Property Forum 2015: uczestnicy panelu dyskusyjnego, od lewej: Wojciech Kuśpik, Ireneusz Węgłowski, Magdalena Sekutowska, Wojciech Liszka, Wiesław Likus. Fot. PTWP.

Zobacz galerię [4 zdjęć]

Autor: Judyta Kokoszkiewicz
30 wrz 2015 15:33

Property Forum 2015: Dobry event wszystkim się opłaca

Property Forum przyciągnęło uwagę około 1.000 gości zainteresowanych kierunkami rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. W blisko 20 sesjach tematycznych uczestniczyło 120 prelegentów.

Jeden z paneli dyskusyjnych odbywających się w trakcie Property Forum 2015 dotyczył turystyki biznesowej. W debacie „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca – rynek MICE w Polsce”, prowadzonym Wojciecha Kuśpika, Prezesa Zarządu Grupy PTWP wzięli udział: 

1. Żaneta Berus – Prezes, EXPO XXI Warszawa,
2. Dariusz Futoma – Director, Horwath HTL Poland,
3. Wiesław Likus – Holding Liwa Sp. z o.o.,
4. Wojciech Liszka – Prezes Ustępujący, Międzynarodowe Stowarzyszenie Organizatorów Spotkań MPI POLAND CLUB, CEO, Z-Factor,
5. Magdalena Sekutowska – Dyrektor ds. Rozwoju, Europa Wschodnia, Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre,
6. Krzysztof Celuch – Kierownik, Poland Convention Bureau,
7. Ireneusz Węgłowski – Wiceprezes Zarządu, Orbis SA.

Uczestnicy dyskusji zgodzili się ze zdaniem Wiesława Likusa z Holding Liwa, że spotkania biznesowe, takie jak konferencje i targi to najtańsza forma promocji poszczególnych miast, czy nawet całego kraju. Jak zgodnie stwierdzili prelegenci, rozwój infrastruktury, propozycje instytucji kultury (oper, teatrów, galerii, muzeów) oferta restauracji i sklepów, dostępnych w mieście, w którym odbywa się event to kluczowy czynnik rozwoju turystyki biznesowej. Silnie podkreślał to również Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbis SA. Zwrócił uwagę, że rozwój rynku MICE musi być bardzo mocno związany z infrastrukturą transportową, hotelową, gastronomiczną oraz wieloma innych branżami, które współpracują z organizatorami imprez. W związku z tym musimy bardzo uważać na rozwój tego sektora, tak aby odbywał się równolegle z innymi uczestnikami tego rynku – podkreślił. 

Bezpośrednia współpraca wszystkich podmiotów turystki biznesowej, czyli centrów targowych, organizatorów konferencji, hotelarzy, podmiotów samorządowych oraz miast będzie kluczem do rozwoju tego segmentu rynku. Jest o co walczyć, ponieważ klient biznesowy jest klientem wydającym około 30% więcej niż turysta indywidualny.

Ważnym głosem w dyskusji o potrzebie konsolidacji sił różnych podmiotów rynku turystyki biznesowej było zdanie Magdaleny Sekutowskiej, dyrektor ds. rozwoju, Europa Wschodnia, Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre, która uważa, że Polska ma ogromny potencjał, którego absolutnie nie wykorzystuje. Widać to po braku komunikacji pomiędzy wszystkimi zainteresowanymi rozwojem rynku MICE.

Organizatorem wydarzenia była redakcja portalu propertynews.pl wraz z wydawcą, Grupą PTWP.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH