Studio Dobrych Rozwiązań

Dobrzemieszkaj.pl - projektowanie, aranżacja wnętrz, wystrój mieszkania

Fot. materiały organizatora.

Fot. materiały organizatora.
  • Autor: Justyna Łotowska
  • 08 sie 2014 08:33

Brazylijczycy po raz drugi zobaczą design z Polski.

14 sierpnia w São Paulo rozpocznie się szósta edycja wystawy The Spirit of Poland, w ramach której kilkanaście marek promować będzie polskie wzornictwo w Brazylii. Pokazane na wystawie produkty przybliżą Brazylijczykom polską kulturę materialną, jej historię oraz współczesny rozwój.

The Spirit of Poland to inicjatywa, której głównym celem jest ukazanie potencjału designu z Polski na forum międzynarodowym. Pierwsza z tegorocznych wystaw The Spirit of Poland 2014 we współpracy z Culture.pl rozpocznie się 14 sierpnia w São Paulo jako element bogatego programu DW! São Paulo Design Weekend.

W ramach współpracy z MADE, brazylijskim forum promocji designu, prezentowane będą produkty kilkunastu polskich marek. Celem wystawy jest przybliżenie polskiej kultury materialnej, jej historii oraz współczesnego rozwoju poprzez pokazanie różnorodności polskich firm, w których budowaniu projektanci mają szczególny udział. W tej edycji kontekstem dla eksponowanych obiektów stanie się historia poszczególnych marek, zaprezentowana w atrakcyjny sposób, zachęcająca odbiorcę do zapoznania się zarówno z obiektem, jak i procesem jego powstawania.

Dodatkowym sposobem na wyrażenie idei wydarzenia i wartości zawartych w wystawie będzie specjalnie zaprojektowana dla The Spirit of Poland identyfikacja zapachowa. Jaki design zaprezentujemy w Brazylii? Pierwsza grupa marek opiera swój model biznesowy na pracach badawczych nad technologią czy też produkcją, a trzonem działalności tych firm są patenty, unikalne rozwiązania technologiczne. Wśród nich znajdują się Zieta Prozessdesign, CSTM i Nobile.

Drugą grupą firm są studia projektowe, które opracowały i wdrożyły własny produkt - między innymi marki biżuterii TAKK i PET PETITS. Kolejną grupę stanowią studia projektowo-produkcyjne, które wdrażają autorskie produkty pod swoją marką tak jak: Kosmos Project, MALAFOR i Tabanda. Czwartym typem firm są te, których działalność od początku opiera się na produkcji, a projektowanie jest wykorzystywane przez założycieli firmy w świadomy sposób. Taki model zaprezentowany jest m.in. na przykładzie nowego oświetlenia Kafti.

Dodatkowo ciekawymi zjawiskami, jakie można zaobserwować wśród prezentowanych koncepcji marek są: reprezentowane przez Vzór ożywianie projektów – ikon polskiego designu w nowej odsłonie oraz tworzenie modelu biznesowego związanego ściśle z działaniem na korzyść osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, które charakteryzuje markę WellDone®.

Marki biorące udział w edycji São Paulo: Agnieszka Bar, CUSTOM (CSTM), Designlab, Kafti, Kosmos Project, MALAFOR, MOA, Nobile, Pani Jurek, PET PETITS, Shima, Studio Robot, Tabanda, Takk, WellDone®, V4, Vzór, Zieta Prozessdesign.

Organizatorzy: The Spirit of Poland, Culture.pl

W tym roku, we współpracy z Culture.pl odbędą się dwie odsłony wystawy The Spirit of Poland. Pierwsza z nich prezentowana będzie w trakcie DW! São Paulo Design Weekend, kolejna w listopadzie w Muzeum Narodowym w Brasilii.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

NEWSLETTER DOBRZEMIESZKAJ.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu Dobrze Mieszkaj codziennie w Twojej skrzynce

GALERIE PROJEKTANTÓW

ARCHITEKT RADZI

W tym tygodniu na pytania czytelników portalu odpowiada:

Autorskie Studio Projektu QUBATURA