Klauzula informacyjna

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd Publikator Sp. z o.o.

4DD: W nowoczesnej łazience stawiamy na funkcjonalność i personalizację

Autor: Anna Usakiewicz
11 lut 2020 14:42

Jakie trendy mają największy wpływ sposób myślenia o projektowaniu wyposażenia łazienek? Jak zmiany zachodzące w stylu życia użytkowników wpływają na kształtowanie nowoczesnej oferty wyposażenia łazienkowego? O tym m.in. rozmawiali uczestnicy dyskusji „Projekt łazienka”.

Łazienka dopasowana do potrzeb użytkowników, rozwiązania na miarę, personalizacja, a także rozwiązania i technologie zwiększające funkcjonalność łazienki, to główne trendy na jakie wskazywali uczestnicy dyskusji. W designie wyposażenie łazienkowego, zdaniem producentów, główną rolę nadal będzie odgrywać minimalizm. 

Wśród tendencji jakie dominowały na rynku wyposażenia łazienkowego w minionym roku prelegenci zwracali uwagę na trwałość, ponadczasowość i ekologiczne aspekty produktu, które nie podlegają zmienności trendów.

W branży oświetlenia łazienkowego od wielu już sezonów obowiązuje jeden trend, a mianowicie trwałość produktu, który musi być wysokiej jakości. Klienci nastawieni są na to, by był ekologiczny - ta świadomość cały czas rośnie - a pod tym kryje się właśnie trwałość – mówiła Katarzyna Tworek brand manager, Aurora Technika Świetlna, dystrybutor Astro. Kładziemy nacisk na to, żeby zmiany związane z trendami przejawiały się w dodatkach, a nie w elementach stałych. Wiąże się z tym forma oświetlenia, która jest ponadczasowa, minimalna wkomponowująca się w zasadzie w każde wnętrze.

W opinii uczestników dyskusji, na aranżację łazienki, nadal istotny wpływ będzie miał również minimalizm. Przede wszystkim rozwinął się trend kabin typu walk-in. Są to coraz bardziej popularne rozwiązania zarówno w małych, jak i dużych łazienkach, a także obiektach użyteczności publicznej. Dlatego staramy się tak przeorganizować stylem odpływów prysznicowych, ukryć, zamaskować, aby łazienka była jak najbardziej spójna. Forma odpływów staje się coraz bardziej minimalna – podkreślała Justyna Rudy, menedżer ds. inwestycji, Kessel, która także zwróciła uwagę na istotną rolę wzornictwa płytek ceramicznych. Skupiamy się również na trendzie, jakim są płytki wielkoformatowe i dopasowujemy szerokość odpływów do formatów płytek, aby jak najlepiej ukryć odpływy, a tym samym stworzyć spójna aranżację – dodała.

Wśród trendów aranżacyjnych, dyktujących stylistykę łazienkowych wnętrz, prelegenci zwracali uwagę na modne obecnie wzornictwo płytek ceramicznych, które ma bezpośredni wpływ m.in. propozycje wyposażenia strefy prysznica. W minionym roku bardzo dynamicznie rosła popularność marmuru – zwracał uwagę Damian Ślęczka, regionalny kierownik sprzedaży, RadawayPodążając za tym trendem wprowadziliśmy cała gamę produktów w czerni, które doskonale pasują do przestrzeni wykończonych okładzinami z rysunkiem marmuru.

Jak podkreślał Piotr Wychowaniec, Trade Marketing Manager, Cersanit: w płytkach ceramicznych pewne tendencje są od lat stałe i niezmienne: dominują szarości i biele. Za to pojawiają się chwilowe mody. I tak teraz właśnie natury i kamienia jest coraz więcej, i to nie tylko w odcieniach bieli i czerni, ale także w wielu różnych kolorach.

Zdaniem uczestników dyskusji w designie wyposażenia łazienkowego nie zabraknie nadal modnej czerni, ale pojawią się także metaliczne wykończenia, nawiązania do natury oraz kolory z palety barw ziemi.

Zaczyna pojawiać się kolor złoty. Uważnie obserwuję ten trend i zastanawiam się, czy złoto zajmie miejsce czerni, która jest wszędzie, i czy moda na czerń zacznie przemijać – zauważał Szymon Niewiedział, menedżer sprzedaży, Wiper

Myślę, że możemy mówić o powrocie koloru do łazienki – podkreślała Joanna Dec-Galu, dyrektor marketingu Roca Polska. Gusta Polaków ewoluowały od koloru wenge w meblach łazienkowych, a aż po skrajny minimalizm, biel i szarości, naturalne kolory. Obserwujemy, że z jednej strony, że pozostają modne kolory natury, a z drugiej, poszukujemy odważniejszych rozwiązań.

W stylistyce łazienkowych wnętrz producenci także dostrzegają potrzebę wyrażenia przez użytkowników własnego, indywidualnego stylu. Z jednej strony jest to nadal prostota, minimalizm, a z drugiej strony są miłośnicy wnętrz pałacowych, wnętrz w stylu art deco i przedwojennej elegancji. To, że szukamy takich stylowych rozwiązań nie wyklucza zastosowania najnowszych technologii, jak np. rozwiązania reemless – dodała Joanna Dec-Galuk.

Producenci zwracali uwagę, że ważną rolę w projektowaniu łazienek, a co za tym idzie propozycjach wyposażenia, odgrywa natura oraz rozwiązania proekologiczne, a także technologia, która idzie w parze z designem. Jako producenci musimy być odpowiedzialni za to, co wprowadzamy do środowiska, dlatego stosujemy m.in. biodegradowalne materiały – podkreślała Joanna Dec-Galuk.  Pojawia się trend kosmicznej higieny, czyli toaleta z funkcją bidetu, to już wymóg teraźniejszości.

Potrzeby klientów, zróżnicowane ze względu na ich indywidualne oczekiwania, to kolejny czynnik kształtujący aktualną ofertę wyposażenia. Silną tendencją na rynku wyposażenia łazienkowego jest obecnie personalizacja i rozwiązania na miarę. Cały czas stawiamy na maksymalna personalizację produktu, co umożliwia nam program „Na miarę” – mówił Damian Ślęczka. Jesteśmy dzięki temu w stanie sprostać każdej sytuacji aranżacyjnej, jak łazienka ze skosem, słupem konstrukcyjnym itp.

Dzisiaj klientom bardzo zależy na dopasowaniu produktu do siebie – podkreślał Piotr Wychowaniec. Tak, aby było wygodnie, aby wyposażenie się zmieściło, bo nadal większość stanowią małe łazienki, które muszą być funkcjonalne i jednoczenie ładnie wyglądać. Dlatego personalizacja, to trend, który będzie rósł i wymagania klientów w zakresie technologii i estetyki będą coraz większe z każdym rokiem.

Również Stanisław Jaroszewicz, menadżer ds. współpracy z projektantami, Massi podkreślał, że każdy chce mieć swoją łazienkę, stąd propozycja dla architektów, w postaci kompleksowej oferty do każdej łazienki bez względu na metraż oraz oferta produktów uniwersalnych.

W najnowszych rozwiązaniach producenci stawiają przede wszystkim  na funkcjonalność. Liczy się komfort i wygoda użytkowników, ergonomia przestrzeni łazienki.

Dziś łazienka w niczym nie przypomina tej sprzed kilkunastu lat. Nie możemy zapominać o samym kliencie, jego gustach, w jakim jest wieku, na jakim etapie życia się znajduje. Czyli tym wszystkim, co ma wpływ na decyzje klienta, a nam producentom wiele mówi na temat jego oczekiwań – podkreślał Szymon Niewiedział. Jednak jako producenci musimy stać na straży jakości i funkcjonalności produktu. Dominuje minimalizm: prosta wykonania produktu, prostota montażu, serwis przed- i posprzedażowy, to wszystko ma wpływ na odbiór produktu – dodawał

Również z punktu widzenia architekta funkcjonalność łazienkowego wnętrza ma kluczowe znacznie. Rozmowa z klientem, to jest zawsze rozmowa o funkcji – mówiła arch. wnętrz Malwina Morelewska. Coraz więcej osób myśli o tym, aby dostosować wnętrze do siebie. Klienci coraz więcej mówią o odpoczynku, bardzo im na tym zależy, aby móc odpocząć w łazience. Dużo zależy też od etapu życia na jakim się znajdujemy; inne są oczekiwania ludzi młodych, rodzin z dziećmi, a inne osób starszych. Musi być wygodnie. Funkcjonalność to podstawa projektu, bez względu na to, jak piękne wnętrze byśmy stworzyli – dodała architekt. 

Kolejna części dyskusji dotyczyła tego, jak trafie definiować i odpowiadać na potrzeby klientów. Lejtmotywem dyskusji był czas, m.in. w kontekście tworzenia komfortowej przestrzeni łazienki, w której użytkownicy znajdą czas na relaksu. Czas to jedna z najcenniejszych rzeczy jakie mamy – podkreślał Stanisław Jaroszewicz. Ten luksus jakim jest czas proponujemy wykorzystać na relaks i odpoczynek dzięki ofercie wanien do najmniejszych nawet łazienek.

Sporo uwagi poświecono także rozwiązaniom, które pozwalają na oszczędność czasu, a więc takim, które pomagają utrzymać łazienkę w czystości, a także tym, które pozwalają skrócić czas montażu urządzeń czy remontu łazienek oraz ułatwiają projektowanie łazienek.

W dyskusji udział wzięli:

· Joanna Dec-Galuk, dyrektor marketingu, Roca Polska

· Stanisław Jaroszewicz, menadżer ds. współpracy z projektantami, Massi

· Malwina Morelewska, architekt wnętrz, morelewska.com

· Szymon Niewiedział, menedżer sprzedaży, Wiper

· Justyna Rudy, menedżer ds. inwestycji, Kessel

· Damian Ślęczka, regionalny kierownik sprzedaży, Radaway

· Katarzyna Tworek, brand manager, Aurora Technika Świetlna, dystrybutor Astro

· Piotr Wychowaniec, Trade Marketing Manager, Cersanit

Moderacja:

· Anna Usakiewicz, dziennikarka, Dobrzemieszkaj.pl

Komentarze

Zaloguj się

Zobacz także