Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Justyna Łotowska
04 cze 2014 14:13

Jak design zmienia świat i społeczeństwo? Main event we Wrocławiu

Design thinking, styl życia w komunikacji, czy nowe trendy w projektowaniu to główne tematy, o których będą rozmawiać specjaliści komunikacji wizualnej oraz studenci podczas warsztatów, wykładów i wystaw zorganizowanych w ramach „main event” w Instytucie Grafiki SWPS. Wydarzenie odbędzie się 13 czerwca 2014 r. w siedzibie SWPS we Wrocławiu przy ul. Ostrowskiego 30. Wstęp wolny.

Obróbka fotografii reklamowej, warsztat copywritera, systemy i procesy projektowania logo, narracja obrazowa i storyboarding oraz praktyka współczesnej reklamy, czyli sztuka tworzenia światów równoległych – warsztaty kompetencyjne na ten temat odbędą się w ramach „main event” w godz. 10.00-15.00. Skierowane są do wszystkich, którzy chcą wzbogacić swoją wiedzę o umiejętności praktyczne na temat designu. Zajęcia poprowadzą m.in. Piotr Maciejczyk, który wyjaśni rolę słowa w reklamie początkującym copywriterom oraz dr Krzysztof Moszczyński, który pokaże, czym wyróżnia się dobre logo. Na warsztaty obowiązują zapisy.

Jak design może przyczynić się do zmian w społeczeństwie pokażą studenci grafiki SWPS Wrocław w godz. 15.00-16.00 podczas wernisażu poświęconemu m.in. nielegalnemu grafitti. Prace dotyczą problemu nielegalnej sztuki ulicznej oraz prezentują narzędzia służące do walki z tym zjawiskiem. Studenci chcą pokazać, że design pełni przede wszystkim funkcję użytkową, w myśl idei Briana Reed’a: „Wszystko zostało zaprojektowane. Niewiele rzeczy zostało zaprojektowanych dobrze”.

Jakie jest obecnie podejście do projektowania? Jakie możliwości daje design naszemu otoczeniu? Na te pytania w godz. 16.30-19.00 odpowiedzą w ramach wykładów projektanci, graficy oraz specjaliści od komunikacji i psychologii społecznej. Gośćmi będą m.in.: prof. dr hab. Michael Fleischer (znawca communication design z SWPS Wrocław), prof. dr hab. Jerzy Olek (projektant i teoretyk z zakresu fotografii i sztuki z SWPS Wrocław), Marian Misiak, Kamil Laszuk i Jacek Utko (projektanci) oraz Mariusz Wszołek i dr Krzysztof Moszczynski z Instytutu Grafiki SWPS. Opowiedzą między innymi o tym, jaka jest przyszłość projektowania treści w druku i internecie, jak być multifunkcjonalnym, ale nie rozmieniać się na drobne oraz przedstawią przepis na efektywną współpracę projektową.

Przez warsztaty i prelekcje chcemy pokazać, do czego można wykorzystać design. Z jednej strony mówimy o projektowaniu produktu, z drugiej o wzornictwie usług, komunikacji czy postaw społecznych. Design ma bardzo szerokie zastosowanie, a punktem wspólnym dla tych zastosowań są wizerunki i znaczenia, które są efektem działania projektanta – mówi dr Krzysztof Moszczyński.

Jak mówią organizatorzy, jednym z celów „main event” jest próba zweryfikowania niektórych mitów, które narosły wokół pojęć „design” i „projektowanie”. – Na temat designu i projektowania powstało wiele mitów. Na przykład takie, które mówią, że reklama wpływa na sprzedaż lub bezpośrednio manipuluje odbiorcami. Inne mity mylnie wskazują, co jest sztuką, a co designem. Jeszcze inne głoszą, że na studiach graficznych trzeba umieć dobrze rysować i obsługiwać programy graficzne. Czas się z tymi mitami rozprawić i wyjaśnić sobie, czym jest projektowanie – mówi Mariusz Wszołek. – A jest to przede wszystkim sprawne rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem stosownych kompetencji: pracy zespołowej, krytycznego i analitycznego myślenia, przyjęcia postawy kreatywnej, czy wreszcie kompetencji komunikacyjnej i społecznej – dodaje.

Współczesne rozumienie designu i projektowania komunikacji dotyka różnych przestrzeni rynku. Dlatego „main event” jest skierowany do szerokiej publiczności. Z jednej strony do kandydatów na studia projektowe, a z drugiej do instytucji, naukowców, projektantów, biznesmenów i wszystkich zainteresowanych odpowiedzią na pytanie, czym jest projektowanie.

Więcej informacji oraz zapisy na warsztaty na stronie www.grafika.swps.pl/main-event   

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH