Property Forum 2015: uczestnicy sesja inauguracyjnej. Fot. PTWP.

Zobacz galerię [4 zdjęć]

Autor: Judyta Kokoszkiewicz
01 paź 2015 11:12

Property Forum 2015 - o tym dyskutowano w Warszawie

Rynek inwestycyjny, nowoczesne biura, centra handlowe, hotele, czyli szeroko pojęte nieruchomości komercyjne były przedmiotem zainteresowań uczestników dwudniowego Property Forum 2015, które odbyło się 28 i 29 września w Warszawie.

Głównym wnioskiem, przewijającym się na każdym z paneli jest fakt, że Polska nadal stanowi bardzo atrakcyjny rynek inwestycyjny dla nieruchomości komercyjnych. Jasne i ciemne strony inwestowania nad Wisłą, jak również panel, w którym szczegółowo omawiano inwestycje w Warszawie, to tematy, cieszące się szczególnym zainteresowaniem. Puentą spotkań jest stwierdzenie, że mamy jeszcze wiele pracy na linii inwestor-państwo. Najtrudniejszym zadaniem jest zmiana opinii publicznej na temat inwestorów czy deweloperów, którzy nadal są postrzegani w bardzo niekorzystnym świetle. Kluczowe wydaje się też konstruowanie przejrzystych norm prawnych, które ułatwią pracę urzędników zajmujących się procesami inwestycyjnymi w miastach.

W trakcie dwudniowego Forum Property 2015 uczestnicy mogli wziąć udział w licznych sesjach tematycznych, m.in.:

- „Rynek inwestycyjny: There is no alternative? - rynek nieruchomości komercyjnych nad Wisłą oczami globalnych inwestorów”. W trakcie panelu dyskutowano o nieruchomościach z największym potencjałem dla globalnych graczy; jak będzie się zmieniał klimat na rynku inwestycyjnym, oraz o projektach w realizacji i planach.

- „Prawo od nowa – co najbardziej przeszkadza w biznesie deweloperskim” – dyskusja dotyczyła największych problemów deweloperów oraz propozycji zmian legislacyjnych w Kodeksie budowlanym, a także dobrych wzorców – czyli analizy międzynarodowych regulacji prawnych.

- „Inwestorzy: Jasne i ciemne strony inwestowania nad Wisłą” - „Dlaczego Polska?” - to pytanie otworzyło dyskusję podczas panelu, uczestnicy sesji wspólnie analizowali przewagi i zagrożenia, jakie czyhają na inwestorów.

- „Hotele: Dobry event wszystkim się opłaca - rynek MICE w Polsce” - jednym z wniosków płynących z dyskusji było stwierdzenie, że liczba konferencji nie rośnie porównywalnie do miejsc, gdzie takie spotkania można organizować. Uczestnicy panelu zgodzili się, że spotkania biznesowe, takie jak konferencje i targi to najtańsza forma promocji poszczególnych miast, czy nawet całego kraju.

- „Centra handlowe: Centra przyjazne rodzinie”. W trakcie panelu rozmawiano o potrzebnych udogodnieniach, ofercie najemców oraz o tym, czy na rynku potrzebny jest nowy format.

- „Biura: High-tech w biurze – czyli co wpływa na komfort pracy” - o tym, ile kosztuje high-tech, jak budować, aby nie przesadzić, ile można zaoszczędzić, oraz czego oczekuje współczesny najemca biurowca.

 

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH