Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

V Forum Branży Łazienkowej. Fot. Marek Misiurewicz

Zobacz galerię [15 zdjęć]

V Forum Branży Łazienkowej. Fot. Marek Misiurewicz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Katarzyna Zacharewicz-Łukaszuk
17 kwi 2018 12:48

Forum Branży Łazienkowej: zobacz relację z panelu inauguracyjnego

Po prezentacji przygotowanej przez przedstawicieli Maisson Valentina przyszedł czas na dyskusję o łazienkach segmentu premium. Uczestnicy dyskusji podjęli próbę zdefiniowania, czym jest luksus w łazience.

W panelu prowadzonym przez Zbigniewa Urbańskiego udział wzięli: Soraia Costa, Sergio Oliveira jako przedstawiciele marki Maison Valentina, a także Łucja Janik - architekt, współwłaściciel, Rubicon Architektura i Projektowanie Wnętrz; Marcelin Matusiak - Strategic Insight Manager, GfK Polonia, ekspert ds. badań konsumenckich; Rafał Przygocki, zarządzający firmą Marmorin w Polsce oraz projektant Piotr Wełniak.

Piotr Wełniak rozpoczął od zwrócenia uwagi na fakt, że luksus mierzy się skalą. Łazienka premium to salon kąpielowy o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych – powiedział. Łazienka jako wnętrze nabiera dziś nowego znaczenia. Przestaje być pomieszczeniem, służącym zaspakajaniu fizjologicznych potrzeb. Staje się coraz częściej wizytówką mieszkania czy domu. Polacy, przez lata pozbawieni dostępu do produktów z wyższej półki, wciąż odczuwają potrzebę luksusu. Rośnie świadomość potrzeby zatrudniania projektanta wnętrz, od którego oczekujemy dziś tzw. efektu WOW, spektakularności.

Zdaniem Sergio Costy wyznacznik luksusu zależy od klienta. Dla jednych liczy się materiał, dla innych technologia. Dlatego bardzo ważna jest dbałość o detale. Musimy zwracać uwagę na wszystko - podkreślał. Poproszony o wskazanie rynków, na których obserwuje się obecnie największy popyt na luksusowe wyposażenie łazienek, na pierwszym miejscu wymienił Stany Zjednoczone, na drugim – kraje bliskiego wschodu i Rosję, a na trzecim – ex aequo Francję, Wielką Brytanię oraz Indie.

Rozwojowi segmentu premium sprzyja korzystna koniunktura gospodarcza. Coraz więcej Polaków po prostu „stać na luksus”, a to napędza rozwój produktów premium niezależnie od branży. Marcelin Matusiak, odwołując się do przykładu marki Maison Valentina, zwrócił uwagę na panujący obecnie kierunek myślenia o łazience. Mamy w tej chwili do czynienia z personalizacją wnętrza, trendem polegającym na nadawaniu indywidualnego charakteru łazience. Wnętrze to nabiera szczególnego miejsca w naszym życiu, w domu i w rodzinie. Łazienka zaczyna coraz częściej być postrzegana jako przestrzeń wypoczynku. W łazience premium musi znaleźć się miejsce na leżankę, saunę, dużą wolnostojącą wannę czy jacuzzi. Klienci oczekują od projektanta wizji „filmowego”, nastrojowego wnętrza, w którym będą mogli przyjemnie spędzić czas.

Rafał Przygodzki zwrócił uwagę na fakt, że Polacy mają wciąż silną potrzebę luksusu, ponieważ przez kilkadziesiąt lat minionego ustroju byli pozbawieni możliwości korzystania z dóbr oferowanych przez zachodnie rynki. Nie zgodził się ze stwierdzeniem, że posiadacze łazienek o powierzchni kilku metrów kwadratowych nie mają szans na luksus. Łatwo jest stworzyć salon kąpielowy na dużej powierzchni - zauważył. Sztuką jest zrobić coś z niczego, perełkę na kilku metrach kwadratowych. Obecnie mamy już możliwości, dostępne na rynku produkty ewoluują w kierunku sztuki użytkowej. Luksus dopasowujemy do oczekiwań klienta.

Paneliści podkreślali też, że myślenie o łazience premium powinno zaczynać się już na etapie projektowania domu. To bardzo ważne by o łazience myśleć już na etapie koncepcji projektowej – mówił Piotr Wełniak. Powinniśmy przeanalizować jak, kiedy i kto będzie z niej korzystał. To pozwoli nam stworzyć wnętrze unikalne, dobrze odpowiadające potrzebom domowników i ponadczasowe. Tymczasowość i dekoracyjność nie jest dobra dla segmentu premium.

Jest natomiast czymś nieuniknionym w łazienkach komercyjnych, na które zwracała uwagę Łucja Janik. Takie wnętrza projektuje się z założenia na 8 lat. Po tym czasie następuje remont. Zdaniem Łucji Janik luksus w polskich łazienkach publicznych często oznacza stosowanie rozwiązań ekologicznych i urządzeń zaawansowanych technologicznie. Ekologia traktowana jest jak luksus, ponieważ rozwiązania, które oszczędzają wodę i energię są drogie zakupowo, choć tańsze w eksploatacji. Podobnie rzecz ma się z wyposażeniem zaawansowanym technologicznie - podkreślała. Jednak inwestorzy komercyjni coraz częściej decydują się na stosowanie takich rozwiązań.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH