym świecie. W Polsce należą do niej: Roca, Laufen oraz POOLSPA.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH