Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

PARTNER SERWISU

4 Design Days: trendy 2021. Jak pandemia zmieniła wnętrza?

Autor: Urszula Tatur
02 lut 2021 10:54

Mieszkaniowa moda zmienia się co rok, ale ostatnie 10 miesięcy wywróciło dotychczasowe trendy do góry nogami. Pandemia zmieniła nasze domy w biura, szkoły, przedszkola. Kupowaliśmy nowe meble, przestawialiśmy stare… ale nadal chcemy mieszkać modnie. Jak to zrobić? Jak zmieniły się mieszkaniowe potrzeby Polaków? Co jest nowym „must have”, a co odeszło do lamusa? O tym dyskutowano podczas sesji Mieszkania TrendWatch podczas 4 Design Days Pre-Opening Online (www.4dd.pl).

- W 2019 roku zastanawialiśmy się nad technologiami, rozwojem biznesu meblowego w temacie "zero waste". Na początku 2020 myśleliśmy już o erze złotej gospodarki, rozmawialiśmy o tym, jak będziemy projektować z myślą o ludziach starszych. Natomiast 2021 rok to totalna rewolucja. Zupełnie nie wiadomo, co nas spotka, jak będziemy dalej projektować – już na wstępie zaznaczył Marcin Kępczyński, który wraz z żoną Mirellą Firchał-Kępczyńską, był gospodarzem dyskusji.

Mirella Firchał-Kępczyńska i Marcin Kępczyński, architekci wnętrz, prowadzący program “Para w remont” na HGTV oraz kanał YouTube “Mirella i Marcin”, podzielili dyskusję na cztery części – każda odpowiadała jednemu z głównych pomieszczeń w domu: salonowi, kuchni, łazience i sypialni.

Zmiany w oczekiwaniach inwestorów

- W sytuacji, która nas wszystkich bardzo mocno dotyka, zaczynam rozumieć, dlaczego tak wielu klientów zaczęło traktować swoje mieszkanie i przestrzeń tak poważnie – mówił architekt Jan Sikora. – Ludzie po prostu nie mieli wyboru. Sytuacje ekstremalne, które ograniczają naszą wolność, tak naprawdę są motorem postępu. Oczywiście my za taki postęp wszyscy płacimy jakąś cenę – dodał.

Jak mówił, inwestorzy zaczynają rozumieć, jak ważna jest jakość produktów. - Wysoka jakość to nie tylko mityczny, czy snobistyczny luksus. Klienci zaczynają rozumieć, że wygoda ma swój wymiar praktyczny. […] Inwestorzy przestali odbierać współpracę on-line jako niewygodną i substytut spotkań, nawet zaczęli to preferować. Oczywiście to wszystko wzmaga cyfryzację życia – to jest mega trend, który jest wszędzie obecny - konkludował.

TrendWatch: Salon

Salon przestał być tylko miejscem reprezentacyjnym. - Stał się przede wszystkim naszą wygodną strefą – zauważyła architekta Anna Maria Sokołowska.

Jak mówiła, w pandemii nowe funkcje zyskał stół - stał się też miejscem do pracy, spotkań online i prowadzenia telekonferencji.

W salonach potrzebujemy też więcej miejsca. - Przede wszystkim otwartej przestrzeni, co można uzyskać np. poprzez usunięcie mebli, które przestały być potrzebne - dodała architektka.

Salon służy nam teraz do takich aktywności, jak chociażby joga. To też miejsce do relaksu, grania w planszówki.

TrendWatch: Kuchnia

Co raz większą wagę przykładamy do funkcjonalności kuchni.

Jak mówiła projektantka Monika Bronikowska, kuchnia przestaje być wyłącznie na pokaz. - Zakładamy, że spędzamy więcej życia w domu, gotujemy dużo, więc zwracamy uwagę na funkcjonalne rozmieszczenie mebli, czy funkcjonalne materiały - mówiła.

- Funkcjonalne użytkowanie kuchni w życiu codziennym zyskuje na wartości – podsumowała.

