Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

Odkurzacz Tefal Silence Force Cyclonic 4A. Fot. Tefal
Odkurzacz Tefal Silence Force Cyclonic 4A. Fot. Tefal
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
Autor: Redakcja Dobrzemieszkaj.pl
10 sty 2019 07:58

Czy Polacy kochają sprzątać? Zobacz wyniki raportu

Ponad 85% Polaków sprząta codziennie lub kilka razy w tygodniu, przeszkadza nam głównie kurz, a nasze ulubione obowiązki to pranie, zmywanie podłóg i odkurzanie.

Rezultaty Wielkiego Badania Porządków nie pozostawiają złudzeń. Dom według Polaka musi być przede wszystkim czysty. W badaniu ankietowym zorganizowanym przez firmę Tefal wzięło udział aż 11 000 osób, które opisywały kto, jak i dlaczego sprząta w ich domach.

Z każdym rokiem obserwujemy nie tylko zmiany zachowań Polaków, ale również ich podejście do codziennych obowiązków. Temat sprzątania postanowiła dokładnie zgłębić firma Tefal w Wielkim Badaniu Porządków. W internetowej ankiecie na stronie www.domwprzadku.pl respondenci przez niemal miesiąc mogli odpowiadać na 11 pytań dotyczących m.in. motywacji do sprzątania, podziału domowych zdań czy swoich ulubionych czynności.

Okazuje się, że jesteśmy wielbicielami porządku w domu. Ponad 50% respondentów sprząta codziennie, a prawie 35% kilka razy w tygodniu. Choć obowiązek dbania o czystość spoczywa nadal głównie na kobietach (62%), prawie 35% ankietowanych deklaruje, że angażuje do prac całą rodzinę.

Autorzy badania sprawdzili również motywację stojącą za sprzątaniem. Prawie 65% po prostu lubi porządek, a ponad 18% przywraca równowagę po chaosie wprowadzonym w mieszkaniu przez dzieci. Co ciekawe, walczymy głównie nie z nadmiarem rzeczy, ale unoszącym się kurzem, stertami prania, dywanami i sierścią zwierząt. Jak na polu bitwy bywa, do sprzątania zabieramy się strategicznie. Ponad 43% badanych wykonuje czynności zawsze w tej samej kolejności, prawie 12% dopasowuje ich rytm do dnia i tyle samo zaczyna od najmniej lubianych obowiązków.

Co męczy nas najbardziej, a co robimy chętnie? Nie znosimy mycia okien (41%) i prasowania (43%). Taki wynik nie dziwi, ponieważ obie czynności wymagają dużego zaangażowania i wyjątkowej skrupulatności. Większość respondentów natomiast lubi pranie (71%), prawie 65% zmywanie podłóg, a 62% ankietowanych odkurzanie. Firma Tefal w badaniu postanowiła pogłębić temat trzeciej ulubionej czynności Polaków. Przy wyborze odkurzacza kierujemy się głównie jego skutecznością na różnych powierzchniach (58%). Natomiast preferencje co do typu urządzeń nie są już tak jednoznaczne. 28% ankietowanych kupując odkurzacz wybrałaby ten bezworkowy, 25% bezprzewodowy, 24% robota, a tylko 17% klasyczny model workowy. Zużycie energii nie ma dla nas większego znaczenia, choć o tym, że 4AAAA oznacza klasę efektywności energetycznej wie aż 79% Polaków!

Wielkie Badanie Porządków trwało od 15 października do 12 listopada 2018 roku. Ankieta znajdowała się na stronie internetowej www.domwprzadku.pl, dedykowanej akcji. Organizatorzy nie wykluczają kolejnej edycji projektu.

WASZE KOMENTARZE (0)

DODAJ KOMENTARZ

POLECAMY W SERWISACH