Organizowana przez Związek POiD kampania edukacyjna „Dobry Montaż” ma uczulić Polaków, że wybór wysokiej jakości okien, drzwi, bram czy elementów fasady powinien iść w parze z ich dobrym montażem. Fot. POiD.

Zobacz galerię [2 zdjęć]

Autor: POiD
18 marz 2015 13:56

Zakup okna – poznaj swoje prawa

Zakup okna to inwestycja na długie lata. Aby w pełni cieszyć się eksploatacją wyrobu, powinniśmy dokonać przemyślanego wyboru i znać prawa przysługujące nam, jako konsumentom.

Regulacje dotyczące sprzedaży konsumenckiej (w tym także zakupu stolarki okiennej) znajdziemy w nowej ustawie o prawach konsumenta. Weszła ona w życie 25 grudnia 2014 roku i gwarantuje jeszcze lepszą ochronę interesów klientów niż poprzednio obowiązujące przepisy. W ten sposób polskie prawodawstwo zostało ujednolicone oraz dostosowane do przepisów Unii Europejskiej. Zanim zdecydujemy się na zakup okna, warto zapoznać się z treścią ustawy. Dzięki temu rozeznaniu będziemy mieli możliwość podjęcia świadomego wyboru.

Nieznajomość prawa szkodzi

Nowa ustawa o prawach konsumenta stanowi odpowiedź na dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 roku. Doprecyzowane zostały w niej przepisy dotyczące umów konsumenckich: zawieranych w okolicznościach typowych – w lokalu sprzedawcy oraz w sytuacjach nietypowych, tj. poza lokalem sprzedawcy (np. w domu konsumenta z bezpośrednim udziałem przedstawiciela przedsiębiorcy) i na odległość (np. za pomocą Internetu bądź telefonicznie). Z treści ustawy dowiemy się, o czym powinien poinformować nas sprzedawca.

W nowej ustawie katalog obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy wobec klienta znacząco się poszerzył. To dobra wiadomość dla wszystkich planujących zakup okien. Jeśli zawieramy umowę na odległość czy poza sklepem (np. w naszym domu), sprzedawca musi podać nam szczegółowe informacje o: przedmiocie świadczenia, danych przedsiębiorstwa, cenie wraz z podatkami, kosztach połączeń telefonicznych wykonywanych w celu zawarcia umowy, terminie i sposobie zapłaty, prawie odstąpienia od umowy itp. Po jej zawarciu przedsiębiorca nie może również domagać się od nas dodatkowych płatności, jeśli wcześniej o nich nie poinformował, bądź nie uzyskał naszej wyraźnej zgody na tego typu czynność.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH