Laureaci konkursu

Zobacz galerię [15 zdjęć]

Autor: Redakcja Ryneklazienek.pl
15 kwi 2016 08:58

Trendy, tendencje rynkowe, wyniki sprzedaży: za nami Forum Branży Łazienkowej [podsumowanie]

Ponad 250 uczestników największego w Polsce wydarzenia branży wyposażenia łazienek wzięło udział w dyskusjach o kondycji rynku i sprzedaży płytek ceramicznych, a także wysłuchało wystąpień gości specjalnych.

Trzecią edycję można uznać za rekordową pod względem frekwencji. Gościliśmy ponad 250 uczestników - kadrę zarządzająca firm producenckich oraz salonów łazienkowych, a także architektów i projektantów wnętrz - którzy przysłuchiwali się branżowym panelom dyskusyjnym i wystąpieniom gości specjalnych.
Forum rozpoczęło wystąpienie Arkadiusza Kaczanowskiego redaktora prowadzącego portal Rynek Łazienek, który zaprezentował wyniki raportu "Liderzy Rynku Łazienek". Raport powstał na podstawie danych sprzedażowych partnerów raportu - pięciu firm handlowych. Z zestawienia tych danych wyłonił się obraz producentów - liderów rynku wyposażenia łazienek w poszczególnych łazienkowych segmentach asortymentowych.

Debaty o rynku
Wyniki raportu były podstawą rozpoczęcia rozmowy w pierwszym panelu dyskusyjnym zatytułowanym "Kto rozdaje karty na rynku wyposażenia łazienek". W dyskusji uczestniczyli: Wojciech Borkowski, dyrektor generalny Deante, Krzysztof Dulban, dyrektor dystrybucji w firmie Excellent, Seweryn Kartkowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Ceramicznej, Marek Przybył, założyciel i prezes sklepu internetowego Łazienkaplus.pl S.A., Adam Rożko, prezes zarządu firmy Refleks oraz Adam Sieńko, key account manager w firmie New Trendy. Rozmowę poprowadziły Marta Borowska oraz Anna Raducha-Romanowicz.

Uczestnicy debaty skomentowali wyniki raportu a główna część dyskusji dotyczyła sytuacji segmentu handlowego na tzw. rynku tradycyjnym. Uczestnicy zgadzali się, że aby osiągnąć na nim sukces, należy zwracać uwagę na koszty i dobrze zarządzać stanami magazynowymi.

W drugim panelu dyskusyjnym Renata Gutowska, dyrektor handlowy Grupy Vinderen, Wiesław Olchawa, kierownik lubelskiego salonu Andbud, Zbigniew Ostrowski, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Salonów Wyposażenia Wnętrz oraz Romuald Wojda, general manager Opoczno Łazienki zastanawiali się jak efektywnie sprzedawać płytki ceramiczne w salonie łazienkowym i czy sprzedawać płytki polskie czy importowane? Podkreślano także rangę dobrej współpracy między handlowcami a producentami płytek. Dyskusję moderował Arkadiusz Kaczanowski.

Goście specjalni
Mocne punkty tegorocznego programu Forum Branży Łazienkowej to również wystąpienia gości specjalnych. Pierwszym była prezentacja Natalii Nguyen. Architektka, projektantka wnętrz i miłośniczka designu opowiedziała o swoich inspiracjach w projektowaniu łazienki i przedstawiła trzynaście jej zdaniem najbardziej aktualnych trendów łazienkowych.

Bardzo dużym zainteresowaniem zgromadzonych cieszyło się wystąpienie Marcelina Matusiaka, który odkrył przed zebranymi co wpływa ne decyzje zakupowe klienta remontującego łazienkę i jak - dzięki tej wiedzy - handlowiec w salonie może zwiększyć efektywność sprzedaży.

Nie mniejszą uwagę przyciągnął kolejny punkt programu - spotkanie z Przemysławem Powalaczem, prezesem Geberit Polska. W wywiadzie, który prowadziła Marta Borowska, przybliżył on szczegóły związane z połączeniem na naszym rynku firm Geberit i Koło.

III Forum Branży Łazienkowej zakończyło się uroczystą Galą rozdania nagród w konkursach "Łazienka - Wybór Roku 2016" oraz "Łazienka - Salon roku 2016".

fot. Piotr Waniorek, Paweł Pawłowski

WIĘCEJ O FBŁ: RELACJE WIDEO, WYWIADY, PODSUMOWANIA DEBAT

PARTNERZY FORUM BRANŻY ŁAZIENKOWEJ:

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH