Studio Dobrych Rozwiązań

Dobrzemieszkaj.pl - projektowanie, aranżacja wnętrz, wystrój mieszkania

Wielu zainteresowanych zgromadził panel dyskusyjny „Eksport polskiego wyposażenia łazienek – poszukiwanie nowych rynków zbytu i nowych kanałów dystrybucji”, w którym udział wzięli (od lewej: Michał Urbański, dyrektor eksportu Sanitec Koło, Rafał Kłobucki, zastępca dyrektora ds. sprzedaży KUKE S.A. oraz Tomasz Defratyka, prezes zarządu firmy Deftrans. Dyskusję moderował Zbigniew Sulewski, ekspert Centrum im. Adama Smitha.

Wielu zainteresowanych zgromadził panel dyskusyjny „Eksport polskiego wyposażenia łazienek – poszukiwanie nowych rynków zbytu i nowych kanałów dystrybucji”, w którym udział wzięli (od lewej: Michał Urbański, dyrektor eksportu Sanitec Koło, Rafał Kłobucki, zastępca dyrektora ds. sprzedaży KUKE S.A. oraz Tomasz Defratyka, prezes zarządu firmy Deftrans. Dyskusję moderował Zbigniew Sulewski, ekspert Centrum im. Adama Smitha.
  • Autor: Anna Usakiewicz
  • 20 kwi 2015 11:56 (aktualizacja: 21 kwi 2015 12:18)

Tak było na Forum Branży Łazienkowej. Zobacz relację z wydarzenia

Druga edycja Forum Branży Łazienkowej – spotkania producentów, dystrybutorów, wykonawców, a także ekspertów i specjalistów ds. marketingu i eksportu związanych z branżą wyposażenia łazienek odbyło się 26 marca w warszawskim hotelu Sheraton.

Blisko 200 osób związanych zawodowo z branżą wyposażenia łazienek spotkało się podczas Forum Branży Łazienkowej, organizowanego przez magazyn branżowy Łazienka. Przedstawiciele producentów, dystrybutorów, sprzedawców, ale także specjaliści ds. marketingu, eksportu uczestniczący w jedynym tego rodzaju w Polsce wydarzeniu, mieli okazję rozmawiać o sytuacji na rynku, wymieniać spostrzeżenia i wnioski, wymieniać się uwagami, ale przede wszystkim skorzystać z bogatego pod względem merytorycznym programu przygotowanego przez organizatorów.

Na program tegorocznej edycji Forum Branży Łazienkowej złożyły się dwa główne panele dyskusyjne o tematyce istotnej z punktu widzenia zarówno producentów jaki i dystrybutorów oraz sesje tematyczne poświęcone zagadnieniom finansowania inwestycji, komunikacji, marketingu i sprzedaży w internecie oraz merchandisingu.

Panel inaugurujący tegoroczne forum dotyczył zagadnień eksportu. W dyskusji pod hasłem „Eksport polskiego wyposażenia łazienek – poszukiwanie nowych rynków zbytu i nowych kanałów dystrybucji” wzięli udział Tomasz Defratyka, prezes zarządu firmy Deftrans, Rafał Kłobucki, zastępca dyrektora ds. sprzedaży KUKE S.A. oraz Michał Urbański, dyrektor eksportu Sanitec Koło, moderatorem był Zbigniew Sulewski, ekspert Centrum im. Adama Smitha, członek rady nadzorczej Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, dyrektor programu Balic Desk prowadzonego przez Warsaw Enterprise Institute.

Uczestnicy panelu dyskutowali o tym, gdzie i jak poszukiwać nowych miejsc dla eksportu polskiego wyposażenia łazienek. W dużej mierze dyskusja dotyczyła obecnej, trudnej sytuacji na rynkach rosyjskim i ukraińskim i jej wpływu na sytuację polskich producentów i eksporterów. Poruszono również zagadnienia związane z bezpieczeństwem i ubezpieczeniem transakcji.

Z kolei panel pod hasłem „Od szkicu na papierze do rynkowego sukcesu – czyli jak skutecznie wdrożyć nowy produkt” poruszał zagadnienia ważne dla wszystkich związanych z procesem projektowania, wdrażania oraz sprzedaży nowych produktów. Udział w dyskusji wzięli: Marcin Jędrzak, projektant, właściciel firmy Jędrzak Design, Magdalena Musiał, główny projektant Marmorin Design Studio, Emil Sakowski, Dyrektor Sprzedaży w firmie Servitior Prim, Sebastian Sałkiewicz, development manager, sanitary department Bisk, Piotr Wełniak, projektant, architekt wnętrz, Studio Projektowe Ette. Dyskusję moderował dr Paweł Balcerzak, współwłaściciel zespołu projektowego INNO+NDP, członek zarządu SPFP, autor programu modułów magisterskich Design Managment.

Paneliści analizowali m.in. przygotowanie projektantów do współpracy z producentami, poruszali zagadnienia związane z budowaniem zespołu projektowego, dotyczące procesów i procedur projektowych, analizy potrzeb rynku i klienta poprzedzających przygotowania projektu. Rozmawiali o tym jak komunikować nowy design i co jest najtrudniejsze we współpracy pomiędzy projektantem a producentem.

Program sesji równoległych został przygotowany z myślą o producentach i dystrybutorach. Dla producentów prezentację „Jak prowadzić nowoczesną komunikację i działania marketingowe firmy w internecie” poprowadził Paweł Stempniak, ekspert od komunikacji marketingowej w nowych mediach, agencja komunikacji w nowych mediach White Bits. Z kolei prezentacja Joanny Dominiak, dyrektor Centrum Finansowania MSP Comarch S.A dotyczyła nowej perspektywy finansowej na lata 2014-2020 i tego jak sfinansować technologiczne inwestycje firm.

Ważne z punktu widzenia dystrybutorów zagadnienia dotyczące merchandisingu przedstawił Piotr Ignaczak, partner zarządzający w Catman Group Sp. z o.o. (prezentacja pod hasłem Merchandising dla zaawansowanych – ekspozycja produktów w salonie). Natomiast o sprzedaży internetowej mówił Łukasz Plutecki, współwłaściciel agencji e-commerce NetArch w prezentacji „Jak stworzyć dobry sklep internetowy z wyposażeniem łazienek?”.

Kulminacją tegorocznego Forum Branży Łazienkowej była gala wręczania nagród w konkursach "Łazienka - Wybór roku 2015" oraz "Łazienka Salon Roku 2015" organizowanych przez magazyn branżowy Łazienka. 

Fot. Paweł Ławreszuk.

WASZE KOMENTARZE (0) + DODAJ KOMENTARZ

NEWSLETTER DOBRZEMIESZKAJ.PL

Najciekawsze artykuły z serwisu Dobrze Mieszkaj codziennie w Twojej skrzynce

GALERIE PROJEKTANTÓW

Forum Dobrego Designu

ARCHITEKT RADZI

W tym tygodniu na pytania czytelników portalu odpowiada:

Autorskie Studio Projektu QUBATURA