Anna Maria Sokołowska zwróciła uwagę na zwrot klientów w stronę kuchni zamkniętych. – Toczą się dyskusje pomiędzy funkcjonalnym zamknięciem, odgrodzeniem, ale jednak połączeniem kuchni ze strefą dzienną. Pojawiają się przegrody typu drzwi szklane, montowane w taki sposób, żeby można było jednocześnie zamknąć i otworzyć na czas, kiedy kuchnia nie jest używana. […] Jakość materiałów i odporność na środki czyszczące też jest bardzo ważna.

TrendWatch: Łazienka

To, że w pandemii inaczej zaczęliśmy patrzeć na nasze wnętrza potwierdza również Joanna Dec-Galuk, Roca Polska.

– Zauważyliśmy różne niedociągnięcia, niuanse, które zaczęły nam przeszkadzać. W końcu nasze domy, ogrody, balkony stały się dla nas "centrum wszechświata", miejscem pracy, zabawy, rozrywki i relaksu - wyjaśniła.

Jak mówiła, zaczęliśmy zwracać większą uwagę na funkcjonalność, estetykę wnętrza i oczywiście jakość produktów, które stosujemy do aranżacji. - To dotyczy wszystkich pomieszczeń, również łazienki, która bez względu na swoją wielkość, czy jest w wielkim domu, czy małym mieszkaniu, stała się dla nas małym, domowym SPA, gdzie odpoczywamy, czytamy, przeglądamy facebooka, czy wykonujemy zabiegi pielęgnacyjne - dodała Joanna Dec-Galuk.

Jakie trendy łazienkowe dominują? Jak mówi ekspertka z Roca Polska, chcemy otaczać się dobrym wzornictwem. (...) Chcemy zapewnić sobie komfort w domowym SPA. Lubimy rzeczy, które są ładne, dobrze zaprojektowane i ponadczasowe, ale i innowacyjne.

- Po drugie, sytuacja związana z pandemią wymusiła na nas zmianę starych przyzwyczajeń i nowe nawyki. […]. Szukamy takich rozwiązań, które zapewnią nam higieniczne bezpieczeństwo, nie tylko w łazienkach publicznych, ale również w łazienkach w domu. Jest to m.in. bezdotykowa armatura, elektroniczne przyciski – wyjaśniała przedstawicielka marki Roca.

Jak mówiła Elżbieta Pękala z firmy Duravit, wzrosło też zainteresowanie nowymi rozwiązania jak np. glazurą antybakteryjną. - To glazura z jonami cynku - tłumaczyła.

Dodała, że rośnie potrzeba poczucia bezpieczeństwa, a takie technologie są chętnie przyjmowane przez rynek. - Rozwiązania bezdotykowe nabrały nowego znaczenia – wyjaśniała Elżbieta Pękala.

TrendWatch: Sypialnia

W sypialni coraz silniejszy trend to łączenie tego pomieszczenia z łazienką. - Powstają całe strefy otwarte na łazienkę czy strefy sypialniane z wanną, połączone z garderobami - mówiła Monika Bronikowska.

Elżbieta Pękala podała nawet przykład sauny, którą można zaadaptować w przestrzeni sypialnej. - Wygląda jak mebel, regał w obudowie drewnianej z półkami, na których siedzimy lub leżymy – zwracała uwagę Elżbieta Pękala.

Sesja dyskusyjna Mieszkania TrendWatch odbyła się 29 stycznia 2021 r. w godz. 11.30-12.30

Moderacja:
• Mirella Firchał-Kępczyńska i Marcin Kępczyński, projektanci wnętrz, prowadzący program
„Para w remont” na antenie HGTV, autorzy kanału Youtube „Mirella i Marcin”

Debata z udziałem (kolejność alfabetyczna):
• Monika Bronikowska, współzałożycielka, prezes zarządu, pracownia Hola Design
• Joanna Dec-Galuk, dyrektor marketingu, Roca Polska
• Elżbieta Pękala, członek zarządu, dyrektor zarządzający, Duravit Sp. z o.o.
• Anna Maria Sokołowska, architektka wnętrz, Anna Maria Sokołowska Architektura Wnętrz
• Jan Sikora, architekt, Sikora Wnętrza

Więcej na www.4dd.pl

 

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także